تفاوت هتل های all و Uall چیست و کدام یکی را انتخاب کنیم

حتما برای شما پیش آمده است که برای رزرو هتل ترکیه، با گزینه هتل های all و uall مواجه شده باشید. خیلی لذت‌بخش است که بدون نیاز به کیف پول و به راحتی بتوانید در همه بخش‌های هتل بگردید و از خدمات آنها استفاده کنید. هتل‌های آل و یوال این امکان را برای شما فراهم می‌کنند، ولی با این حال تفاوت‌هایی نیز دارند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تفاوت هتل های all و uall در چیست و بهتر است کدام یک را انتخاب کنید؟ در ادامه همراه ما باشید تا به صورت جزئی به آنها بپردازیم. 

هتل Uall چیست؟

هتل Uall مخفف کلمه ultra-inclusive است و به زبان ساده، یعنی همه وعده‌های غذایی، میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها، رایگان ارائه می‌شوند. بسیاری از گردشگران، برخی هتل های آنتالیا را فقط به خاطر یوآل بودن آنها انتخاب می‌کنند. زیرا در این شهر هتل‌های مجللی وجود دارند و امکانات و تفریحاتی فوق‌العاده خوبی را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از تمامی این امکانات به صورت رایگان استفاده کنید. بنابراین اگر به فکر بهترین هتل ترکیه هستید، بهتر است این هتل‌ها را رزرو کنید و از خدمات بی‌نظیر آنها بهره‌مند شوید.

هتل all چیست؟

هتل‌های all inclusive به هتل‌هایی گفته می‌شود که امکانات سرگرم‌کننده زیاد و متنوعی دارند. در نتیجه دیگر لازم نیست برای پیدا کردن مکان تفریح در شهر زمان زیادی را بگذرانید. مثلا شما می‌توانید با رزور هتل مارماریس، اوقات خوشی داشته باشید و از تفریحاتی که برایتان فراهم شده استفاده کنید. این امکانات شامل مواردی همچون استخر شنا، سواحل خصوصی، پارک‌های آبی و فضاهای لوکس می‌شوند. اما در استفاده از این بخش‌ها محدودیت‌هایی وجود دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

تفاوت های هتل های all و uall

  • نوشیدنی و خوراکی

اولین تفاوت این دو هتل به بخش غذا و خوراکی‌ها مربوط می‌شود. برای مثال اگر هتل ترکیه یوآل را انتخاب کنید، علاوه بر غذاهای اصلی، می‌توانید هر زمان که بخواهید تنقلاتی مانند کیک، شیرینی، چای و قهوه سفارش دهید و به همراه دوستانتان میل کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که انواع نوشیدنی و دسر را هم به لیست سفارش‌های خود اضافه کنید. اما در مقابل، در هتل آل محدودیت‌هایی برای نوشیدنی‌های خاص وجود دارند. به عنوان مثال، اگر یک گزینه گران قیمت را انتخاب کنید، باید هزینه آن را خودتان به طور جداگانه بپردازید.

  • ساعات سرویس‌دهی

هتل‌های all فقط تا ساعت 12 نیمه شب وعده‌های غذایی رایگان ارائه می‌دهند. اما بعد از این ساعت باید برای وعده غذایی خود هزینه‌ی دیگری بپردازید. اما در هتل uall اگر 24 ساعت شبانه روز هم در هتل باشید، باز هم در هر ساعتی غذا و تنقلات کاملا رایگان دریافت خواهید کرد. پس اگر اهل شب زنده‌داری هستید، هتل یوآل گزینه مناسبی برای شماست.

  • استفاده از بخش‌های مختلف هتل

چنانچه به فکر رزرو یک هتل در ترکیه هستید، باید به این فکر کنید که آیا دلتان می‌خواهد به راحتی از تمام بخش‌های آن استفاده کنید یا خیر؟ زیرا در هتلall شما نمی‌توانید به طور رایگان از تمامی بخش‌های هتل مثل باشگاه بدنسازی هتل، استخر، ماساژ، سینما و بسیاری امکانات دیگر بهره ببرید، بلکه باید هزینه‌ای اضافه‌ای بپردازید. اما هتل uall کاملا برعکس است و شما هیچ محدودیتی بابت بازدید از بخش‌های هتل ندارید. در نتیجه با پرداخت هزینه کلی و بیشتر، از امکانات هتل استفاده می‌کنید.

  • رستوران‌ها

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تمامی هزینه‌های غذا در هر دوی این هتل‌ها کاملا رایگان است. ولی با این حال هتل‌های بزرگتر معمولا علاوه بر رستوران‌های سلف سرویس، فست فود و غرفه‌های ساحلی، چندین رستوران دیگر هم دارند. اما در نظر داشته باشید که در هتل‌های آل محدودیت‌هایی برای رفتن به این رستوران‌ها خواهید داشت. ولی در هتل یوآل با این محدودیت‌ها روبه‌رو نیستید و شما می‌توانید انواع رستوران چینی، ایتالیایی و … را انتخاب کنید و از خوردن غذاهای ملل لذت ببرید.

شباهت های هتل های all و uall

در قسمت قبل به تفاوت بین این هتل‌ها پرداختیم، ولی باید بدانید که این دو شباهت‌هایی نیز دارند. این هتل‌ها بیشتر برای افرادی ساخته شده‌اند که می‌خواهند تعطیلات خود را در ساحل و در مجاورت با طبیعت سپری کنند. هتل‌های آل و یوال به قدری زیبا هستند که شما نیازی به بیرون رفتن ندارید. البته افراد با توجه به علایق‌شان دلیل متفاوتی برای سفر کردن دارند. پس اگر برای تفریح و استراحت به سفر می‌روید و می‌خواهید در هتل اقامت کنید یا زمان زیادی برای گشت و گذار و رفتن به مرکز خرید ندارید، در نتیجه هتل‌های all و uall بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند.

یکی دیگر از شباهت‌های این دو هتل، امکانات آنها است. در هر دوی هتل‌ها می‌توانید از استخر، پارک آبی، ساحل خصوصی، جت اسکی، اسکی روی آب، غواصی، ماساژ و باشگاه بدنسازی استفاده کنید.

هتل all بهتر است یا هتل uall؟

ما در این مطلب به طور کامل درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های این هتل‌ها صحبت کردیم. به طور خلاصه هر دوی این هتل‌ها امکانات بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌کنند. ولی اگر شما اهل گشت و گذار در خارج از هتل هستید، شب‌ها زود می‌خوابید و به تمام تفریحات هتل نیازی ندارید، پس بهتر است که هتل allرا انتخاب کنید و پول خود را صرف فعالیت‌های دیگر کنید. زیرا اگر شما بخواهید وقت زیادی را در سطح شهر بگذرانید و از سواحل و فضاهای بیرون از هتل لذت ببرید، نباید پول خود را برای روزر هتل یوآل صرف کنید.

ولی از جمله افرادی هستید که فقط دلتان می‌خواهد به یک مجموعه‌ای بروید که همه چیز در دسترس شماست، پس به فکر رزرو هتل uall باشید. زیرا در این صورت اصلا لازم نیست از هتل خارج شوید، شما هزینه تمامی امکانات را از قبل پرداخت کرده‌اید و می‌توانید بدون پرداخت پول اضافه، از همه بخش‌ها استفاده کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments