با بازارهای محلی در استانبول بیشتر آشنا شوید

برای داشتن سفری زیبا و راحت به کشور زیبای ترکیه یا خرید ملک در کشور محبوب آسیایی و سکونت دائم در این کشور، باید موقعیت مکانی مورد نظر خود را شناسایی کنید. موارد زیادی روی هزینه ملک اثر می گذارند. یکی از این عوامل اثر گذار دسترسی به مسیر ها و راه های مناسب یا نزدیکی و دسترسی آسان به ایستگاه های لوازم عمومی حمل و نقل خواهد بود. مورد دیگر و تأثیر گذار در ارزش هر ملک، دسترسی به مراکز خرید یا نزدیکی به بازار های بزرگ یا مشهور می باشد. در میان بازار های ترکیه، برخی از آن ها شناخته شده تر بوده و بیشتر مورد استفاده و استقبال قرار می گیرند. ملک های نزدیک این بازار ها ارزش بیشتری دارند؛ به همین دلیل بهتر است با بازارهای محلی در استانبول بیشتر آشنا شوید تا برای خرید ملک در استانبول با آگاهی بیشتری اقدام کنید

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

از بازار های قدیمی و بزرگ شهر استانبول، بازار بزرگ استانبول است. این بازار با نام کاپالی چارشی شناخته می شود. اگر بخواهیم ویژگی های این بازار را به گونه ای مطرح کنیم که تصور راحتی در ذهن خلق شود، این بازار شباهت زیادی به بازار بزرگ تهران دارد. بازار بزرگ استانبول از قدیمی ترین بازار های سر پوشیده در جهان محسوب می شود.

اگر می خواهید بیشتر با بازارهای محلی استانبول بیشتر آشنا شوید، باید این بازار را در بالای لیست خود قرار دهید؛ زیرا یکی از مناطق پر رفت و آمد یا توریستی استانبول، بازار کاپالی چارشی می باشد. این بازار به نوعی یکی از اولین مراکز خرید در جهان در نظر گرفته می شود. بازار بزرگ استانبول روزانه بین 25 هزار تا 40 هزار بازدید کننده را به خود جذب می کند.

بازار بزرگ صفحار

از بازار های مهم و بزرگ دیگری که در استانبول وجود دارند، بازار صفحار نیز یکی دیگر از قدیمی ترین های کشور ترکیه محسوب می شود. این بازار، برای خرید و فروش کتب جدید و قدیمی می باشد. مجاورت بازار بزرگ صفحار با دانشگاه استانبول، رونق زیادی برای این بازار به همراه آورده است. اگر قصد دارید تا با بازارهای محلی در استانبول بیشتر آشنا شوید، باید حتماً این بازار را در لیست خود داشته باشید و در اولین فرصت از آن دیدن کنید.

در بازار بزرگ صفحار می توان برای خرید انواع کتاب اقدام کرد؛ با این وجود کتاب های قدیمی یا کتاب های دست دوم راحت تر در این بازار پیدا شده و مبادله می شوند. مسجد بیازیت و کتابخانه دولتی استانبول دیگر مراکزی هستند که در مجاورت این بازار قرار دارند. این قرار گیری منطقه ای فرهنگی و پر رفت و آمد ایجاد کرده است. بیش از 50 مغازه قدیمی با بافتی تاریخی در این بازار وجود دارد. این مغازه ها هنوز هم فعال هستند. بازار صفحار دو دروازه دارد، یکی از در ها در کنار مسجد بیازیت بوده و دیگری در انتهای بازار قرار داشته و به مسیر خیابانی و جاده راه پیدا می کند.

بازار ادویه یا مصر

نحوه نوشتار بازار ادویه به ترکی (Mısır Çarşısı) شبیه بازار مصر به نظر می رسد؛ به همین دلیل هم این بازار با هر دو نام بازار ادویه استانبول یا بازار مصر استانبول شناخته می شود. بعد از بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه قدیمی ترین و مشهور ترین بازار استانبول و ترکیه محسوب می شود. این بازار مجتمعی سر پوشیده برای خرید است. این بازار در اسناد تاریخی ترکیه در برخی موارد با نام بازار ذرت ترجمه شده ولی این ترجمه اشتباه می باشد.

در گذشته بازار مصر برای تجارت ادویه استفاده می شود. بیشتر مغازه های بازار ادویه بافتی قدیمی دارند؛ ولی برخی مغازه های تازه ساخت نیز در میان آن ها دیده می شود؛ زیرا بعد از آتش سوزی بزرگی که در استانبول رخ داد، بخشی از بافت این بازار آسیب دید و از بین رفت. این بازار بیش از 85 مغازه دارد. این مغازه ها در زمینه فروش انواع ادویه جات، ترشی ها، شیرینی، میوه های خشک یا آجیل و گاهی جواهرات فعالیت دارند. بازار مصر یکی از مراکز مهم برای خرید سوغات در استانبول محسوب می شود.

جمعه بازار کادیکوی

منطقه کادیکوی در بخش آسیایی استانبول، از مرکزی ترین مناطق این شهر محسوب می شود. این موقعیت جغرافیایی این مکان را به بخشی عالی برای ایجاد بازارچه ها یا بازار تبدیل می کند. حمل و نقل در این محدوده با سهولت انجام می شود. بازار های سنتی زیادی در روز های سه شنبه و جمعه در کادیکوی بر پا می شوند. منطقه کادیکوی در استانبول بافتی تاریخی دارد؛ پس باید در لیستی که تهیه کردید تا با بازارهای محلی در استانبول بیشتر آشنا شوید، قرار بگیرد؛ زیرا مناسب این جایگاه خواهد بود.

نتیجه گیری

نزدیکی به بازار و بازارچه های مهم و پر رفت و آمد ترکیه تأثیر زیادی روی هزینه ملک و خانه خواهد داشت. سهولت در استفاده از امکانات و نزدیک بودن آن ها اهمیت زیادی برای بسیاری افراد دارد؛ به همین دلیل هم به معیاری مهم تبدیل شده است. بررسی قیمت تک تک منازل نزدیک بازار های مهم ترکیه امکان پذیر نیست. با ورود اسم بازار مورد نظرتان یا مشخص کردن لوکیشن آن روی سایت پوریا ریل استیت، می توانید بهترین منازلی که در آن محدوده برای خرید موجود هستند، مشاهده کنید. قیمت خانه درج شده است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments