تابستون امسال ، جاهای دیدنی تهران رو ببینید

اگه با این گرونی ها برنامه های طولانی و دور و دراز سفر نمیتونید بچینید، اگه فرصت سفرهای طولانی رو ندارید، میتونید جاهای دیدنی تهران رو که اتفاقا خیلی هم زیاد هستند بازدید کنید. جاذبه های گردشگری تهران در تابستان جلوه های زیبا و هنری دارند که چشم هر بیننده ای رو نوازش می کنند. ما در اینجا به برخی از آنها پرداخته ایم ولی اگر میخواهید 100 مکان دیدنی تهران را ببینید می توانید به سایت سیری در ایران seeiran.ir سر بزنید و همه جاذبه ها رو با عکس و آدرس کامل ببینید.

برج میلاد تهران

برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است. این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. سازه برج میلاد که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت و از بهترین مکان های دیدنی تهران به شمار می‌آید و حومه است که از اکثر جاهای تهران قابل رویت است.

دریاچه چیتگر تهران

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) در شمال‌غرب شهر تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری این شهر قرار دارد. این دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد. سابقه طرح ساخت دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر) به نخستین طرح جامع تهران که پیش از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۴۷ تدوین شد، بازمی‌گردد.

باغ گیاه شناسی ملی تهران

باغ گیاه شناسی تهران به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض مورد استفاده قرار می گیرد. با بهره گیری از روش های مختلف علمی، امکان شناخت گونه‌های گیاهی کشور فراهم گشته و محدوده پراکنش آنها تعیین می‌گردد. تحقیق در زمینه روش های تکثیر و پرورش گونه‌های با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی از موضوعات دیگری است که در باغ های گیاهشناسی به آن پرداخته می شود.

پل طبیعت تهران از زیباترین جاهای دیدنی تهران

پل طبیعت یک پل سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران و یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. درطول پل فضاهایی با عملکردهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که به عنوان مثال می‌توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را به دست می‌دهد.

اگر ساکن تهران هستید که دیگر نیاز به خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل ندارید و به راحتی می‌توانید از مکان‌های دیدنی تهران بازدید کنید اگر هم ساکن شهرهای دیگر هستید توصیه می‌کنیم سفر به تهران را جز برنامه‌های بازدید خود از شهرهای مختلف قرارداده و حتما از جاهای دیدنی تهران بازدید کنید

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments