اقامتگاه بومگردی حوضک | خانه ای از جنس سپیده

شاید عجیب باشد که اقامتگاه‌های بومگردی را در سومین شهر بزرگ ایران تجربه کنیم، و شاید چندان باور پذیر نباشد اگر بگوییم که با اقامت در یک خانه بومگردی در شهر اصفهان می‌شود حس آرامش و گرمی خانه‌های گذشتگان را درک کرد. اما باید بگوییم که این اقامتگاه بومگردی حوضک به واقع این حس را به شما منتقل خواهد کرد.

برای این موضوع چند دلیل وجود دارد، یکی از آنها این است که موقعیت جغرافیایی این خانه در بافت کاملا قدیمی و سنتی اصفهان واقع شده است. درست است که گاهی می‌شنویم که دیگر چیزی از بافت تاریخی و زندگی و معماری گذشته در اصفهان باقی نمانده، ولی هنوز هم محله‌هایی مثل خیابان مجلسی و حوالی مسجد جامع عتیق هست که این بافت هنوز هم زنده است.

حیات اقامتگاه بومگردی حوضک
حیات اقامتگاه بومگردی حوضک

معرفی

در مطالب اصفهان در عصر صفوی اشاره کردیم که با ورود شاه عباس به اصفهان و تبدیل آن به پایتخت صفوی بافت شهری از منطقه مسجد جامع عتیق به سمت میدان نقش جهان و مسجد جامع عباسی حرکت کرد و این از سیاست‌های شاه عباس و شیخ بهایی در ساخت «اصفهان جدید» بود. از همین رو آثاری که در اطراف اقامتگاه بومگردی حوضک خواهید دید جزو قدیمی‌ترین آثار اصفهان است و ساخت بعضی از آنها به قبل از صفوی، دوره سلجوقی و قبل از آن باز میگردد.

یکی از ویژگی‌های مثبت این اقامتگاه هم همین است که شما با طی کردن مسیر کوتاهی به صورت پیاده می‌توانید اماکن جذابی را مشاهده کنید، مهم ترین اثر تاریخی که از این اقامتگاه فاصله کمی دارد، مسجد جامع عتیق است که یکی از آثار ثبت جهانی اصفهان است و اگر روی پشت بام این خانه باشید می‌توانید گنبد و گلدسته‌های آن را ببینید. خانه‌های تاریخی، حمام‌های تاریخی و میدان کهنه، همه و همه در دسترس شما است و خود اقامتگاه هم تورهای پیاده روی جذابی برای معرفی آثار تاریخی، فرهنگی اطراف خود تدارک دیده است. در این اقامتگاه شما از نزدیک می‌توانید شاهد یکی از هنرهای صنایع دستی اصفهان یعنی قلمکاری هم باشید که تجربه لذت بخشی برای شما خواهد بود.

اتاق های اقامتگاه بومگردی حوضک
اتاق های اقامتگاه بومگردی حوضک

امکانات اقامتگاه بومگردی حوضک

درست است که حمام و دستشویی این اقامتگاه مشترک است اما همین موضوع خود به تصویر کهن خانه کمک کرده، گرچه وجود اینترنت برای به اشتراک گذاری این زیبایی و صمیمیت از قلم نیفتاده. شما می‌توانید با هماهنگی قبلی از غذاهای خود اقامتگاه و دستپخت محلی هم استفاده کنید که توصیه ما هم همین است، چون بخش مهمی از سفر را تجربه غذاهای بومی تشکیل می‌دهد. اتاق‌های این خانه چندان زیاد نیست و شامل اتاق کوچک خانه دارای یخچال، اتاق سه دری دارای تختخواب می‌شود.

پرسنل این اقامتگاه خونگرم و مسلط به زبان انگلیسی هستند. سرویس تاکسی و برگزاری پیاده روی‌های موضوعی در شهر -که قبلا اشاره کردیم- هم جز دیگر خدمات اقامتگاه بومگردی حوضک است. همچنین کافه حوضک انواع نوشیدنی و غذاهای محلی را برای میهمانان خود سرو میکند.

قلمکاری در اقامتگاه بومگردی حوضک
قلمکاری در اقامتگاه بومگردی حوضک

فاصله اقامتگاه تا اماکن دیدنی اصفهان و بیمارستان

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بزرگترین مزیت این اقامتگاه نزدیکی آن به اکثر اماکن تاریخی و خدماتی است از همین رو بخشی از آن را برای شما آماده کردیم.

فاصله تا خانه تاریخی جواهری : 3 دقیقه پیاده (270 متر)
فاصله تا مقبره علامه مجلسی : 5دقیقه پیاده (450 متر)
فاصله تا مسجد جامع اصفهان : 7دقیقه پیاده (550 متر)
فاصله تا میدان عتیق : 9 دقیقه پیاده (700 متر)
فاصله تا میدان نقش جهان : 24دقیقه پیاده (2 کیلومتر)
فاصله تا حمام علی قلی آقا : 10دقیقه با خودرو (2.3 کیلومتر)
فاصله تا بیمارستان امین : 14 دقیقه پیاده (1.1 کیلومتر)

راه‌های دسترسی

راه های دسترسی
اتوبوس : ترمینال کاوه
هواپیما : فرودگاه اصفهان
برای تسهیل حال میهمانان، در صورت تمایل برایشان تاکسی فرستاده میشود.

آدرس:ایران_اصفهان_خیابان ابن سینا

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments