سفر تنهایی به کیش، چگونه تنهایی به کیش سفر کنیم و لذت ببریم

به تجریه‌های سفر در رندگی‌تان فکر کنید. چه اتفاقات لذت بخشی را تجربه کرده‌اید؟ با چه چالش‌هایی مواجه شده‌اید که پیش از سفر به آن فکر هم نمی‌کردید؟ یک سفر دورهمی چه خانوادگی باشد، چه دوستانه یا با تور علاوه بر خاطرت خوب و تجربه های لذت بخش، چالش های خود را هم دارد. چالش هماهنگ کردن زمان برای سفر، اختلاف سلیقه سر تفریح‌های دورهمی یا بازدید از یک نقطه گردشگری، اختلاف سلیقه بر سر غذا، هزینه سفر، زمان استراحت، فرصت بازارگردی و حتی زمانی برای خلوت کردن با خود، آن چیزی است که می تواند هر فرد را حتی برای یک بار تجربه به فکر سفر تنهایی بیندازد. حال آنکه ممکن است یک سفر تنهایی آنقدر لذت بخش باشد که بخواهید بارها و بارها این سبک سفر را برای مقاصد مختلف گردشگری تکرار کنید. آنچه در ادامه می‌خوانید یک راهنمای مختصر برای سفر تنهایی به کیش برای پاسخ به اینکه چگونه تنهایی به کیش سفر کنیم و لذت ببریم؟

چرا تنهایی به کیش سفر کنیم؟

اگر زندگی پر استرسی دارید، مثلا سخت کار می کنید یا درس می خوانید، تنهایی سفر کردن می تواند زمانی برای استراحت و پرورش خودتان باشد. اینکه با یک کوله و ارزان سفر تنهایی به کیش را آغاز می‌کنید یا با یک حساب پر از پول عازم این جزیره میشوید، به انتخاب شخصی خودتان باز می گردد. خرید بلیط هواپیما تهران کیش یکی از راه‌های سفر به این جزیره است. یکی از مزیت های سفر تنهایی به کیش این است که می توانید کاملا مستقل تصمیم گیری کنید و به هرکجا که خواستید بروید، چون فرد دیگری نیست که به دلیل اختلاف سلیقه با او نتوانید به مکان های مورد علاقه خود رفته یا کارهایی که دوست دارید انجام دهید. اگر خودتان را دوست داشته باشید و به این درک برسید که بهترین دوست شما پیش از هر فرد، خودتان هستید، سفر تنهایی به کیش لذت بخش تر می شود. اگر همیشه با حضور در یک جمع شلوغ، احساس تنهایی نکرده اید، شاید فرصت خوبی باشد که با خرید بلیط هواپیما مشهد کیش تجریه جدیدی را کلید بزنید. رولف دوبلی در کتاب «هنر خوب زندگی کردن»، در مقاله‌ای با عنوان: «چیزهایی که می‌خرید اثری از خود به جا نمی‌گذارد»، می نویسد: «به جای خرید کردن، تجربه کنید؛ لذتی که در تجربیات جدید هست در خرید گران ترین محصولات و جدیدترین برندهای دنیا نیست.» وقتی به تنهایی سفر می کنید امکان تجربه کردن بیشتر می شود. بعضی کارها مقدمه سفر است، از جمله خرید بلیط هواپیما یا قطار و یا رزرو اقامتگاه یا هتل، اما سفر تنهایی این فرصت را به شما می دهد که برنامه منعطف طر و سیالی داشته باشد. پس برای سفر تنهایی به کیش یک برنامه کلی برای غذا، محل اقامت و حمل و نقل تان داشته باشید، اما آن را طوری تنظیم کنید که امکانی برای ماجراجویی و تصمیم های‌آنی هم فراهم باشد.

راه‌ های سفر تنهایی به کیش

حالا که برای سفر تنهایی به کیش برنامه ریزی کرده اید، بهتر است تا راه‌های سفر به این جزیره را با هم بررسی کنیم. اگر در برنامه ریزی سفر به کیش، زمان کافی دارید و به جاذبه‌های مسیر مقصد اهمیت می‌دهید، یا مایلید هر از گاهی کنار جاده و در محل مطمئنی توقف داشته باشید و رفع خستگی کنید، سفر با خودروی شخصی اولین و بهترین گزینه برای سفر به کیش خواهد بود. اگر به طبیعت و جاذبه های مسیر علاقه مندید ولی حوصله ساعت ها رانندگی را ندارید، سفر با قطار می تواند انتخاب درستی برای شما باشد. در دوحالتی که ذکر شد، مقصد اول شما بندرعباس خواهد بود. حال اگر با خودروی شخصی سفر کرده اید، می توانید ماشین خود را با لندیگراف به جزیره برسانید. اگر هم با قطار به بندر عباس رسیده اید، می‌توانید با تهیه بلیط شناورها خود را به کیش برسانید. حال اگر بازه زمانی شما برای سفر تنهایی به کیش اندک است یا لذت بردن از مسیر برای تان آنقدرها هم هیجان انگیز نیست و خرید بلیط هواپیما در هزینه سفرتان تاثیر زیادی ندارد، می توانید به صورت هوایی به کیش سفر کنید. اگر به این جزیره سفر کرده اید، می توانید با خرید بلیط کیش به تهران خیال تان را برای زمان برگشت به تهران راحت کنید.

حمل و نقل شهری در کیش

برای رفت‌وآمد در جزیره کیش انتخاب های متنوعی وجود دارد. اینکه در قالب سفر تنهایی به کیش گشت و گذار را در این جزیره تجریه کنید نیز دست شما را برای این انتخاب ها بازتر می کند. اتوبوس، به عنوان نخستین وسیله حمل و نقل عمومی در جزیره کیش، در اختیار شماست. هرچند بیشتر افراد محلی از آن بهره می برند. تاکسی‌های کیش در دسترس ترین وسیله حمل و نقل در این شهر هستند. تاکسی های کیش اغلب خودروهای گران‌قیمت و باکیفیتی هستند و در دو رنگ زرد و سفید دیده می‌شوند. تاکسی‌های زردرنگ تاکسی‌های خطی هستند و تاکسی‌های سفیدرنگ به صورت تاکسی دربست و تاکسی‌تلفنی فعالیت می‌کنند. همچنین اگر برای تان مهم است که در هزینه رفت و آمد صرفه جویی کنید، می توانید از تاکسی های اینترنتی برای جابجایی استفاده کنید. اگر هم بخواهید می‌توانید به جای استفاده از تاکسی ماشین اجاره کنید. در این حالت هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد، اما در نهایت احساس راحتی بیشتری دارید. اجاره موتوربرقی و دوچرخه هم می تواند انتخاب جذابی برای شما باشد. همچنین، دوچرخه سواری در نوار ساحلی جزیره، تجربه دلچسبی برای شما به ارمغان می آورد.

نکات مهم برای اجاره ماشین در کیش

اجاره ماشین و گشت و گذار در جزیره، می تواند تجربه لذت بخشی در سفر تنهایی به کیش باشد. اما باید به چند نکته توجه کنید. برای اجاره ماشین در کیش، شرکت‌های متفاوتی وجود دارند که این خدمات را ارائه می‌دهند. نمایندگی‌های این شرکت‌ها را تقریبا در همه جای جزیره کیش می‌یابید. حتی نماینده برخی از این شرکت‌ها در فرودگاه هم حضور دارند. بعد از دریافت ماشین حتما دقت کنید که قرارداد رسمی اجاره ماشین در کیش و همچنین دفترچه رنت کار کیش به شما داده شود. در غیر این صورت اگر به مشکل بخورید، ار نظر قانونی دستتان بسته خواهد بود. ماشین ها در کیش به چند دسته اقتصادی، اسپرت، شاسی بلند، لوکس و در نهایت ون ها تقسیم می شوند که هر یک کلاس قیمتی خود را دارد. برای کرایه نیز، اصل گواهینامه معتبر رانندگی، اصل کارت ملی، مبلغی به عنوان امانت، مبلغی برای ضمانت خلافی و مبلغی برای اجاره یک روز ماشین نیاز است.

در پایان…

آنچه گفته شد، نکات کاربردی برای سفر تنهایی به کیش بود. ده‌ها انتخاب برای تفریح در این جزیره وجود دارد که می توانید با کمی جستجو آن ها را بیابید. انواع تفریحات آبی، صرف شام در یک رستوران دارای موزیک زنده، بازدید از مراکز خرید کیش و عکاسی می تواند از برنامه های جذاب در سفر شما باشد.راستی، با خرید تور دلفین ها می توانید از آکواریوم و باغ پرندگان هم دیدن کنید، پس بلیط جداگانه نخرید. برای خرید بلیط هواپیما و روزو هتل می توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments