زمان مناسب برای سفر به استانبول

بهترین زمان برای رزرو پرواز خارجی از اسنپ تریپ و سفر به استانبول، فصل بهار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت و همچنین پاییز، از اواخر شهریور تا اواخر آبان است. در این زمان‌ها، ترکیه آب‌وهوای معتدلی دارد و برای گشت‌وگذار و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری مناسب است. علاوه بر این، در این دوره‌ها – در مقایسه با فصل اوج سفر – جمعیت کمتری در اطراف جاذبه‌های معروف شهر مانند ایاصوفیه و مسجد آبی مشاهده می‌شود.

سفر به استانبول

هیچ زمان بدی برای رفتن به استانبول وجود ندارد و در هر فصلی می‌توان از این شهر تماشایی دیدن کرد؛ اما آب‌وهوای مدیترانه‌ای باعث می‌شود این شهر در زمستان‌ها سرد، ابری و پربارش باشد. در ماه مرداد که اوج فصل تعطیلات تابستانی به‌شمار می‌آید نیز گرمای هوا چندان شدید نیست؛ اما شهر جمعیت زیادی را در خود می‌بیند و شلوغی بیش از اندازه، کمی از لذت سفر کم می‌کند. رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول از اسنپ تریپ یک راه مطمئن برای سفر به استانبول است.

تابستان

تیر و مرداد، شلوغ‌ترین ماه‌ها و همچنین گرم‌ترین ماه‌ها در استانبول هستند. در این دوره، دما تا 30 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد که اگرچه غیرقابل تحمل نیست، اما می‌تواند روی گشت‌وگذار در یک روز طولانی تاثیر خود را بگذارد.

اگر در این زمان به استانبول سفر می‌کنید، برای راحتی بیشتر، کرم ضد آفتاب و لباس‌های خنک و سبک را فراموش نکنید. توجه داشته باشید از آنجایی که بسیاری از مساجد و مکان‌های مذهبی نیاز به لباس‌های محترمانه دارند، همراه داشتن یک شال سبک در این فصل مفید است.

مزیت سفر در این دوره، این است که میانگین بارندگی این دو ماه حدود 25 میلی‌متر است. به همین دلیل، گردشگران می‌توانند از هوای آفتابی و آسمان صاف لذت ببرند. خرداد با دمای معتدل و بارندگی اندک، یک ماه عالی برای بازدید از استانبول به‌حساب می‌آید. مزیت دیگر این ماه، برگزاری فستیوال مشهور موسیقی استانبول است.

اگر می‌خواهید در این فصل به استانبول بروید، توصیه می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت https://www.snapptrip.com/ بلیط خود را تهیه کنید. با تهیه بلیط‌های لحظه آخری می‌توانید از هزینه سفر خود کم کنید.

پاییز

ماه‌های پاییز، شهریور و مهر که بسیاری از مسافران خارجی شهر را ترک کرده‌اند، زمان بسیار خوبی برای بازدید از استانبول است. در این ماه‌ها هوا هنوز هم به اندازه کافی گرم است تا از غذاخوری در فضای باز و سفر با قایق در امتداد بسفر لذت ببرید. این دو ماه به‌طور متوسط فقط 5 تا 7 روز بارندگی دارند. اگر می‌خواهید در این زمان به استانبول بروید، حتما یک ژاکت سبک همراه خود داشته باشید، زیرا ممکن است عصرها خنک شود.

برای سفر به استانبول رزرو پرواز خارجی از اسنپ تریپ بهترین روش است. شما می‌توانید بلیط مناسب برای سفر خود را در عرض چند دقیقه انتخاب و رزرو کنید.

زمستان

ماه‌های زمستان از آذر تا اسفند زمانی است که استانبول کمترین بازدیدکننده را دارد. نقطه ضعف این فصل، بارندگی زیاد – چه باران و چه برف – است. گفته می‌شود میزان بارندگی در این زمان، به 105 میلی‌متر می‌رسد. مزیت سفر در فصل خلوت این است که می‌توانید از برخی از بهترین مکان‌های استانبول مانند کاخ توپکاپی و مسجد آبی به صورت انحصاری دیدن کنید. در این زمان‌ها، خبری از ازدحام و شلوغی نیست.

مزیت دیگر سفر به استانبول در این فصل، کاهش قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل است. به این ترتیب می‌توانید تجربه سفری کم‌هزینه و ارزان‌ را داشته باشید. برای رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول از اسنپ تریپ کلیک کنید.

بهار

بهار بهترین زمان برای رفتن به استانبول است. دما در این فصل، حدود 21 درجه سانتی‌گراد، آسمان آفتابی و بارندگی نیز بسیار اندک است. با گرم شدن هوا از اواخر اسفند، مردم محلی به کافه‌ پیاده‌روها و غذاخوری‌های ساحل بسفر می‌روند.

فصل بارانی در استانبول چه زمانی است؟

فصل بارانی استانبول ماه‌های آبان و آذر هستند که زمان وزش باد سرد از شبه جزیره بالکان است. در این زمان هوا شرجی است و گاهی شاهد برف و یخبندان نیز خواهیم بود.

مزیت رزرو پرواز خارجی از اسنپ تریپ در این است که می‌توانید به معتبرترین و بهترین ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، در اسنپ تریپ امکان مقایسه بلیط‌های مختلف و در نهایت انتخاب بهترین گزینه را خواهید داشت.

بهترین فصل استانبول چه زمانی است؟

فصل عالی و پرتردد در استانبول زمان تعطیلات مدرسه یعنی از خرداد تا مرداد است. فصل تابستان با وجود شلوغی بعدازظهرهای آفتابی و فضای پر جنب‌و‌جوش در عصر، زمان بسیار خوبی برای بازدید از استانبول محسوب می‌شود.

اگر از گرمای شهر در این زمان کلافه شدید، می‌توانید مانند مردم محلی با کشتی به سمت خنکای جزایر سرسبز پرنس، در دریای مرمره بروید. برای تهیه بلیط از شهرهای مختلف ایران به مقصد استانبول به وب‌سایت اسنپ تریپ  مراجعه کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در حین رزرو بلیط، می‌توانید از تیم پشتیبانی 24 ساعته اسنپ تریپ کمک بگیرید.

فصل خلوت استانبول چه زمانی است؟

ماه‌های زمستانی از آذر تا اسفند که هم هوا سردتر می‌شود و هم شاهد بارش خواهیم بود، فصل خلوت استانبول به‌حساب می‌آید. مسافرانی که در این فصل با لباس‌های گرم به استانبول می‌روند، با جمعیت کمتر و احتمالا تجربه‌ای جذاب‌تر – به دور از شلوغی و ازدحام – مواجه می‌شوند. برای رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول از اسنپ تریپ کلیک کنید.

جمع‌بندی

استانبول در هر فصل و در هر زمان، شگفتی‌ها و جذابیت‌های خود را دارد. برای داشتن تجربه بهتر، تنها کافی است قبل از سفر کمی درباره آب‌و‌هوا و جاهای دیدنی آن اطلاعات کسب کنید. اگر قصد یک سفر ماجراجویانه و لذت‌بخش به شهر باستانی و رنگارنگ استانبول را دارید، می‌توانید برای رزرو بلیط به وب‌سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments