راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان

افرادی که اهل سیرو سفر نیستند و هر از چند گاهی ناچار به خرید بلیط هواپیما هستند، اهمیت چندانی به قیمت بلیط هواپیما نمی دهند. اما مسافرانی که در طول سال بارها و بارها اقدام به رزور بلیط هواپیما می کنند، با آگاهی از راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان، به طور چشمگیری هزینه های سفر خود را کاهش می دهند.

تیک بان در این مقاله برای آن دسته از افرادی که قصد دارند با کمترین قیمت بلیط هواپیما رزرو کنند، ترفندها و راهکارهای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما را بیان می کند. در ادامه با ما همراه باشید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

یکی از بهترین راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان، استفاده از روش های اینترنتی است. با رزرو آنلاین بلیط هواپیما به راحتی می توان قیمت بلیط را در ایرلاین های مختلف مشاهده نمود و بهترین گزینه را انتخاب کرد. با مراجعه به سایت های معتبر گردشگری همانند علی بابا، قاصدک 24 و تیک بان حق انتخاب گسترده تری دارید. چرا که این سایت ها با ایرلاین های معتبر طرف قرارداد هستند و دست مسافران را برای انتخاب های متنوع با قیمت های متعدد باز می گذارند.

جستجوی بلیط به صورت گروهی یا انفرادی

گاهی پیش می آید که با دوستان و یا افراد خانواده به سفر برویم. اگر قصد دارید به صورت گروهی سفر کنید، بهتر است دو بار قیمت بلیط هواپیما را جستجو کنید. یک بار به صورت گروهی قیمت بگیرید، یک بار دیگر به صورت انفرادی و برای تک تک اعضا. ممکن است گاهی مجبور باشید برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما، با ایرلاین های مختلف سفر کنید و در مقصد همدیگر را ببینید

پرواز در روزهای میانی هفته

در همه جای دنیا با نزدیک شدن به تعطیلات، قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند. بنابراین یکی از راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان، سفر در روزهای میانی هفته است. بهتر است بلیط هواپیما را برای اواسط هفته و روزهای خلوت رزرو کنید.

پروازهای توقف دار رزرو کنید

معمولا پروازهای بدون توقف از قیمت بالاتری نسبت به پروازهای توقف دار برخوردارند. حتی اگر مشکلی با این قضیه ندارید، توصیه می شود برای پرداخت کمتر مبلغ بلیط هواپیما، پروازهایی را انتخاب کنید که توقف طولانی تری دارند! البته مزیتی که این نوع از پروازها دارند، این است که می توانید در شهری که توقف می کنید به گشت و گذار بپردازید.

سفر در تعطیلات ممنوع

یکی از بهترین ترفندها برای خرید بلیط ارزان هواپیما، این است که از قید سفر کردن در روزهای تعطیل بگذرید. روزهای تعطیل متقاضی برای خرید بلیط هواپیما، زیاد است. بنابراین ظرفیت هواپیماها پر شده و صندلی های خالی با قیمت بالاتری به فروش می رسند. از همین رو توصیه می شود تاریخ رفت و برگشت سفر خود را طوری تنظیم کنید که یک روز تاریخ رفت خود را جابجا کنید. به طور مثال برای برگشت از سفرهای نوروزی بهتر است تاریخ 15 فروردین را رزرو کنید.

 جستجوی پروازهای رفت در ایرلاین های مختلف

مسافران حرفه ای به خوبی می دانند که در بسیاری از ایرلاین ها قیمت بلیط رفت و برگشت ارزان تر از بلیط های یک طرفه است. به همین جهت توصیه می شود پروازهای رفت و برگشت را به طور جداگانه بررسی کنید تا پایین ترین قیمت را جستجو و رزرو نمایید.

خرید بلیط چارتر، ترفند خرید بلیط ارزان

در برخی از زمانها قیمت بلیط چارتر از بلیط سیستمی کمتر است. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما را دارید، می توانید در سایت های مختلف هر دو نوع بلیط را جستجو کرده و بلیط چارتر ارزان را خریداری کنید. البته ممکن است در فصول شلوغ و پرمسافر سال، قیمت بلیط چارتر بالاتر از بلیط های دیگر ارائه شود. بنابراین با دقت بیشتری قیمت ها را رصد کنید.

مسافران حرفه ای به خوبی می دانند که بلیط هواپیما به دو دسته کلی سیستمی و چارتر دسته بندی می شوند. بلیط در واقع مدک و سندی است که نشان می دهد مسافر صندلی هواپیما را برای تاریخ و مسیر معینی رزرو کرده است. بلیط های سیستمی از قیمت ثابتی برخوردارند و قیمت اولیه آنها هر ساله توسط سازمان هواپیمایی کشور تعیین می شوند. در مقابل بلیط چارتر وجود دارد که در طول سال نوسان قیمتی متعددی بسته به شرایط و زمان دارد. معمولا بلیط لحظه آخری در دسته بلیط های چارتر قرار می گیرند. ” (منبع)

از ایرلاین های نامعروف بلیط بخرید

معمولا ایرلاین های معروف و بزرگ بلیط های خود را با قیمت بالاتری عرضه می کنند. امکانات و خدمات و برند خطوط هواپیمایی در تعیین قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار است. در نتیجه ایرلاین هایی که تازه شروع به کار کرده اند و یا اسم و رسم چندانی ندارند، پرواز خود را با قیمت مناسب تری ارائه می دهند.

در ایام خلوت سال سفر کنید

یکی دیگر از راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان، سفر در برخی از روزهای فصل بهار و پاییز است! قیمت بلیط هواپیما در روزهایی که مابین،  فصل پرمسافر و کم مسافر قرار دارند، ارزانتر هستند. در این روزها معمولا قیمت بلیط هواپیما مناسب تراست. چرا که تقاضا برای سفر کم است و صندلی های خالی در هواپیما نیاز به فروش دارند. بنابراین شرکت های هواپیمایی برای فروش صندلی ها قیمت بلیط را پایین می آورند.

خرید بلیط ارزان هواپیما از تیک بان

یکی از بهترین راهکارها برای خرید بلیط هواپیما ارزان، مراجعه به https://tikban.com می باشد. تیک بان با 900 ایرلاین معروف دنیا طرف قرارداد می باشد و انواع بلیط هواپیما چارتر و بلیط لحظه آخری را با قیمت های مناسب به مسافران ارائه می دهد.

بلیط لحظه آخری هواپیما یکی از بلیط هایی است که در روزهای لو سیزن با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شوند. توصیه تیک بان به خریداران بلیط هواپیما این است که با کمی صبر و حوصله قیمت انواع بلیط هواپیما را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب و رزرو نمایند. همچنین در این روزها که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، برای حفظ سلامتی و پیشگیری از سرایت بیماری، تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments