معرفی بهترین رستوران‌های مشهد | معروف‌ترین رستوران‌های مشهد کدام‌اند؟

مشهد به‌عنوان یک شهر مذهبی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شهرهای ایران است. علاوه بر این مشهد دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی است که گردشگران را به‌سوی خود جذب می‌کند. حال اگر بخواهید پس از گردش و تفریح در مورد غذاهای این شهر بیشتر بدانید باید به دنبال یک رستوران خوب و عالی باشید. ما در مقاله‌ی بهترین رستوران‌های مشهد ،قصد داریم به معرفی باکیفیت‌ترین رستوران‌ها در شهر مشهد بپردازیم پس با ایران تراول همراه باشید.

بهترین رستوران‌های مشهد

بعد از تفریح و گردش در این شهر پرجاذبه و مذهبی، خوردن یک غذای باکیفیت با بهترین سرویس‌دهی و در یک فضای عالی و دل‌نشین، می‌تواند بسیار مطلوب باشد. در ادامه مطلب بهترین رستوران‌های مشهد با ما همراه باشید تا معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

1. رستوران سدروس مشهد

در این رستوران شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را باکیفیت خیلی عالی تجربه کنید. رستوران سدروس دارای شعب متعددی است که معروف‌ترین آن‌ها شعبه 4 در جاده شاندیز می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این رستوران، میز سلف‌ سرویس رایگان آن است که در اختیار همه قرار می‌گیرد.

2. رستوران باغ سالار مشهد

طرح این باغ رستوران به دلیل سنتی بودن و معماری زیبایی که دارد، بسیار محبوب گردشگران واقع ‌شده است. می‌توان باغ سالار را یکی از بهترین رستوران‌های مشهد دانست. در این باغ انتخاب با شما است که بخواهید در فضای داخلی بنشینید یا در فضای باغ. هر دو فضا دکوراسیونی بسیار زیبا و دل‌نشین دارند که نظر هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند. از غذاهای معروف باغ رستوران سالار می‌توان به ششلیک، چلو فیله، کباب‌ برگ و چلو گردن اشاره نمود.

3. رستوران ارم شاندیز

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های مشهد ،رستوران ارم شاندیز می‌باشد. این رستوران با سابقه‌ی درخشانی که دارد یکی از بلندآوازه‌ترین رستوران‌های مشهد می‌باشد. رستوران ارم نه ‌تنها فضایی دنج و زیبا برای مهمانان خود فراهم آورده بلکه از کیفیت غذایی بسیار عالی نیز بهره‌مند است. رستوران ارم در سه بخش فضای باز ، سالن ویژه و رستوران سنتی آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران است. شما در ارم می‌توانید لحظات بسیار نابی را تجربه کنید و یک غذای باکیفیت و لذیذ را میل نمایید. ازجمله غذاهای این رستوران می‌توان به  کباب ششلیک، کباب‌برگ، جوجه‌کباب، چلو گوشت و چلو ماهیچه اشاره کرد.

4. رستوران معین درباری

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های مشهد ، رستوران باقدمت و اصیل معین درباری می‌باشد. این رستوران سابقه‌ی درخشانی در یک قرن پیش را دارد و می‌توان در آن انواع غذاهای ایرانی را یافت نمود. منوی رستوران معین درباری شامل چلوکباب لقمه زعفرانی، چلو جوجه‌کباب بااستخوان، چلو جوجه‌کباب، چلو اکبر جوجه با رب انار، چلوکباب کوبیده مخصوص، سبزی‌پلو با ماهی، چلوکباب ‌برگ ممتاز، باقلاپلو با گوشت، چلوکباب‌ برگ مخصوص، چلوکباب سلطانی، چلوکباب بختیاری و … می‌باشد.

آدرس: مشهد، خیابان پاسداران، بین پاسداران 2 و 4، مقابل هتل باختر، رستوران معین درباری

5. رستوران رضایی

این رستوران نیز تجربه و سابقه‌ی درخشانی در سرویس‌دهی و کیفیت غذا دارد. می‌توان گفت رستوران رضایی نیز از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد می‌باشد که دارای 6 شعبه است. غذاهایی که در رستوران رضایی سرو می‌شوند شامل ماهی قزل‌آلا، میگو پفکی با چلو، چلو ششلیک مخصوص، چلوکباب بختیاری، چلوکباب بره مخصوص، چلوکباب‌برگ، چلوکباب‌برگ مخصوص، چلوکباب ‌برگ ممتاز، چلوکباب سلطانی، چلوکباب لقمه زعفرانی، چلوکباب میکس، چلوکباب کوبیده، چلوکباب گلبرگ، ته‌چین گوشت، چلو ساده، جوجیکو زعفرانی ( چلو جوجه‌کباب بااستخوان)، چلو جوجه ران مخصوص، چلو جوجه سرخ شده با رب انار، چلو جوجه چینی، چلو جوجه‌کباب فیله‌ای، چلو جوجه‌کباب مخصوص، چلو ماهیچه مخصوص و چلو گوشت مخصوص می‌باشد. این رستوران 5 شعبه در مشهد دارد که آدرس آن‌ها به شرح زیر است:

شعبه‌ی ۱: مشهد، خیابان آب کوه، تقاطع کلاهدوز، رستوران رضایی

شعبه‌ی ۲: مشهد، میدان آزادی، روبه‌روی پارک ملت، رستوران رضایی

شعبه‌ ۳: مشهد، خیابان آخوند خراسانی، نبش آخوند 10.2، رستوران رضایی

 شعبه‌ی ۴: مشهد، میدان جمهوری اسلامی (صداوسیما)، روبه‌روی صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رستوران رضایی

شعبه‌ی ۵: مشهد، بین جلال آل احمد و وکیل‌آباد ۱۳، رستوران رضایی

6. رستوران پدیده شاندیز

یکی از زیباترین و بهترین رستوران‌های مشهد را می‌توان رستوران پدیده شاندیز نام برد. این رستوران در ییلاقات زیبای شاندیز مشهد قرار دارد و مجموعه‌ای تشکیل شده از رستوران تابستانی، رستوران بین‌المللی، رستوران انتخاب آزاد و … می‌باشد. اگر رستوران پدیده شاندیز را انتخاب کردید هرگز نباید از ششلیک معروف آن به‌سادگی بگذرید.

آدرس: مشهد، شاندیز، بعد از میدان اول شاندیز، رستوران پدیده شاندیز.

7. رستوران پسران کریم در مشهد

مطمئناً نام این رستوران معروف را در مشهد شنیده‌اید یا اگر از کسی بخواهید رستورانی را در مشهد به شما معرفی کند، بی‌شک نام رستوران پسران کریم را هم خواهد برد. این رستوران قدیمی با سرویس‌دهی عالی و قیمت‌های مناسبی که دارد توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. رستوران پسران کریم مناسب همه افراد و به‌ویژه خانواده‌ها می‌باشد. از معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به چلو گوشت سرخ کرده، چلو کباب بختیاری، چلو کباب لقمه، چلو جوجه‌ کباب (بی استخوان)، چلو کباب سلطانی، چلو ماهیچه سرخ کرده، چلو ششلیک، چلوکباب‌ برگ ممتاز اشاره نمود. این رستوران شعب مختلفی در مشهد دارد که در زیر آدرس 3 شعب معروف آن را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

شعبه‌ی 1: مشهد، بلوار سجاد، خیابان فرهاد، فرهاد 22، انتهای کوچه سمت راست، رستوران پسران کریم

 شعبه 2 : مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع مروارید، رستوران پسران کریم

شعبه‌ی 3 : مشهد، خیابان دانشگاه، برج تجاری آلتون

8. رستوران بام کوهسر

اگر می‌خواهید یک غذای عالی و متفاوت را تجربه کنید و از خوردن غذاهای تکراری خسته شده‌اید، می‌توانید به رستوران بام کوهسر بروید تا انواع غذاهای ایتالیایی و ایرانی را تجربه کنید. همچنین این رستوران در یکی از مناطق گردشگری مشهد قرار داشته که چشم‌اندازی بسیار زیبا و دل‌نشین دارد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، مجتمع کوهسر، رستوران بام کوهسر

9. رستوران هتل درویشی

هتل درویشی یکی از لوکس‌ترین و بهترین هتل‌های مشهد است و رستوران‌های آن حداقل یک‌ بار ارزش امتحان کردن را دارند. در این رستوران‌ها می‌توانید علاوه بر لذت بردن از فضا، انواع غذاهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی، آسیایی و … را سفارش دهید. همچنین شما می‌توانید تم رستوران را هم انتخاب نمایید چراکه این هتل از بخش‌های مختلفی اعم از رستوران آتریوم، رستوران مراکشی، رستوران فیروزه، رستوران روف گاردن، رستوران برکه و… تشکیل شده است.

آدرس: مشهد، بلوار امام رضا، بین امام رضا ۲۸ و۲۶، هتل درویشی

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments