رستوران‌های معروف شمال | شکم گردی

استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دورتا دور دریاچه‌ی خزر را گرفته‌اند. این ناحیه که به شمال شهرت دارد محبوب‌ترین مقصد سفرهای خانوادگی و مجردی ایرانیان است. این منطقه به دلیل آب و هوای بسیار خوب مرطوبی که دارد معمولا در تمامی اوقات سال میزبان مسافران از شهرهای مختلف است. از دلایل دیگر سفر به شمال غذاهای ناب و خاصی است که در این منطقه طبخ می‌شود. البته این موضوع که کجا آن غذاها را میل کنید تاثیر زیادی بر نظرتان نسبت به آن غذا دارد. در این بخش لیستی از رستوران‌های معروف شمال را آورده‌ایم تا شکم گردی فراموش نشدنی در سفرتان داشته باشید.

شهرهای شمالی به دلیل آب و هوای خوبشان بلافاصله و یکی پس از دیگری در مسیر شما قرار دارند. بین این شهرها فاصله‌ی زیادی وجود ندارد. به همین دلیل در مسیر شما در شهرهای مختلف رستوران‌های متنوع و با کیفیت زیادی وجود دارد پس اگر یکی را رد کردید نگران نباشید که رستوران بعدی منتظر شما است.

رستوران‌های معروف شمال | مازندران

رستوران حسن رشتی

در مسیر سفرهایی که از جاده چالوس میگذرد حتما در شهر نوشهر باید توقفی داشت و وعده‌ای را در رستوران حسن رشتی گذراند. این رستوران معروف دلیل سفرهای متعددی به شمال خصوصا از طرف تهران است.

شاید برای شما هم سوال شده باشد که حالا چرا رشتی؟ دلیل آن بازمی‌گردد به کیفیت بالای برنج رشت که در این رستوران به صورت کته‌ پخته می‌شود و طعم آن زیر زبان مشتریان دائمی اش هست.

منوی این رستوران مانند بسیاری دیگر از رستوران‌های معروف شمال از خورش‌های ایرانی گرفته تا انواع غذاهای محلی با طعم و مزه‌ی خاص اما شهرت آن از پخت عالی و به خصوص ماهی‌ها و غذاهای دریایی در رستوران است. اگر تا به حال ماهی و غذای دریایی نخورده‌اید، پس بهتر است برای اولین بار در این رستوران امتحان کنید.

 آدرس: نوشهر، خیابان فردوسی شمالی، روبروی ترمینال فجر

حسن رشتی

رستوران اکبر جوجه

اکبر جوجه نام متداولی در بین رستوران‌های شمال است. علت آن هم معروفیت و این برند و این غذای خوشمزه است. اما اکبر جوجه‌ی اصلی در شهرهای شمالی و حتی دیگر شهرهای کشور شعب متعددی دارد. این رستوران دارای سابقه‌ای 60 ساله دارد که اولین شعبه‌ی آن هم قهوه خانه‌ی کوچکی در یکی از شهرهای استان مازندران بوده است. به همین دلیل اکبرجوجه‌ی شهرهای شمالی قدیمی‌ترین شعب این رستوران هستند.

اکبر-جوجه

منوی غذایی رستوران اکبر جوجه تفاوت چندانی با دیگر رستوران‌ها ندارد. نکته‌ی مهم درمورد منوی این رستوران‌ها اکبرجوجه‌ی خاص است که همراه با رب انار سرو می‌شود. پیشنهاد می‌کنم خوردن اکبر جوجه در شعب اصلی را در اولویت سفر خود قرار دهید.

اکبرجوجه در مازندران:

گلوگاه شعبه مرکزی : بلوار امام رضا (ع) ، سالن ۱ و ۲ | تلفن: ۰۱۱-۳۴۶۶۳۳۱۲

بهشهر : بلوار  هاشمی نژاد، جنب تقاطع شهید یونسی، قائم۱۰۰ | تلفن: ۳۴۵۶۰۰۵۰-۰۱۱

ساری : ساری، کمربندی غربی، جنب پمپ بنزین | تلفن: ۳۲۳۹۸۸۵۲-۰۱۱

قائمشهر : کمربندی فیروزکوه به تهران | تلفن: ۲۲۲۴۷۵۵۶-۰۱۱

چالوس : هچیرود، ۵۰ کیلومتر قبل از پلیس راه | تلفن: ۵۲۲۲۲۴۷۲-۰۱۱

اگر مسافر یکی دیگر از شهرهای شمالی هستید، حتما آدرس شعبه‌ای از رستوران را می‌توانید در سایت اکبر جوجه پیدا کنید.

اکبر جوجه

رستوران‌های معروف شمال | گیلان

رستوران خاور خانوم

سفرهایی که ختم به استان گیلان می‌شوند حتما باید از این رستوران هم عبور کند. رستوران خاور خانوم در روستای کوچکی در این استان به نام سرولات قرار دارد. در این جا طعم واقعی غذاهای گیلکی را می‌توانید با دست پخت خاور خانوم خوش ذوق و با سلیقه بچشید.

این رستوران محیطی خودمانی و کوچک دارد که با میزها و صندلی‌های چوبی پوشیده شده است. محیط بیرونی این رستوران فضایی سرسبز و دلپذیر دارد که در آب و هوای مناسب می‌توانید در آن غذای خود را صرف کنید. برای سفارش غذا در این رستوران فقط از ساعت 12 تا 6 فرصت دارید پس بجنبید.

آدرس: استان گیلان، روستای سرولات، جاده‌ی امینی

رستوران‌های معروف شمال

رستوران رازقی

اگر از آن دسته افراد هستید که خردن غذا در رستوران‌های لوکس و شیک را به نمونه‌های سنتی ترجیح می‌دهید پس حتما باید یک وعده را در رستوران رازقی سپری کنید. از خوبی‌های رستوران‌های لوکس در این نواحی می‌توان به این نکته اشاره کرد که تنوع غذایی بالاتری دارند و در آن‌ها انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی پیدا می‌شود. در رستوران رازقی علاوه بر این میهمانان می‌توانند از بوفه‌ی سالاد و سوپ نیز لذت ببرند.

رستوران زیبای رازقی دارای پرسنل ماهر و بسیار خوش برخوردی است که لذت سفر را برای شما دو چندان می‌کنند همچنین موسیقی زنده‌ی پیانو در این رستوران، ترک آن را برای شما دشوار می‌کند پس زمانی بیش از یک وعده غذایی برای این رستوران مجلل در نظر بگیرید.

آدرس: رشت، گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳

رستوران‌های معروف شمال

رستوران نیلوفر آبی

اگر قبلا به بندر انزلی سفر کرده باشید حتما تالاب آن را می‌شناسید. این رستوران در وسط این تالاب قرار دارد. اگر هم بار اولی است که به این شهر سفر می‌کنید حتما به دیدن آن بروید و غذای خود را در رستوران نیلوفر آبی از رستوران‌های معروف شمال صرف کنید. از نکات هیجان انگیز این رستوران سوار شدن به قایق برای رسیدن به آن است ک می‌توانید بعد از لذت بردن از قایق سواری به رستوران بروید و دلی از عزا درآورید.

منوی این رستوران از غذاهای خوشمزه‌ی گیلکی و غذاهای دریایی با شیوه‌ی پخت خاص تشکیل شده است.

آدرس: بندر انزلی، روبروی دادگستری، خیابان استادیوم، تالاب انزلی

رستوران دریایی نیلوفر آبی

رستوران‌ های معروف شمال | گلستان

رستوران عمارت

حتما اگر گذارتان به گرگان خورده باشد نام بلوار ناهارخوران به گوشتان آشناست. این بلوار در مسیری جنگلی قرار دارد که پاتوق رستوران‌های معروف شمال است. رستوران عمارت گل سر سبد این ناحیه است. این رستوران یکی از شیک‌ترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های گرگان است. منوی این رستوران از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که می‌توان غذاهایی متناسب با انواع سلیقه‌ها را در آن یافت.

آدرس: گرگان، خیابان ولی عصر، عدالت ۲۸، بین شهریور۳ و ۵

رستوران‌های معروف شمال

رستوران بازار

رستوران بازار در شهر گرگان در قلب شهر قرار دارد و همیشه پاتوق بازاریان و اهالی شهر است که همین موضوع نشان دهنده‌ی کیفیت بالای غذایی آن می‌باشد. رستوران بازار دارای محیطی سنتی با طراحی‌های زیبا و دلنشین است که محلی بسیار عالی برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی است.

آدرس: گرگان، خیابان شهید رجایی، گلشن ۵ ،  خاندوزی ۱

رستوران‌های معروف شمال

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments