چطور بلیط هواپیما خارجی را کنسل کنیم؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بخواهید پرواز خود را کنسل کنید و در مورد اینکه چطور بلیط هواپیما خارجی را کنسل کنیم اطلاعاتی ندارید. نکته قابل توجه این است که کنسل کردن بلیط هواپیما خارجی تفاوت هایی با کنسل کردن بلیط هواپیما داخلی دارد. دانستن قوانین کنسلی بلیط هواپیما به شما کمک می کند تا در شرایط کنسلی بدانید از چه حقوقی برخوردار هستید و بهترین زمان ها برای کنسلی هر نوع بلیطی چه زمانی است.

با بهترین زمان کنسلی بلیط هواپیما خارجی آشنا شوید

به طور کلی استرداد بلیط هواپیما هر چه زودتر اتفاق بیفتد به شما کمک می کند تا جریمه کمتری بپردازید و دردسر کمتری داشته باشید چرا که در برخی موارد با دیر اقدام کردن برای کنسل کردن بلیط هواپیما خارجی خود به طور کلی هزینه ای که بابت این موضوع پرداخت کگرده اید را از دست خواهید داد.

همچنین به این موضوع نیز دقت داشته باشید که هر ایرلاینی قوانین خاج خود را دارد و شما می توانید با مراجعه به وب سایت هر شرکت هواپیمایی از قوانین کنسلی برای انواع بلیط و در زمان های مختلف مطلع شوید.

هر چند سازمان هواپیمایی ایران نرخ جریمه های پروازهای سیستمی را مشخص کرده اما در مورد پروازهای چارتری قضیه متفاوت است و نرخ جریمه بستگی به شرکت هواپیمایی مورد نظر شما دارد و به طور معمول میزان استرداد این نوع بلیط حداکثر ۶۰ درصد از مبلغ بلیط می باشد هر چند در اغلب موارد هیچ گونه هزینه ای استرداد نمی شود و کل هزینه بلیط به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود.

با توجه به موارد فوق پیشنهاد می کنیم اگر سفر شما تاریخ دقیقی ندارد و یا احتمال تغییر تاریخ یا منتفی شدن سفر وجود دارد از خرید بلیط های چارتری به طور کلی خودداری کنید و تا حد امکان پس از قطعی شدن شرایط تان اقدام به خرید بلیط نمایید.

اما با این حال اگر باز قصد خرید بلیط و ترس از پیدا نشدن بلیط در زمان خاصی را دارید توصیه می کنیم اولیت را با خرید بلیط های سیستمی قرار بدهید.

اکنون برای اینکه بیشتر در مورد بلیط سیستمی و چارتری آشنا شوید و بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید با ادامه این مطلب همراه مان باشید.

تفاوت نوع بلیط هواپیما در کنسلی پرواز خارجی

جریمه کنسلی بلیط هواپیما سیستمی

بلیط های سیستمی را مستقیما باید از شرکت های هواپیمایی خریداری کنید؛ هر چند گاهی می توان این بلیط ها را از نمایندگی های فروش ایرلاین ها تهیه کرد.

همانطور که قبلا گفتیم کنسل کردن و استرداد بلیط های سیستمی بسیار راحت است و تنها با مراجعه به پنل کاربری خود در وب سایتی که بلیط را خریداری کرده اید مراجعه نمایید و درخواست استرداد بلیط سیستمی خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست کنسلی، درخواست شما توسط کارشناسان بررسی و کسر مبلغ جریمه مشخص شده توسط سازمان هواپیمایی کشور باقی هزینه شما عودت داده می شود.

نکته: میزان جریمه کنسلی بلیط هواپیما برا اساس نوع کلاس پروازی و ساعت اعلام کنسلی بلیط متفاوت است. تهیه بلیط از سایت هایی مثل flightio.com ، .pateh.com و …می تواند خیال شما را از تهیه بلیط با قیمت مناسب آسوده کند.

جریمه کنسلی بلیط های چارتری

در مورد بلیط های چارتری قضیه کاملا با بلیط های سیستمی متفاوت است. در مورد بلیط های چارتری قوانین استرداد مشخصی وجود ندارد. اما علت علاقه مردم به تهیه این نوع بلیط ها قیمت ارزان آینگونه بلیط است. علت این موضوع هم در یک نکته مشخص می شو.د و ان این است که وقتی تمام صندلی های یک هواپیما توسط یک ایرلاین تهیه می شود این ایرلاین برای تعیین قیمت هر بلیط هزینه را بعد تعداد صندلی ها تقسیم می کند بنابر این با خالی ماندن هر صندلی می توان گفت ایرلاین متضرر می شود و برای کاهش این ضرر بلیط را با قیمتی کمتر در لحظات آخر ارائه می نماید.

استرداد بلیط  چارتر معمولا سخت است و تنها از طرف شرکتی که بلیط چارتری را تهیه کردید قابل لغو است. توجه داشته باشید که هر شرکت چارتر کننده بلیط قوانین خاص و متمایزی برای خودش دارد و همین موضوع سبب می شود که استرداد این گونه بلیط ها کمی سخت، پیچیده و متفاوت باشد.

در استرداد بلیط هواپیما خارجی قوانین بسیار سختگیرانه تر از استرداد بلیط هواپیما داخلی است و در اینگونه موارد درخواست کنسلی شما باید  از ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز ثبت شود تا بتوانید مبلغی از هزینه بلیط هواپیما را استرداد کنید.

نکته: برای اطلاع از قوانین بلیط هواپیماهای خارجی و نرخ جریمه کنسلی بلیط بهتر است قبل از تهیه بلیط به وب سایت هر ایرلاینی مراجعه نمایید و قوانین آن را به صورت کامل و دقیق مطالعه کنید.

شرایط کنسلی بلیط ‌هواپیما رفت و برگشت

افراد معمولا تمایل به خرید بلیط رفت و برگشت دارند تا بتوانند با نظم و کمترین دردسری برای تهیه بلیط مسافرت خود را انجام دهند. اما توجه داشته باشید که بلیط های رفت و برگشت معمولا دارای بیشترین میزان جریمه کنسلی هستند. از قابلیتهای سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سایت پته، امکان لغو آسان بلیط و انصراف از سفر است.

سخن پایانی

امیدواریم در این مطلب پاسخ جامعی به این سوال که چطور بلیبط هواپیما خارجی را کنسل کنیم داده باشیم.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments