هر آنچه باید درباره هواپیمایی ایرعربیا بدانید

با توجه به اینکه سفر هوایی معمولا گران‌تر از سفرهای زمینی است، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که سراغ ایرلاین‌های ارزان‌تر بروند تا علاوه بر بهره‌مندی از سهولت و سرعت سفرهای هوایی، با هزینه معقول‌تری هم سفر کنند. شرکت هواپیمایی ایر عربیا از جمله ایرلاین‌هایی است که با ارائه بلیط‌های ارزان اقتصادی، در تلاش است که مسافران با صرف هزینه کمتر، پروازهای بیشتری را تجربه کنند. برای آنکه با تاریخچه این شرکت بیشتر آشنا شوید و بدانید که چرا باید با ایر عربیا سفر کنید، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

معرفی و تاریخچه ایر عربیا

هواپیمایی ایرعربیا شرکتی متعلق به کشور امارات است و اولین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در خاورمیانه به حساب می‌آید. این ایرلاین با هدف ساده‌کردن سفرهای هوایی از طریق ارائه نرخ پایین در کنار ایمنی و خدمات بالا، در 3 فوریه 2003 تاسیس شده و از آن زمان تاکنون رضایت مسافران زیادی را کسب کرده است. مقر این شرکت در حال حاضر در شهر شارجه امارات قرار دارد و اولین پرواز آن نیز در 28 اکتبر 2003 از فرودگاه بین‌المللی شارجه به مقصد بحرین انجام شد. گفته می‌شود که این ایرلاین با الهام از شرکت‌های هواپیمایی ارزان اروپا و آمریکا تاسیس شده و طی نزدیک به 2 دهه فعالیت در صنعت هواپیمایی، قیمت مناسب و استانداردهای پروازی مطلوب را یکجا به مسافران خود عرضه کرده است.

مسیرهای پروازی ایر عربیا

در صورتی که بخواهید با هواپیمایی ایرعربیا پرواز کنید، هیچ دغدغه‌ای از بابت خرید بلیط هواپیما نخواهید داشت. این شرکت به بیشتر نقاط مهم جهان پرواز دارد و بالغ بر 115 فرودگاه در اقصی نقاط جهان، پذیرای پروازهای این شرکت هواپیمایی هستند. دبی، پاریس، استانبول، مسقط، بارسلون، منچستر، مسکو، مادرید، لیون و غیره، از جمله محبوب‌ترین و پررفت‌وآمدترین مقاصد این هواپیمایی هستند. جالب است بدانید که امکان خرید بلیط هواپیما ایر عربیا از بعضی از شهرهای ایران مانند شیراز، مشهد و غیره به مقصد شارجه نیز فراهم است.  

امکانات و کلاس پروازی ایر عربیا

با توجه به اینکه بلیط‌های هواپیمایی ایر عربیا ارزان و اقتصادی هستند، طبیعتا کلاس اکونومی، تنها کلاس پروازی است که این شرکت به مشتریان خود عرضه می‌کند. البته ارزان ‌بودن بلیط‌ها به معنای کاهش سطح رفاه مسافران نیست و صندلی‌های کابین این هواپیمایی از استانداردی در سطح جهانی برخوردار هستند.

از اصلی‌ترین تفاوت‌های این ایرلاین با سایر شرکت‌های هواپیمایی، عدم ارائه غذا و نوشیدنی به صورت مجانی است و مسافران باید نوشیدنی‌ها و غذاهای مورد نظرشان را از کترینگ و کافه اختصاصی این ایرلاین در هواپیما خریداری کنند. همچنین، مسافران در زمان گرفتن بلیط نیز می‌توانند غذا و نوشیدنی‌شان را انتخاب کرده و بعدا در هواپیما آن‌ها را از مهماندار تحویل بگیرند که البته این کار هزینه‌های آن‌ها را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

از دیگر امکانات این شرکت هواپیمایی می‌توان به تماشای انواع فیلم و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده در هواپیما، انتخاب صندلی در زمان خرید بلیط، امکانات سرگرمی برای کودکان و ارائه تخفیف برای خرید هدایای گوناگونی مثل ساعت، عطر، انواع جواهرات، شیرینی وغیره اشاره کرد.

مزایای خرید بلیط هواپیما ایر عربیا

هر چند که اصلی‌ترین مزیت هواپیمایی ایر عربیا قیمت پایین آن است، اما پرواز با این ایرلاین مزایای دیگری را هم برای مسافران به همراه دارد، از جمله:

  • با خرید بلیط هواپیما ایر عربیا می‌توانید بار خود را از قبل رزرو کرده و تا 90% در هزینه‌های بار صرفه‌جویی کنید.
  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پرواز با ایر عربیا، امکان انتخاب صندلی دلخواهتان در زمان خرید بلیط است. کنار راهرو یا پنجره؛ انتخاب شما کدام است؟
  • با توجه به اینکه ایر عربیا بیمه مسافرتی دارد، با این ایرلاین سفری بدون استرس و آسوده را تجربه خواهید کرد.
  • تمامی ناوگان‌های هوایی این شرکت هواپیمایی به هواپیماهای پیشرفته مدل ایرباس 320 مجهز شده‌اند و امنیت بالایی را حین سفر تجربه خواهید کرد.
  • در زمان رزرو می‌توانید غذای دلخواهتان را سفارش دهید و از صرف آن حین پروازی امن در آسمان لذت ببرید.

فرودگاه‌های ایر عربیا

هر چند که فرودگاه‌های زیادی در جهان از پروازهای ایر عربیا استقبال می‌کنند، اما 5 فرودگاه جهان اصلی‌ترین کانون فعالیت این شرکت هواپیمایی هستند. این فرودگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • فرودگاه بین‌المللی شارجه واقع در شارجه امارات متحده عربی
  • فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم در کازابلانکا مراکش
  • فرودگاه بین‌المللی ابوظبی قطر
  • فرودگاه بین‌المللی برج العرب در اسکندریه
  • فرودگاه بین‌المللی راس‌الخیمه در شهر راس‌الخیمه امارات متحده عربی

خرید بلیط هواپیما ایر عربیا از فلای تودی

در صورتی که دوست دارید سفری ارزان و اقتصادی به اقصی نقاط جهان را تجربه کنید، ایر عربیا بهترین گزینه پیش روی شما است. این شرکت هواپیمایی با وجود ارائه بلیط‌ های ارزان ‌قیمت، صندلی‌هایی با استاندارد جهانی و پروازی بی‌دغدغه و راحت را به مسافران عرضه می‌کند. برای خرید بلیط هواپیما از این ایرلاین، کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کرده و مبدا و مقصدتان را همراه با تاریخ رفت و برگشت در فیلدهای مربوطه وارد کنید. سپس از فیلترهایی که در سمت راست صفحه وجود دارند، ایر عربیا را انتخاب کنید تا بلیط‌های این شرکت هواپیمایی برایتان به نمایش درآید. پس از انتخاب گزینه مورد نظر و پرداخت هزینه‌ها، بلیط انتخابی‌ شما به نامتان ثبت خواهد شد. فلای تودی مرجع خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است و با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل، تجربه دلنشینی از سفر را برای شما رقم می‌زند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments