تاثیر استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر بر روی چشم

یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی که برای کاربران کامپیوتر به وجود می آید، تاری دید یا خستگی چشم است. برای جلوگیری از آسیب چشم‌ ها نوعی عینک مخصوص کامپیوتر طراحی و در بازار عرضه شده است. در واقع عینک مخصوص کامپیوتر برای افرادی که مدت زمان زیادی از کامپیوتر، لپ تاپ یا موبایل استفاده می‌کنند، کارایی بسیار زیادی دارد و باعث بهینه سازی بینایی هنگام مشاهده صفحه دیجیتالی می‌ شود. در ادامه مطلب ضمن معرفی عینک شیائومی، به بررسی مزایای استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر می پردازیم.

چرا باید از عینک مخصوص کامپیوتر استفاده کنیم؟

برخی افراد معتقدند عینک فقط برای اصلاح عیوب بینایی است، در حالی که کاربرد عینک تنها به رفع مشکلات بینایی محدود نمی شود. عینک های مخصوص کامپیوتر با مکانیسم متفاوت نسبت به عینک های طبی، برای کاهش خستگی چشم مورد استفاده قرار می گیرند.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربرد رایانه در زندگی روزمره، عینک مخصوص کامپیوتر نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، افرادی که در محل کار خود باید به طور متوسط 8 ساعت از کامپیوتر استفاده کنند، قطعا پس از مدتی احساس خستگی و تاری دید دارند و دچار مشکلات بینایی متعددی می‌ شوند. عینک مخصوص کامپیوتر دارای لنز ضد انعکاس و ضد تابش است که باعث جلوگیری از تابش اشعه ماوراء بنفش از طریق مانیتور به چشم ها می شود.

عملکرد عینک مخصوص کامپیوتر چگونه است؟

عینک مخصوص کامپیوتر همواره به منظور بهینه سازی بینایی کاربران هنگام مشاهده مانیتور، مورد استفاده قرار می‌گیرند. نحوه عملکرد عینک مخصوص کامپیوتر در محافظت از چشم ها، یکی از سوالات متداول کاربران است. برای آشنایی با نحوه محافظت از چشم ها با استفاده از این عینک ها، باید دو ویژگی اصلی عینک های مخصوص کامپیوتر را بررسی کنیم.

  1. پوشش های ضد انعکاسی

بسیاری از عینک های مخصوص کامپیوتر دارای پوشش های ضد انعکاسی هستند و از این طریق میزان تابش خیره کننده از سطح مانیتور را به طور مطلوب کاهش می دهند. در واقع ویژگی اصلی عینک های مخصوص کامپیوتر، پوشش ضد انعکاسی آن ها است.

  • فیلتراسیون رنگ های خشن

از دیگر مزایای عینک های مخصوص کامپیوتر، فیلتر کردن طیف نورهای مضر است. لنز عینک های مخصوص کامپیوتر دارای رنگ هایی هستند که به منظور افزایش کنتراست، رنگ های نامطلوب و خشن را فیلتر می کنند تا تصویر وضوح بیشتری داشته باشد.

ویژگی های عینک کامپیوتر با کیفیت

با توجه به این که استفاده از ابزار الکترونیکی باعث خستگی چشم و در مواردی باعث بروز بیماری های چشم می شود، استفاده از عینک های مخصوص کامپیوتر اهمیت زیادی پیدا می کند. عینک های مخصوص کامپیوتر با داشتن پوشش ضد انعکاسی، نوری که از صفحه کامپیوتر ساطع می شود را به میزان زیادی کاهش می دهند. همچنین عینک هایی که شیشه رنگی دارند، باعث افزایش کنتراست صفحه نمایش می دهند و نورهای مزاحم را حذف می کنند. سایر ویژگی های عینک کامپیوتر با کیفیت عبارتند از:

  • فریم عینک باید سبک و مقاوم باشد.
  • پد بینی عینک باید مناسب انواع بینی باشد.
  • اندازه شیشه های عینک باید بگونه ای باشد که به خوبی چشم ها را پوشش دهد.
  • مجهز بودن عینک به فیلتر ضد چربی برای جلوگیری از افتادن عینک از روی بینی، باعث رضایت کاربران می شود.
  • داشتن لایه محافظتی UV 400 از دیگر ویژگی های عینک مخصوص کامپیوتر است.
  • راحتی و سبک بودن عینک در اولویت است، زیرا عینک های مخصوص کامپیوتر برای ساعت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قابلیت مسدود کردن نور آبی با فیلتراسیون 30 تا 50 درصد از ویژگی های اصلی عینک مخصوص کامپیوتر است.

اگر عینک مخصوص کامپیوتر کیفیت مناسبی داشته باشد، از بروز مشکلاتی مانند سر درد، خستگی چشم ها، اختلالات خواب و سایر مشکلات مرتبط با استفاده مداوم از وسایل الکترونیکی جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر شیائومی

عینک مخصوص کامپیوتر شیائومی تا 35% از چشم های شما در برابر اشعه آبی محافظت می‌ کند. استفاده از این عینک در زمان مشاهده مانیتور، باعث جلوگیری از خستگی چشمان شما می‌ شود و از سلامت چشم محافظت می کند. این مدل عینک دارای طراحی ارگونومیک و وزن سبک است. بنابراین برای استفاده طولانی مدت مناسب بوده و مانع از ایجاد احساس سنگینی روی گوش و بینی خواهد شد. جنس فریم این مدل عینک  PEIاست و لنز آن pc است. همچنین پد بینی عینک مخصوص کامپیوتر شیائومی از جنس سیلیکون است و طوری طراحی شده که برای شکل های مختلف صورت کاربردی است.

عینک مخصوص کامپیوتر شیائومی مجهز به فناوری نانومتری لنزهای محافظ چشم است که از ورود پرتوهای آبی جلوگیری می کند و باعث عبور نور مرئی به صورت کاملا ایمن می شود. در واقع با حذف اشعه uv و نور آبی، میزان وضوح تصویر افزایش پیدا کرده و میزان خستگی چشم ها کاهش پیدا می کند. این مدل عینک از برند شیائومی دارای دو رنگ قرمز و مشکی است و برای کسانی که مدت طولانی از کامپیوتر، لپ تاپ یا موبایل استفاده می کنند، بسیار کاربردی است.

قیمت عینک مخصوص کامپیوتر

عینک مخصوص کامپیوتر جزو عینک های غیر تجویزی هستند که می توانید از طریق وب سایت های فروشگاهی مختلف این محصول را تهیه کنید. قیمت عینک مخصوص کامپیوتر معمولا از 300 هزار تومان شروع می شود و به چند میلیون هم می ‌رسد. عینک شیائومی مخصوص کامپیوتر جز عینک های با کیفیت و مقرون به صرفه است. با خرید این محصول می توانید سلامتی چشمان خود را بهبود دهید.

جمع بندی

در این مطلب تاثیر استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر بر روی چشم را بررسی کردیم. همانطور که گفتیم، با استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی عوارضی مانند خستگی چشم ها، سردرد، اختلالات خواب و… به وجود می آید. عینک های مخصوص کامپیوتر به منظور کاهش اشعه های مضر در هنگام استفاده از وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments