با بهترین و مشهورترین مراکز خرید اصفهان بیشتر آشنا شوید.

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران و سومین شهر بزرگ کشور است. این شهر مهد هنرهای زیبا مانند پولک‌دوزی، زنجیربافی، خاتم‌کاری، قلم‌زنی، میناکاری، کاشی‌کاری، مینیاتور و… است. به طور حتم رفتن به مکان‌های تاریخی و طبیعی تنها لذت سفر کردن نیست و گاهی می‌توان با بازارگردی و قدم زدن در بازارهای یک شهر از سفر لذت برد. اصفهان در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد، دارای مراکز خرید متنوعی بوده که می‌توان گفت برای تمامی سلیقه‌ها مناسب است. در ایران تراول قصد داریم مراکز خرید اصفهان را به شما معرفی کرده تا شما ضمن لذت بردن از سفر، سوغاتی‌های معروف اصفهان را نیز با خود به یادگار ببرید.

معرفی مراکز خرید اصفهان

1- سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر اصفهان یکی از مجموعه‌های تجاری تفریحی مدرن اصفهان بوده که در اتوبان شهید دستجردی واقع شده است. این بازار دارای 7 طبقه بوده که این طبقات شامل 2 طبقه‌ی پارکینگ، 3 طبقه واحدهای تجاری و 2 طبقه‌ی دیگر است که این 2 طبقه به سینما، رستوران، سالن ورزشی و شهربازی سرپوشیده اختصاص یافته است. سیتی سنتر در رده‌ی هفتم رتبه‌بندی جهانی مراکز خرید قرار دارد. قسمت تجاری سیتی سنتر اصفهان دارای انواع کالاهای باکیفیت نظیر کیف، کفش، لباس و سایر کالاهای مورد نیاز است.

آدرس مراکز خرید اصفهان

2- بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان جزء یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر بوده که در خیابان عبدالرزاق واقع شده است. در این بازار انواع کالاهایی نظیر کیف، کفش، لباس، مانتو و پارچه با بهترین کیفیت ارائه می‌شود.

3- بازار ماهی خلیج‌فارس اصفهان

در بازار ماهی خلیج‌فارس انواع ماهی‌ها و آبزیان مرغوب از شمال و جنوب کشور به فروش می‌رسد و یکی از مراکز تجاری اصفهان محسوب می‌شود. این بازار در بلوار صفه اصفهان قرار دارد و شما‌ می‌توانید انواع گوشت‌ها را  در این بازار پیدا کنید. در ادامه این مطلب از ایران تراول سعی بر این داریم تا شما را با انواع مختلف بازارها در اصفهان آشنا کنیم؛ پس با ماهمراه باشید.

4- بازار هنر اصفهان

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اصفهان، بازار هنر این شهر بوده که به دلیل معماری خاص خود یکی از زیباترین بازارهای ایران به حساب می‌آید. در این مجموعه می‌توان طلا و جواهرات ساخته شده توسط هنرمندان اصفهانی را خریداری کرد. بازار هنر اصفهان در خیابان چهارباغ عباسی، جنب پارک هشت بهشت و در نزدیکی کاروانسرای عباسی واقع شده است.

5- میدان نقش‌جهان

در حاشیه‌ی میدان نقش‌جهان فروشگاه‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که بخشی از سوغات اصفهان را برای فروش به مسافران عرضه می‌کنند. فروشگاه‌های متعددی که در حاشیه میدان نقش‌جهان قرار دارند این میدان را به یکی از مراکز خرید اصفهان تبدیل کرده است.

6- بازار گل و گیاه همدانیان یکی از مراکز خرید اصفهان

بازار گل و گیاه همدانیان جزو مراکز خرید اصفهان است که از چند قدمی آن بوی گل‌ها و طراوت آن‌ها حالتان را خوب می‌کند. در این بازار انواع گل‌ها، درختچه‌ها و نهال‌ها را می‌توانید پیدا کنید. این بازار در بزرگراه جی، خیابان همدانیان واقع شده است.

معرفی مراکز خرید اصفهان

7- مرکز خرید پارک

این مجتمع تجاری در میان مراکز خرید اصفهان جزو اولین‌ها محسوب می‌شود و حدود 15 هزار مترمربع فضا دارد. 400 فروشگاه در این مرکز خرید فعال است و دارای فضای سبز، کافه و رستوران‌های متنوع برای تفریح و استراحت است. در مرکز خرید پارک می‌توانید انواع پوشاک، ساعت، کیف، لوازم صوتی و تصویری، لوازم موسیقی، لوازم‌التحریر، آرایشی‌ و بهداشتی و… را تهیه کنید. مجتمع پارک واقع در خیابان چهارباغ بالا در اصفهان است.

8- ارگ عظیم جهان‌نما

این مجتمع تجاری یکی از مراکز خرید اصفهان بوده که کاربرد تجاری، اداری و فرهنگی دارد. ارگ عظیم جهان‌نما در مرکز اصفهان و رو به روی میدان نقش‌جهان قرار دارد. این مجموعه‌ی عظیم شامل 364 واحد تجاری، 3 سالن سینما، 4 گالری، 12 مرکز صنایع‌دستی، هتل با 150 اتاق، 6 رستوران و کافه، پارکینگ اختصاصی و همچنین نخستین آب‌نمای موزیکال شهر اصفهان است. ارگ عظیم جهان‌نما در حد فاصل چهارباغ عباسی (دروازه دولت) و خیابان‌های طالقانی و شمس‌آبادی قرار دارد.

9- مجتمع تجاری اداری ارکیده

این مرکز خرید وسیع دارای 4 طبقه‌ی تجاری، 2 طبقه‌ی اداری و یک طبقه رستوران است. مجتمع تجاری اداری ارکیده به دلیل فعالیت‌ برندهای مطرح، در میان مراکز خرید اصفهان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مجتمع 200 واحد تجاری وجود دارد که شما می‌توانید انواع پوشاک، ساعت، لوازم تزئینی لوکس، زیورآلات، جواهرات، سنگ‌های قیمتی، عطر، ادکلن و سایر محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنید. مجتمع ارکیده در خیابان حکیم نظامی، نبش خاقانی واقع است.

10- بازار قیصریه یکی از باشکوه‌ترین مراکز خرید اصفهان

در گذشته به بخش‌هایی از بازار که در آن‌ها کارهای هنری و صنایع‌دستی ظریف تولید و عرضه می‌شدند قیصریه می‌گفتند. بازار قیصریه از تاریخی‌ترین مراکز خرید اصفهان است که شما می‌توانید از مغازه‌های آن، صنایع‌دستی و سوغات این شهر را تهیه کنید. هنوز هم می‌توان در این بازار صدای چکش‌های صنعت‌گران را شنید. این بازار در شمال میدان نقش‌جهان واقع شده است.

مراکز خرید اصفهان

11- بازار موبایل اصفهان

این بازار بسیار مدرن در 7 طبقه بنا شده است و برای خرید موبایل و تجهیزات ارتباطی یکی از بهترین مراکز خرید اصفهان محسوب می‌شود. در طبقه‌ی همکف این مجتمع، نمایشگاهی دائمی از برندهای مختلف برپا است. طبقات اول تا پنجم بازار موبایل اصفهان به غرفه‌های فروش اختصاص دارد و در زیرزمین این مجتمع می‌توانید خدمات پس از فروش را دریافت کنید.

12- مجتمع تجاری شهر

مجتمع تجاری شهر یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید اصفهان بوده که در سال‌های اخیر بنا شده است. این مرکز خرید در 5 طبقه احداث شده و زیربنایی بالغ بر 13500 مترمربع دارد که در آن 210 واحد فروشگاهی و 30 واحد اداری در حال فعالیت هستند. در مجتمع تجاری شهر می‌توانید اقلامی مانند وسایل آرایشی‌بهداشتی، پوشاک، خرازی، کیف، کفش، موبایل، صنایع‌دستی، شال، روسری و سایر وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

13- مجتمع تجاری مارتین

اگر به دنبال خرید برندی خاص از پوشاک هستید، مجتمع تجاری مارتین بهترین انتخاب در میان مراکز خرید اصفهان برای شما می‌باشد. در واحدهای این مجتمع تجاری انواع و اقسام پوشاک از برندهای معتبر دنیا به فروش می‌رسند. البته در مجتمع تجاری مارتین به دلیل وجود برندهای جهانی قیمت پوشاک عرضه شده بالا است. در ایران تراول انواع مراکز خرید اصفهان را برای شما معرفی کردیم تا بر اساس سلیقه و میزان بودجه‌ی خود بتوانید برای خرید از این شهر برنامه‌ریزی کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments