چطور وقت سفارت دریافت می شود

نحوه دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های رایج و متدوالی است که اکثر افراد به هنگام تصمیم برای سفر به یکی از کشورهای خارجی با آن مواجه می گردند. در حقیقت مجوز ورود به کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی آسیایی مستلزم دریافت ویزای آن کشور بوده که بعد از تعیین هدف شخص از سفر به کشور مقصد می توان برای دریافت وقت از سفارت آن کشور به روش های مختلف و دریافت ویزای مربوطه اقدام نمود.

 آشنایی با نحوه دریافت وقت سفارت کلیه کشور ها

افراد برای سفر به هر یک از کشورهای خارجی باید در مرحله نخست بعد از تعیین هدف خود از سفر، مجوز ورود به کشور مقصد را اخذ نمایند. این مجوز قانونی که همان ویزا نامیده می شود، توسط سفارتخانه های دایر در کشور مبدا بعد از تعیین وقت و مصاحبه با افراد صادر شده و دریافت آن مستلزم پشت سر گذاشتن مراحلی است که هر شخص باید نسبت به این مراحل و مدارک مربوط به آن کاملا آگاه باشد. نحوه دریافت وقت سفارت برحسب شرایط هر کشور و تعداد متقاضیان برای دریافت ویزا و سفر با آنجا کمی متفاوت است، اما با این وجود افراد از طریق روش های مختلفی نظیر فوری، عادی، حضوری یا آنلاین می توانند برای دریافت وقت سفارت از کشور خارجی مورد نظر خود اقدام نمایند. حضور به موقع افراد در تاریخ و ساعت تعیین شده توسط سفارت بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در غیر این صورت نوبت آن فرد باطل شده و برای مصاحبه و دریافت ویزای تحصیلی؛ کاری، گردشگری و …  مجددا باید در خصوص نحوه دریافت وقت سفارت از کشور مقصد اقدام نماید.

 آشنایی با نحوه دریافت وقت سفارت کلیه کشور ها

چگونه وقت سفارت بگیریم ؟

تعیین وقت برای مراجعه به سفارت خانه با هدف دریافت ویزای هر یک از کشورهای آمریکایی، اروپایی و … از جمله نکات حائز اهمیتی است که هر شخص به هنگام تصمیم گیری برای سفر به کشور مقصد مورد نظر خود باید آن را مد نظر قرار دهد. به بیان دیگر، آگاهی از نحوه دریافت وقت سفارت به اشخاص کمک می کند تا روند نظم دهی به درخواست متقاضیان سفر به یکی از کشور های خارجی با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد و دیگر از هرج و مرج، شلوغی و ایجاد صف های طولانی در طی ساعات کاری سفارت خانه کشور مقصد خبری نباشد. در حقیقت متقاضیان اخذ ویزا بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی می توانند در ساعت و تاریخ تعیین شده توسط سفارت در محل حاضر شده و درخواست خود را برای دریافت ویزای کشور مقصد پیگیری نمایند. هریک از مراحل مختلف نحوه دریافت وقت سفارت را میتوان به صورت موارد ذیل مطرح نمود :

– انتخاب کشور مقصد و هدف از سفر به آنجا (تحصیل، گردش، کار و … ) 

– اخذ وقت از سفارت خانه کشور مقصد به صورت آنلاین از طریق سایت آن سفارتخانه

– دریافت کانفرم وقت و مراجعه به سفارتخانه در بازه زمانی تعیین شده 

– تکمیل و ارائه مدارک در تاریخ و ساعت مشخص شده به  سفارتخانه کشور مقصد

– انتظار برای دریافت پاسخ تایید یا عدم تایید سفارتخانه جهت صدور ویزا 

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم ؟

پیش بینی زمان انتظار برای تعیین ساعت و تاریخ مصاحبه پس از ثبت نام در سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در شرایط حاضر با توجه به تعداد بسیار زیاد متقاضیان سفر به این کشور مقدور نیست. اما به طور کل، نحوه دریافت وقت سفارت آلمان پس از ثبت نام در سایت بدین صورت است که بعد از تکمیل اطلاعات و مدارک خواسته شده از فرد، شماره پییگیری در اختیار او قرار می گیرد. سپس ایمیل تأییدیه نیز به همراه دیگر اطلاعات روند درخواست شخص برای حضور در سفارت کشور مقصد بعد از مدت 30 دقیقه ارسال شده و اطمینان از صحت و درستی اطلاعات وارد شده توسط شخص در سیستم یکی از شروط اصلی و مهم است. سفارتخانه آلمان در تهران درخواست روادید شما را مورد بررسی قرار داده و حدود 2 تا 6 هفته قبل از زمان مصاحبه برای شخص یک ایمیل با محتوای تاریخ و ساعت دقیق حضور برای ارائه مدارک را ارسال می نماید. توجه به هریک از موارد مطرح شده در ایمیل ارسالی بسیار مهم است؛ چراکه هر شخص تنها 7 روز برای تایید زمان مصاحبه خود فرصت داشته و در غیر این صورت نوبت مصاحبه او از لیست متقاضیان دریافت ویزا حذف خواهد شد. 

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم ؟

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم ؟

نحوه دریافت وقت سفارت اتریش معمولا به صورت آنلاین بوده و متقاضیان از طریق مراجعه به کارگزاری های مختلف نظیر VFSGlobal میتوانند به راحتی برای تعیین وقت مصاحبه با هدف دریافت مجوز ورود به این کشور اقدام نمایند. مراجعه به سفارت خانه سوئیس در بازه زمانی تعیین شده نیازی به انجام مصاحبه ندارد و علت مراجعه متقاضیان به دفتر وی اف اس گلوبال در تهران تنها برای تحویل مدارک و انگشت نگاری است. در مرحله بعد، پاسخ به درخواست متقاضیان بعد از بررسی مدارک آن ها توسط مسئولین مربوطه تنها بعد از 2 هفته صادر شده و ویزای کشور اتریش بر حسب صحت مدارک شخص و کامل بودن آن ها آماده می گردد. نحوه دریافت وقت سفارت و سرعت بررسی درخواست شخص مبنی بر صدور ویزا با داشتن یک دعوتنامه کاری، پزشکی و … افزایش پیدا کرده و پرونده شخص متقاضی سریعتر به نتیجه می رشد.  

چگونه وقت سفارت بلژیک بگیریم ؟

نخستین گام برای دریافت ویزای کشور اتریش، آشنایی با نحوه دریافت وقت سفارت آن کشور می باشد. به بیان دیگر، نحوه دریافت وقت سفارت بلژیک همانند دیگر کشورها به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر بوده که مزیت روش آنلاین در تعیین زمان و ساعت دلخواه شخص متقاضی متناسب با برنامه سفارتخانه است. برقراری ارتباط با مشاورین متخصص و مجرب در حوزه ویزاگردی برای تعیین وقت سفارت کمک بزرگی به افراد می کنند تا آنها بدون دغدغه از دست رفتن نوبتشان بابت نقص در تکمیل اطلاعات و مدارک و سایر موارد مبنی بر موافقت با درخواستشان جهت مصاحبه برای دریافت ویزا اقدام نمایند. تعیین نوع ویزا متناسب با هدف شخص از سفر به کشور مقصد یعنی گردشگری، کاری، تحصیلی، درمانی و … نخستین مرحله از فرایند نحوه دریافت وقت سفارت بلژیک است که تهیه مدارک لازم و مورد نیاز نیز باید کاملا مرتبط با نوع درخواست ویزای شخص باشد. وقت سفارت بلژیک را می توان در دو دسته عادی و فوری تقسیم بندی نمود که در نوع عادی آن، اشخاص تنها به مدت یک ماه فرصت تکمیل و ارسال مدارک خود را برای مراجعه به سفارتخانه دارند. این درحالیست که در نوع فوری میتوان در مدت کمتر از یک ماه درخواست خود را برای مصاحبه و دریافت ویزای کشور اتریش برای سفارتخانه ارسال نمود.

نکات قابل توجه در خصوص نحوه دریافت وقت سفارت

همانطور که اشاره شد؛ مهمترین مسئله در خصوص نحوه دریافت وقت سفارت هر یک از کشورهای خارجی به رعایت کلیه شرایط و ضوابط تعیین شده توسط کشور مقصد بر می گردد. اشخاص برای جلوگیری از بی نظمی و هرج و مرج باید در بازه زمانی مشخص شده در محل  برای مصاحبه یا انگشت نگاری حاضر شده و در این بین مدارک و اطلاعات خود را نیز به طور کامل و صحیح در سیستم بارگذاری نمایند. 

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments