دره ستارگان جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم

جزیره زیبا و بسیار دیدنی قشم بزرگترین جزیره در دل آبهای خلیج فارس است و با طبیعتی شگفت انگیز و مناظر زیبای بکر به آن لقب جزیره عجایب هفتگانه را داده اند. و شاید دیدن این همه قشنگی در یکجا در کمتر شهر ایران جمع شده است . و باید بگوییم با جود این همه زیبایی و شگفتی آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده و فقط در چند سال اخیر جایی در میان لیست گردشگری ایران پیدا نموده است .

به همین دلیل قصد داریم برخی از جاذبه های این جزیره دوست داشتنی را به اختصار به شما معرفی نماییم .

دره ستارگان

دره ستارگان  تور قشم در ساحل جنوبی جزیره قشم و در نزدیکی روستای به نام  برکه خلف واقع گردیده که با رفتن به راه خاکی شمال این روستا، منطقه‌ای وسیع با جلوه های بسیار ویژه از صخره ها پیش رویتان قرار می‌گیرد که پر است از کوه‌های تو در تو و رسوبی که طی فرسایش خاک و در طول سالیان دراز به این شکل در آمده است .

به گزارش سفر باتو ، گذشت زمان به همراه نیروی باد و طوفان از این منطقه، ستون‌ها، دالان‌ها و حفره‌های تو در تویی ساخته است که گاهی حین حرکت در میان آن حتی قادر به دیدن آسمان آبی بالای سرتان نخواهید بود که با ورزش باد صداهایی وهم‌ آلود در همه جای این دره به گوش می خورد . محلی‌ها به این دره، دره ستاره افتاده نیز می‌گویند و معتقدند حدود دو میلیون سال پیش، ستاره‌اى از آسمان افتاده و به همین علت این منطقه به این شکل در آمده است .

دیدنی های قشم
دیدنی های قشم

بندر زیبای لافت

اگر اهل گشت و گذار در مناطق روستایی هستید و از معاشرت با بومیان منطقه لذت می برید سری به این بندر زیبا بزنید . بازدید از خانه های محقر روستایی و قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستا همچنین نحوه امرار معاش بومیان ماهیگیرش بسیار لذت بخش خواهد بود .

در کنار همه اینها تماشای مناظر زیبای غروب خورشید و نخلستان بلند و خانه های روستایی بسیار خاطره انگیز خواهد بود .

 جنگل های حرا

بازدید از جنگل های حرا دیدنی ترین و منحصر بفرد ترین جاذبه های دیدنی این جزیره است و به جرات میتوان گفت نمونه ای آن در هیچ کجایی این پهنه خاکی یافت نمی شود. جنگل‌های حرا با جزر و مد آب به زیر آب رفته و دوباره از آب سر بیرون می آورد و به طرز شگفت آوری با اب شور منطقه سازگاری یافته است .

جنگل‌های حرا عمری سی تا چهل  میلیون ساله دارند و از عجایب جزیره قشم محسوب می گردند.

طول این جنگل‌ها از بندر لافت تا روستای به نام سهیلی در وسعتی بیش از هفت هزار هکتار کشیده شده‌اند. عمق آب این منطقه‌ در حدود یک تا یک و نیم متر است .

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم
جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم

تنگه چاهکوه

اگر از علاقمندان به پیاده روی در دل طبیعت هستید بازدید از تنگاه چاهکوه یکی از بهترین مکان های دیدنی برای شما خواهد بود . تنگه چاهکوه در هفتاد کیلومتری از شهر قشم  و در کنار روستای چاهوی شرقی واقع شده است ، و با قدم گذاشتن در آن وارد دنیایی رازآلود خواهید شد .

تنگه چاهکوه در دل صخره های سنگی‌ واقع است که قدم زدن در آن بسیار مهیج خواهد بود هر چه در این دره جلوتر بروید راه باریکتر خواهد شد تا جاییکه دیگر قادر به دیدن آسمان بالای سر خود نخواهید بود .

 همانطور که از اسمش پیداست، این دره دارای چا‌ه‌های کم عمق است که توسط بومیان و به منظور ذخیره و هدایت آب باران حفر شده است .

سد و روستای گوران

سد تاریخی و زیبای گوران در ساحل شمالی جزیره و هشتاد کیلومتر مانده به این جزیره قرار دارد ،که در کنار روستایی به همین نام واقع شده است .به گفته باستان شناسان ساخت پی این سد به دوره هخامنشیان برمی‌گردد، اما در دوره قسمتهای دیگر آن توسط ساسانیان پی ریزی گردید و در نهایت  در دوره پهلوی‌ ساخت آن به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت .

بازدید از روستای گوران و تماشای بومیان منطقه و آشنایی به نحوه زندگی شان بسیار لذت بخش خواهد بود.

دره تندیس‌ها

برای بازدید از این مکان دیدنی می بایست از جنگل حرا که به سمت روستای به نام طبل عازم شد و در ادامه آن مسیر و نزدیک محلی به نام  بام قشم  با دره بزرگی روبرو خواهید شد که به خاطر اشکال عجیب و غریب صخره های آن نام دره تندیس‌ها را برویش گذارده اند . گاهی از عظمت و بزرگی اشکال و تندیس های این مکان وهم و ترس همه وجودتان را در بر خواهد گرفت .

باید گفت در گذشته های دور دریا تا این مکان پیشروی داشته و اکنون فسیل های ماهی‌ها و موجودات دریای در کف  این دره به چشم می خورند. البته باید قبل حرکت به این مکان با یک راهنمای راه بلد مشورت نمایید و آب و آذوقه کافی همراه خود داشته باشید .

دره ی تندیس ها
دره ی تندیس ها

 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments