بیا تور : رفتینگ چیست؟ (تور رفتینگ زاینده رود، رفتینگ ارمند و رفتینگ رودخانه کرج با بیا تور)

رفتینگ و معنای آن

رفتینگ (رافتینگ)  و قایقرانی در رودخانه یک ماجراجویی جذاب در دل آب های خروشان رودخانه است که می تواند برای هر کسی رویا باشد. برای افرادی که به دنبال سفری مهیج و هیجان انگیز هستند، یکی از بهترین هدیه­ها ثبت نام در همین تورهای قایقرانی رفتینگ است.

رفتینگ یا Rafting یک کلمه انگلیسی است، که معنی آن در زبان فارسی رودگری می باشد، استفاده از اصطلاح رفتینگ در بین گردشگران رایج تر از رودگری است. باید بگوییم که رفتینگ به قایق سواری در رودخانه می­گویند اما رودخانه هایی که دارای ویژگی­هایی تعریف شده هستند. برای تجربه هیجان بیشتر توسط مسافران، برگزارکنندگان تورهای رفتینگ معمولاً رودخانه ای را انتخاب می کنند که فشار موج ها برای جا به جایی قایق سواران بسیار بالا بوده و مسیرهای جذاب و مهیجی را دارا باشند. در ادامه به خلاصه ای از مهم ترین موضوعات مطرح پیرامون رفتینگ پرداخته شده اما می تونید همه چیز در مورد رفتینگ و تورهای رفتینگ را اینجا بخونید.

تورهای رفتینگ و قایقرانی در رودخانه معروف ترین تورهای رفتینگ ایران

بیا تور، از با سابقه ترین مجریان تور های رفتینگ در کشور برنامه های جذابی را برای 3 تور رفتینگ در سه رودخانه متفاوت برای فصول مختلف سال ارائه نموده است. در ادامه به تفکیک به معرفی این تورهای رفتینگ پرداخته می شود.

1-تور رفتینگ زاینده رود

رفتینگ زاینده رود در رودخانه زاینده رود برگزار می شود، که این رودخانه از معروف ترین رودخانه های ایران بوده و از کوه های زردکوه در استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد و مسیرهای مناسبی نیز برای اجرای تورهای رفتینگ دارد. اکثر برگزارکنندگان تورهای گردشگری که از طبیعت اطراف این رودخانه برای اجرای تور استفاده می کنند، رفتینگ زاینده رود را نیز در برنامه های خود گنجانده اند تا برای گردشگران خاطرات جذاب و مهیجی بجای بگذارند. بهترین مسیر برای رفتینگ در زاینده رود که هم بخش آرام رودخانه را شامل می شود و هم بخش مهیج از قایقرانی را داراست، مسیر سوادجان تا پل زمانخان می باشد که در شهرستان سامان واقع شده است. شما مسافران گرامی می توانید، برای رزرو تور رفتینگ زاینده رود اینجا کلیک کنید.

رفتینگ سامان همان رفتینگ در رودخانه زاینده رود و رفتینگ شهرکرد هست که به این عنوان هم شناخته شده است. شهرستان سامان به دلیل وجود مناظر دیدنی و طبیعت بکر میزبان گردشگران بسیار در ایام نوروز و تابستان است و گردشگران از اجرای تور این شهرستان استقبال بسیار زیادی می کنند، یکی از مهم ترین برنامه های این تور، رفتینگ سامان است که به دلیل نزدیکی سرچشمه زاینده رود به این شهرستان، دوست داران رفتینگ برای استفاده از رفتینگ شهرستان سامان همیشه پیش قدم می باشد،. هیجان و جذابیت تور رفتینگ سامان شهرکرد به دلیل وجود مسیرهای ایمن برای شرکت کنندگان بسیار تازگی داشته و مشتاقانه برای ثبت نام در این تورهای اقدام می کنند.

تورهای رفتینگ در رودخانه زاینده رود | رفتینگ سامان | رفتینگ شهرکرد

2-تور رفتینگ کرج

رودخانه کرج یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های دامنه جنوبی البرز است که در حدّفاصل بیلقان تا دیزین واقع شده است. این رودخانه که در امتداد جاده چالوس قرار گرفته است، از نظر فنی با توجه به شدت امواج در سطح 2 تا 4 دسته بندی می شود. رفتینگ و کایاک سواری در این رودخانه می تواند پیشنهادی جذاب و در دسترس به جهت مسافت، برای عزیزان علاقمند به این ورزش هیجانی در استان تهران یا البرز باشد.

تور رفتینگ کرج در فصول مختلف و روزانه حتی در روزهای غیر تعطیل برگزار می شود. اجرای تور رفتینگ کرج نیازمند خبره ترین راهنماهای تور و ایمنی لازم بوده و کار افراد آماتور در این حوزه نیست. تور رفتینگ کرج یکی از هیجان انگیز ترین تور های با قابلیت برگزاری در نزدیکی تهران است. رفتینگ کرج یک تفریح مناسب برای بزرگسالان است. در تور رفتینگ پس از گردشگری می توانید شنا و قایق سواری و پرش از صخره به داخل آب را در رودخانه کرج تجربه کنید.

تور های رفتینگ از جمله جذاب ترین تور های یک روزه هستند. با توجه به اینکه افراد مشغله های زیادی دارند و برای گردش و تفریح زمان کمی دارند، لذا چون تورهای رفتینگ کرج به دلیل نزدیکی به تهران به مدت چند ساعت انجام شده و امکان شرکت عده بیشتری را در این تفریح هیجانی فراهم می کند. تور رفتینگ کرج از تور هایی است که بسیار محبوب بوده و در تمامی مدت زمان سال برگزار می شود. اما بهترین زمان برای تور رفتینگ بهار و تابستان است. در فصل بهار رودخانه کرج پر آب تر شده و هیجان بیشتری دارد.

3-تور رفتینگ ارمند

تور رفتینگ ارمند یک تور خاص بوده و دلیل این ویژه بودن، قرار گرفتن رودخانه ارمند در یک منطقه مرزی میان استان چهارمحال و بختیاری که سرزمینی پر آب است با استان خوزستان که سرزمینی گرم است. بنابراین شرکت در تور رفتینگ ارمند بایستی در زمان مناسب از سال انجام شود تا مسافران گرامی ضمن لذت بردن از قایقرانی و ورزش های آبی ، اسیر گرمای تابستانی در این منطقه نشوند. بازدید از جنگل ها، کوه ها، دشت ها و روستا های بکر منطقه، در کنار قایقرانی و گذر از مناطقی مشابه لذتی وصف ناپذیر دارد.

بهترین فصل برای تور رفتینگ ارمند

شرکت در ورزش مفرح رفتینگ برای رودخانه ارمند با توجه به جغرافیای منطقه برای اواسط بهار تا پایان خرداد ماه و سپس از اواخر مردادماه تا پایان شهریور توصیه می شود.

تورهای رفتینگ در رودخانه زاینده رود | رفتینگ سامان | رفتینگ شهرکرد

تور هفتگی رفتینگ از تهران

تور یک روزه و دو روزه رفتینگ در رودخانه زاینده رود و رودخانه ارمند که شامل هفده کیلومتر معادل ۴ ساعت قایقرانی در سرچشمه رودخانه  زاینده رود و یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه کارون (ارمند)، پرش از صخره به صورت شیرجه داخل آب، سرسره آبی و شنا، پذیرایی و وعده های غذایی است.

امکانات و خدمات تورهای رفتینگ چیست؟ 

–  استفاده از تجهیزات استاندارد و رعایت اصول ایمنی در رودخانه و محیط پیرامون

–  رعایت اصول حفاظت از محیط زیست و مناطق گردشگری

–  رعایت اصول اخلاقی و در نظر گرفتن شئونات فرهنگ بومی ساکنان منطقه

–  ارائه خدمات و امکانات حرفه ای با بهترین کیفیت ممکن با توجه به بومی بودن مناطق

-مجوز رسمی از سازمان ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت قایقرانی در رودخانه زاینده رود

– تامین اقامت شبانه بصورت گروهی و اختصاصی در حاشیه رودخانه برای گردشگران

– صرف ناهار در یک باغ گردشگری زیبا و استراحت پس از رفتینگ

– تجهیزات قایقرانی شامل: لایف، کلاه، پارو برای هر مسافر بصورت جداگانه

– بکارگیری سکانداران حرفه­ای و با تجربه و تکنیک بالا و دارای تجارب زیاد در رودخانه نوردی در داخل و خارج از کشور و دارای مدارک رفتگایدی و مدارک بین المللی از فدراسیون جهانی رفتینگ بمنظور همراهی مسافران در طول مسیر رودخانه و لذت بردن مسافران از اجرای برنامه با خیالی آسوده

-وسیله اختصاصی حمل و نقل مسافران در سطوح مختلف عادی تا vip و برای تعداد متفاوت از شهرهای تهران و اصفهان و سپس از محل باشگاه به محل تور .

قیمت تور رفتینگ زاینده رود ، ارمند و کرج

قیمت تورهای رفتینگ در رودخانه ها وابسته به مسافت طی شده توسط قایق و شرایط فنی رودخانه و در نهایت عوارض کسب شده توسط اداره آب منطقه ای آن خطه از طبیعت هست، اما عموم تورها مسیر 4 ساعته را انتخاب می نمایند. هزینه رفتینگ هایی که در شهرستان سامان برگزار می شود نسبت به هزینه تفریحات مشابه با تم هیجان و شادی، بسیار مناسب است. قیمت تورهای رفتینگ در زاینده رود در سال 1400 برای هر نفر 150 هزار تومان می باشد. قیمت دیگر تورهای رفتینگ در سال 1400 برای رودخانه ارمند 200 هزار تومان و برای رودخانه کرج 400 هزار تومان می باشد.

تور رفتینگ برای چه گروه سنی از افراد مناسب است؟

رفتینگ همانند سایر فعالیت های ماجراجویانه از نظر سختی درجه بندی خود را دارد و افراد می بایست با توجه به توانایی های جسمی، مهارت ها و تجربیات، سفر خود را انتخاب کند. برای سطح بندی میزان سختی سفرهای رودخانه ای از سیستم درجه بندی بین المللی استفاده می شود. طبق این درجه بندی قسمت های خروشان ز 1 تا 6 سطح هستند. رودخانه هایی که دارای قسمت های خروشان 1 تا 2 هستند، تقریبا برای توریست ها از 6 تا 60 سال و حتی بیشتر مناسب هستند. به عنوان نمونه، بیشتر قسمت های رودخانه سفیدرود در استان گیلان و زاینده رود در استان چهار محال و بختیاری سطح 2 تا 3 دارند.

قایق های رفتینگ چگونه هدایت می شوند؟

در ورزش رفتینگ همه عوامل بر روی آب و خشکی، در واقع یک تیم واحد هستند که آنها مسئول هماهنگی حرکت قایق می باشند. هر یک از راهنماهای داخل قایق ها که رفتگاید یا سکاندار نامیده می شوند، معمولا متخصص ورزش های آبی هستند. آن ها معمولا به رودخانه بسیار مسلط بوده و نقاطی را که به پارو زدن یا کارهای تخصصی دیگر نیاز است را به خوبی می شناسند.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تورهای رفتینگ در ایران کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت بیا تور  شده و یا با شماره تماس 09125887021 و 03832224558 تماس بگیرید و از کارشناسان بیا تور اطلاعات تکمیلی را بخواهید. همچنین می توانید در محل های اعلام شده برای شروع تورهای رفتینگ باشگاه قایقرانی در رودخانه های زاینده رود، رودخانه کرج و رودخانه ارمند حضور یابید.

منبع : سایت بیا تور به آدرس https://byatour.com/

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
شیدا عباسی
شیدا عباسی
2 سال گذشته

سلام
تورهای رفتینگ کرج و زاینده رود تو فصل پاییز هم برگزار میشه؟ واقعا مناظر رودخونه ها تو پاییز خیلی قشنگه چرا اغلب تور قایقرانی نمیذارن؟

گردشگری بیا تور
گردشگری بیا تور
2 سال گذشته
پاسخ دادن به  شیدا عباسی

سلام درست می فرمایید، تورهای رفتینگ پاییزی با وجود زیبایی بی وصف رودخونه زاینده رود و کرج، مورد توجه زیادی نیست اما ما در باشگاه قایقرانی سیر سپهر ، این تورها را در ماه های مهر و آبان برگزار می کنیم.
با احترام
گردشگری بیا تور برگزارکننده تورهای قایقرانی رفتینگ در رودخانه های زاینده رود، کرج و ارمند

شیدا عباسی
شیدا عباسی
2 سال گذشته

سلام
لطفا تورهای رفتینگ زاینده رود و رفتینگ کرج را تو فصل پاییز هم برگزار کنید. چون قایقرانی تو فصل پاییز خیلی قشنگه.

علیرضا
علیرضا
2 سال گذشته

تورهای رفتینگ ایران با تورهای رفتینگ تایلند و ترکیه تفاوتشون چی هست؟ من تور رفتینگ را تو تایلند و ترکیه رفتم اما تو ایران تور رفتینگ رودخونه را به جهت مطمئن نبودن از ایمنی شرکت نکردم.

گردشگری بیا تور
گردشگری بیا تور
2 سال گذشته
پاسخ دادن به  علیرضا

سلام علیرضا جان تورهای رفتینگ در ترکیه هم جذاب هست اما زمان و مسیر اون همونطوری که خودتون میدونید کوتاه و حدود ۱.۵ ساعت هست اما تورهای رفتینگ در ایران در رودخانه های زاینده رود و ارمند حدود ۴ ساعت و در کرج حدود ۲ ساعت هست. علاوه بر زمان و مسیر پیمایش بیشتر، در رودخانه زاینده رود و رودخانه کرج در تورهای رفتینگ، بازی های آبی شامل سرسره آبی و پرش از ارتفاع هم برگزار می شود که در ترکیه و تایلند به دلیل جغرافیای رودخانه هاشون امکان اجرای این موارد را ندارند. از نقطه نظر ایمنی هم لیدرهای… بیشتر بخوانید »

نیما حیدری
نیما حیدری
1 سال گذشته

رفتینگ کرج همون رفتینگ جاده چالوس هست یا متفاوته؟ رفتینگ نزدیگ تهران کدومه؟؟

مجید شیرازی
مجید شیرازی
1 سال گذشته

تور رفتینگ کرج هنوز پابرجاست؟ تور رفتینگ شهرکرد چطور؟ من یک رفتگاید هستم و میخواستم همکاری کنم. تو تو اجرای تور رفتینگ رودخانه کرج و تور رفتینگ جاده چالوس و تور رفتینگ سامان و هر تور رفتینگ تهران حتی تور رفتینگ ارمند در چهارمحال بختیاری و تور رفتینگ مارکده میتونم کمک کنم. بنده در تور های رفتینگ پوکت همکاری داشتم

نیما
نیما
10 ماه گذشته

لطفا بگین تور رفتینگ یک روزه سامان برای تعطیلات خرداد ۱۴۰۲ دارین؟ قیمت تور چقدره؟ بیا تور برای این تعطیلات رفتینگ داره اصلا؟