روش‌های سفر به جزیره کیش از مشهد

تا حالا به کیش سفر کردید؟ به نظر شما افرادی که تا کنون به این جزیره زیبا و دوست داشتنی نرفتند، چه دلیلی داشتند؟

با اینکه جزیره زیبای کیش در ایران قرار دارد و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می‌باشد، بازهم شما می‌توانید افراد زیادی را پیدا کنید که هنوز به کیش سفر نکردند. یکی از مهم‌ترین دلایل آن هزینه‌های تور کیش از مشهد است که ممکن است برای بسیاری از افراد بالا باشد.

بیشتر تورهای کیش از مشهد با هواپیما انجام خواهد شد و خب طبیعی است که هزینه بلیط رفت و برگشت به کیش با هواپیما، باید زیاد باشد.

همه ما می‌دانیم که قطارها همیشه از هزینه پایین‌تری نسبت به هواپیما برخوردار هستند ولی با استفاده از آن‌ها سفر طولانی‌تری را تجربه خواهید کرد.

همسفرها در این مطلب این موضوع را برای شما به صورت گسترده باز خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

تور کیش از مشهد زمینی

 زمانی که بخواهید به صورت زمینی از مشهد به کیش سفر کنید باید از شمال شرق ایران به جنوبی‌ترین نقطه ایران بروید. پس باید مطمئن باشید که سفری طولانی خواهید داشت.

حالا برای اینکه این مسافت را طی نمایید از دو راه می‌توانید استفاده کنید: 1. می‌توانید از مسیر آسفالت استفاده کرده و از اتوبوس یا خودرو شخصی استفاده کنید. 2. می‌توانید از قطار و راه آهن استفاده نمایید.

خب طبیعتا استفاده از قطار می‌تواند تا حدی این سفر کسل‌کننده و سخت را راحت کند. اینگونه دیگر نیازی به رانندگی نداشته و می‌توانید در قطار استراحت کنید تا به مقصد برسید.

طبیعتا پس از استفاده از قطار باید از کشتی یا قایق نیز استفاده کنید. این سفر به صورت تقریبی 26.5 ساعت طول خواهد کشید:

  • مدت زمان سفر با قطار از مشهد تا بندرعباس: حدودا 21 ساعت
  • مدت زمان سفر زمینی از بندرعباس تا بندر چارک: حدودا 3 ساعت
  • مدت زمان سفر با کشتی از بندر چارک تا کیش: حدودا 2.5 ساعت

نکاتی در رابطه با تور کیش از مشهد با قطار

اگر تصمیم دارید این نوع سفر را انتخاب نمایید باید نکات زیر را بدانید:

بهترین قطارهای مشهد

خب بهتر است در ابتدا بدانیم که کدام‌یک از قطارهای مشهد برای این سفر طولانی بهتر است. یکی از نکات جذاب که در رابطه با خطوط راه آهن مشهد وجود دارد این است که تنها قطارهای 5 ستاره در ایران، فقط در مسیر مشهد حرکت کرده و کار می‌کنند.

قطارهای 5 ستاره فدک و زندگی، دو قطار 5 ستاره ایران هستند که تنها مسافرین مشهدی می‌توانند از آن‌‌ها استفاده کنند چرا که مخصوص مسیر مشهد می‌باشد.

این قطارها بسیار راحت بوده و با سایر موارد تفاوت‌های بسیار زیادی از نظر کیفیت دارند.

ارزان‌ترین قطارهای مشهد

پس از بررسی بهترین قطارها، نوبت به بررسی ارزان‌ترین قطارهای مشهد می‌رسد. در این زمینه می‌توان به عنوان اولین گزینه به قطار اتوبوسی ماهان اشاره نمود.

در رتبه بعدی قطارهای سالنی و 6 تخته قرار می‌گیرند که از ارزان‌ترین قطارهای مشهد هستند. البته شما باید به این نیز توجه کنید که باید حدود 21 ساعت را در قطار باشید و اینکه بخواهید از قطارهای بسیار ارزان استفاده کنید، قطعا به شما آسیب خواهد رساند.  قطارهای اتوبوسی به شدت در این زمینه زبانزد هستند و نمی‌توانید در این زمان آرامش داشته و استراحت کنید.

نکته‌ای که در رابطه با سفر زمینی به کیش و استفاده از قطار وجود دارد این است که بعضی اوقات ممکن است که برای یک قطار و مسیر مشخص، دو قیمت متفاوت را در سایت مشاهده نمایید.

این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتند که بعضی اوقات بخشی از قطار توسط یک شرکت خصوصی چارتر می‌شود و آن قسمت با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. معمولا در ماه‌های شلوغ سال و زمانی که تورهای کیش از مشهد پر شده‌اند، این اتفاق رخ می‌دهد.

بهترین مقاطع سال برای رزرو تور کیش از مشهد با قطار

شما در بازه زمانی‌های زیر می‌توانید تورهای ارزان‌تری را رزرو کنید و از آن‌ها استفاده کنید:

  • مهر ماه (به خاطر شروع مدارس)
  • دی ماه (به خاطر امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها)
  • اواخر اسفند (این زمان به دلیل کارهای قبل از شروع سال جدید بسیار شلوغ است و عموما بیشتر افراد تعطیلات نوروز را برای مسافرت انتخاب خواهند کرد)
  • اواخر فروردین ماه (به دلیل شروع به کار مدارس و ادارات بعد از تعطیلات فصل)
  • اواخر اردیبهشت و خرداد ماه (به دلیل شروع امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها)

مواردی که بیان کردیم، بهترین و ارزان‌ترین زمان‌ها برای سفر به کیش هستند و شما می‌توانید کیش تقریبا خلوت را در این زمان‌ها مشاهده کنید.

ولی توجه به این نکته ضروری است که اگر در این زمان‌ها تعطیلات رسمی پیش بیاید، مجدد کیش شلوغ شده و قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

تور کیش از مشهد با قطار یا هواپیما؟

شما کدام یک از این موارد را انتخاب خواهد کرد؟ همانطور که گفتیم، سفر با قطار هزینه بسیار کمتری نسبت به سفر با هواپیما دارد ولی به نظر شما به خستگی آن می‌ارزد؟

در این نوع سفر باید حدود 27 ساعت را در مسیر بگذرانید و این زمان زیاد قطعا باعث ایجاد خستگی در شما شده و پس از رسیدن به مقصد به استراحت درست و حسابی نیاز پیدا می‌کنید.

این موضوع باعث می‌شود تا زمان شما برای استفاده از تفریحات و دیدن جاذبه‌های مختلف کیش، کاهش پیدا کند و نتوانید آن‌چنان که باید از مسافرت خود استفاده کنید.

علاوه بر آن برای برگشت نیز باید چنین مسافتی را مجدد طی نمایید. خستگی سفر به علاوه خستگی مسیر کسل کننده برگشت، باعث می‌شود شما پس از مسافرت کسل شوید و انرژی مدنظر خود را به دست نیاورید.

این در صورتی است که می‌توانید با هواپیما تنها 2 ساعت در راه باشید و سفری راحت را تجربه کنید.

همسفرها شما را در این مطلب با مزایا و معایب تور کیش از مشهد به صورت زمینی و با قطار آشنا نمود. حالا این شما هستید که با توجه به این موضوعات برای مسافرت خود تصمیم خواهید گرفت. هم‌چنین می‌توانید برای رزرو بهترین و متنوع‌های تورهای کیش از مشهد به آژانس مسافرتی همسفرها مراجعه نمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
شایان
شایان
2 سال گذشته

ممنون از مطلب شما

من به سایت هسفرها سر زدم و تور کیش از شهر مشهد رو رزرو کردم

mahdiye
mahdiye
2 سال گذشته

سلام خیلی ممنون از مطلب مفیدتون
واقعا قیمت تور کیش از مشهد سایت همسفرها خیلی عالیه

Last edited 2 سال گذشته by mahdiye