اقامتگاه روستایی قلعه الموت

اقامتگاه روستایی قلعه الموت، مکانی آرام و باصفا است که در هنگام سفر به قزوین و بازدید از قلعه الموت می‌توانید در آن مکان اقامت راحتی را تجربه کنید. اگر هم به دنبال اقامتگاهی در قزوین هستید مطلب اقامتگاه های قزوین رو مطالعه کنید.

مطمئنا با قلعه الموت آشنا هستید ولی اگر شناخت کافی نسبت به این قلعه‌ تاریخی ندارید، توضیح مختصر و مفیدی را در در ایران تراول در اختیار شما قرار خواهیم داد.

قلعه الموت

دژ الموت مانند بهشتی در دل قزوین، جزو مناطق طبیعی و روستایی این استان می‌باشد که کوهستان‌های اطراف، درختان سرسبز و سایر آثار طبیعی و تاریخی، زیبایی منطقه را دو چندان کرده است. قلعه یا دژ الموت از قلعه‌های تاریخی ایران و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قزوین در منطقه الموت است که همه ساله پذیرای مسافران زیادی می‌باشد. این قلعه در بین مردم روستا به قلعه حسن معروف است.

قلعه الموت

قلعه الموت یا دژ الموت، قلعه حسن صباح بوده است و در آنجا مستقر بوده است قلعه الموت در منطقه الموت قزوین شمال شرقی روستایی به نام گازرخان به معنی قصر خان واقع شده است.

این قلعه در شوال ۶۵۴ هجری قمری به‌دستور هلاکوخان‌مغول به آتش کشیده و ویران شد و از آن پس به‌عنوان تبعیدگاه و زندان مورد استفاده قرار گرفت.

 همچنین از سال ۹۳۰ هجری قمری و ابتدای حکومت شاه تهماسب صفوی تا سال ۱۰۰۶ هجری قمری قلعه کالبدی سالم داشته ‌است. متاسفانه در دوره قاجار به دلیل پیدا کردن گنج در آن منطقه شروع به حفاری کردند، که این امر سبب ویرانی آن شد.

طبق گفته حمدالله مستوفی این قلعه به دست داعی الی الحق حسن بن زید بنا شده است که حسن صباح این دژ را در سال ‎483 هجری قمری تصرف کرد، همچنین شهرت زیاد آن به دلیل فعالیت‌های نظامی و امنیتی حسن صباح بوده است.

امروزه بخش بزرگی از برج و باروی این بنای سترگ ویران شده ‌است. برماندهای این اثر تاریخی در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۲۵۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

اقامتگاه روستایی قلعه الموت

اقامتگاه روستایی قلعه الموت

اقامتگاه روستایی قلعه الموت در روستایی به نام زرآباد قرار دارد که از توابع بخش رودبار الموت شرقی استان قزوین محسوب می‌شود.

زمینی که اقامتگاه روستایی قلعه الموت در آن ساخته شده است ‎2 هکتار و با زیربنای ‎250 متر مربع می‌باشد که دارای دو طبقه است و همچنین از یک سوئیت به همراه ‎3 اتاق اقامتی است که هرکدام از این ‎3 اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزا می‌باشد.

اقامتگاه روستایی قلعه الموت در هفتاد کیلومتری استان قزوین واقع شده است که گردشگران زیادی را توانسته به دلیل موقعیت مکانی خوب و آرام جذب کند.

در آنجا بر روی یک تپه که می‌توان کاملا روستا را تماشا کرد و همچنین از منظره‌های دیدنی دیگری نیز برخوردار شد، یک خانه‌ چوبی بنا شده است تا کسانی که در آن اقامت می‌کنند بتوانند به همه‌جا و کوه و دشت  دید داشته باشند.

منظره‌ی زیبا و منحصر به فردی که وجود دارد به راحتی می‌تواند گردشگران را بر سر شوق بیاورد و همچنین به یک مزیت خیلی خوب برای اقامتگاه روستایی قلعه الموت به حساب بیاید.

افرادی که به دنبال آرامش هستند با اقامت در این اقامتگاه بهترین انتخاب را کرده‌اند زیرا می‌توانند ساعت‌ها در کوچه باغ‌های روستا قدم بزنند بدون آنکه ذره‌ای خسته شوند و همچنین می‌توانند از دیدن خانه‌هایی با بافت قدیمی نهایت لذت را ببرند.

اقامتگاه روستایی قلعه الموت آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران عزیز در تمام فصول می‌باشد و در هر فصل می‌توانید از آب‌وهوای منطقه لذت ببرید و سرشار از انرژی شوید.

موقعیت مکانی مناسب اقامتگاه باعث شده است تا مهمانان عزیز بتوانند به تمام مناطق تفریحی دسترسی خوبی داشته باشند و از لحظه به لحظه اقامت خود استفاده کنند و روزهای خود را دائم به تفریح سپری کنند.

از مناطقی که می‌توانید در آن اطراف دیدن کنید می‌توان به قلعه الموت، دریاچه اوان، دشت گون، درخت خونبار روستا و همچنین امام‌زاده علی اصغر اشاره کرد که هرکدام به نحوی زیبا و قابل دیدن هستند.

اقامتگاه روستایی قلعه الموت

برخی افراد و گردشگران نسبت به مواردی نگرانی دارند و ما نکاتی را در رابطه با اقامتگاه روستایی قلعه الموت برای شما بیان می‌کنیم تا با خیالی آسوده سفر کنید و ذهن خود را به محل اقامت مشغول نکنید.

  • تمامی واحدهای اقامتی در طبقه دوم قرار گرفته‌اند.
  • نگران ماشین‌های خود نباشید زیرا تمام مسیر تا اقامتگاه آسفالت است.
  • همچنین اقامتگاه روستایی قلعه الموت از پارکینگ اختصاصی برخوردار است.
  • اقامت برای کودکان کمتر از ‎6 سال رایگان می‌باشد.
  • سیستم گرمایشی استفاده شده در اقامتگاه پکیج می‌باشد.
  • سوئیت‌ها به صورت کف خواب می‌باشند و سرویس خواب برای اقامت شبانه نیز فراهم است.
  • ‎سوئیت‌ها هرکدام سرویس بهداشتی و حمام مخصوص به خود را دارند.
  • در آشپزخانه اقامتگاه لوازمی مانند اجاق گاز، ظروف غذاخوری و یخچال را دارا می‌باشد که گردشگران می‌توانند به صورت اشتراکی از این لوازم استفاده کنند.
  • در هال اقامتگاه تلویزیون قرار داده شده است که مسافران عزیز می‌توانند در کنار یکدیگر از دیدن برنامه‌های موردعلاقه خود لذت ببرند و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنند.
  • اتاق‌ها ساعت ‎14 تحویل داده می‌شود و در ساعت ‎12 نیز زمان تخلیه فرا می‌رسد.

از دیگر مکان‌هایی که به اقامتگاه روستایی قلعه الموت نزدیک می‌باشد می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کنیم و به شما توصیه می‌کنیم حتما از این مکان‌های دیدنی دیدن فرمایید:

  • روستا هیر
  • آبشار سنگ بن چشمه تنکابن
  • آبشار کلارود
  • آبشار کلارود البرز

با سفر به استان قزوین و دیدن مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیاد منطقه و همچنین اقامت در اقامتگاه روستایی قلعه الموت سفر خود را به یادماندنی‌تر کنید و مطمئن باشید که نهایت لذت را با اقامت در این اقامتگاه خواهید برد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
1 نظر
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
شادمهر
شادمهر
4 سال گذشته

از کجا میشه اقامتگاه رو رزرو کرد؟