چه فصلی به زنجان سفر کنیم؟

زنجان یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران است که جاذبه‎های گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی آن مسافران بسیاری را به خود جذب کرده است. آب‌ و هوای متنوع و متفاوت این شهر، سفر در فصل‌های مختلف را لذت‌بخش کرده است؛ به‌طوری که هر فصل متفاوت از فصل دیگر زیبایی خاص خود را دارد و هر ساله بلیط قطار زنجان به‌وسیله گردشگران و دوست‌داران تاریخ و تمدن در سایت‌های مختلف خریداری می‌شود.

شهر زنجان

آب‌وهوای زنجان به چه صورت است؟

قرارگیری زنجان در ارتفاعات، آن را به شهری کوهستانی و جلگه‌ای تبدیل کرده است. زنجان در یکی از مناطق آذربایجان در شمال غرب ایران واقع شده است؛ این شهر از سمت شمال به استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی، از جنوب به استان همدان، از شرق به قزوین و از سمت غرب به استان کردستان منتهی می‌شود. کوهستانی بودن زنجان باعث شده است که در اکثر ماه‌های سال سرد باشد. آب‌ و هوای زنجان در زمستان بسیار سرد، در اوایل بهار کمی خنک و با نزدیک‌شدن به فصل تابستان هوا بهتر و دلپذیرتر می‌شود. همین‌طور بارندگی در بهار و زمستان بیشتر از سایر فصل‌ها تخمین زده شده است. با این اوصاف بهترین زمان برای سفر به شهر زنجان، اواسط بهار و فصل تابستان است. سفر به زنجان در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر زمانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شما خواهد بود.

سفر به زنجان در بهار

فصل بهار بهترن زمان برای سفر و دیدن مکان‌های تفریحی و تاریخی زنجان است. آب‌ و هوای خنک بهار زنجان مثال‌زدنی است؛ در این فصل گرما و سرمای زیادی را احساس نخواهید کرد. بارش باران فراوان در این فصل، سرسبزی و طراوت بسیاری را ایجاد می‌کند. آبشارها و باغ‌های زیبا و طبیعت دیدنی زنجان شما را محو خود می‌کند. اگر بلیط قطار زنجان را برای فصل بهار رزرو کردید به غار کتله خور، رودخانه قزل اوزن و سرخ‌آباد سری بزنید تا از دیدن زیبایی‌های طبیعی این مناطق لذت ببرید.

سفر به زنجان در تابستان

فصل تابستان بهترین زمان سفر به زنجان است که از گرمای شدید و سوزناک خبری نیست. زیبایی‌های زنجان در این فصل دوچندان می‌شود و آب ‌و هوای مطلوب آن به روح شما جانی دوباره می‌دهد. از جاذبه‌های گردشگری این فصل می‌توان به چشمه‌های آب سرد و گرم آن اشاره کرد. همین‌طور هنگام سفر به زنجان در تابستان مجموعه آئل‌داغی، آبشار شاشار و دریاچه پری را از نزدیک ببینید. سفر به زنجان در فصل تابستان یکی از بهترین پیشنهادهای مسافرتی است که می‌توان به مسافران و گردشگران داد.

پاییز زنجان

سفر به زنجان در پاییز

پاییز زنجان می‌توانید زمان مناسبی برای سفر به این شهر باشد. مناظر زیبای پاییز با رنگ‌های متنوع، رقصیدن برگ‌ها در باد و خش‌خش برگ درختان در زیر پاهای‌تان، شما را به وجد می‌آورد. علاوه‌بر مکان‌های دیدنی طبیعی، بازدید از موزه‌ها و بازارها نیز در فصل پاییز برای گردشگران مناسب است. همین‌طور بازدید از بازار سرپوشیده زنجان و خرید انواع سوغاتی و صنایع دستی را در برنامه خود بگنجانید.

سفر به زنجان در زمستان

اگر به دنبال ماجراجویی در برف و سرما هستید، بهترین زمان سفر به زنجان برای شما فصل زمستان است. بیشتر اوقات دمای هوا در این فصل زیر صفر است و برف در ارتفاعات شهر به وفور دیده می‌شود. جاده قزوین زنجان اغلب پوشیده از برف است و برای جلوگیری از احتمال وجود خطر باید مجهز به وسایل مسافرتی مناسب باشید. پیست اسکی پاپایی زنجان از تفریحات زمستانی این شهر است که علاوه‌بر اسکی، تیوپ‌بازی و برف‌بازی در آن‌جا رونق بسیاری دارد. اگر تحمل سرمای برف و زمستان را ندارید، فصل زمستان برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود؛ از این‌رو توصیه می‌شود در دیگر فصل‌های سال از زیبایی‌های شهر زنجان لذت ببرید.

زمستان زنجان

جاذبه‌های گردشگری زنجان

چشمه‌های آب گرم و سرد معدنی این شهر برای گردشگران اهمیت بسیاری دارد. آبشار شاشار در منطقه تهم که در میان سنگ‌های صخره‌ای قرار دارد از مناطق جذاب و دیدنی زنجان است. در فاصله پنج کیلومتری این آبشار، دریاچه و سدی وجود دارد که بعد از یک ساعت پیاده‌روی به آن خواهید رسید. دریاچه پری که در 45 کیلومتری ماهنشان قرار دارد تقریبا تنها دریاچه طبیعی زنجان است که از زیباترین جاذبه‌های طبیعی زنجان به‌شمار می‌رود. دیدن مجموعه ائل داغی که به بام زنجان معروف است را فراموش نکنید؛ دو قسمت تفریحی این مجموعه یک قله برای کوهنوردی و دیگری سد گازانگ است. غار کتله خور یکی دیگر از مناطق دیدنی زنجان است که مورد توجه مسافران نوروزی قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم زیبایی بی‌بدیل رودخانه قزل اوزن که از کوه‌های کردستان سرچشمه می‌گیرد و به دریای خزر سرازیر می‌شود را از دست ندهید. همین‌طور در منطقه حفاظت‌شده سرخ‌آباد می‌توانید آهو ایرانی، خرس قهوه‌ای، پلنگ، شاهیل، مار و بسیاری از حیوانات کمیاب دیگر را از نزدیک ببینید.

سفر به زنجان را تجربه کنید

وسایل نقلیه متعددی مانند هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی برای سفر به زنجان وجود دارد. هر کدام از این وسایل نقلیه، مزایا و معایبی دارند. هزینه بالای بلیط هواپیما و خطرات ناشی از آن، ترافیک و خستگی در مسافرت با اتوبوس و خودروی شخصی، از معایب این وسایل نقلیه است. برای سفر به زنجان، بلیط قطار زنجان را رزرو کنید، قطار به‌دلیل هزینه پایین بلیط آن، آسودگی و راحتی آن و همین‌طور امنیت آن گزینه مناسبی برای سفرهای شما به‌شمار می‌رود. از دیگر مزیت‌های قطار این است که شما می‌توانید بلیط قطار را بر اساس بودجه خود خریداری کنید؛ نوع قطار، امکانات و سرویس‌دهی آن و همین‌طور مسافت مقصد مورد نظر در هزینه بلیط قطار تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید در قطار به‌دور از هر دغدغه‌ای مسیر سفرتان را بگذرانید، از دیدن طبیعت بکر اطراف لذت ببرید، کتاب بخوانید، آهنگ مورد علاقه خود را گوش کنید یا با گوش‌دادن به صدای منظم ریل قطار به خوابی عمیق بروید.

سفری خاطره‌انگیز با فلای تودی

با خرید بلیط قطار زنجان از سایت فلای تودی سفری امن و راحت را برای خود فراهم کنید. برای رزرو بلیط قطار کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، مبدا و مقصد خود را مشخص کرده و مراحل پرداخت اینترنتی خرید بلیط را به‌آسانی انجام دهید. سایت فلای تودی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا چنان‌چه بعد از اقدام به خرید بلیط، از تصمیم خود منصرف شدید، با استفاده از خدمات استرداد بلیط، با کسر درصدی از مبلغ پرداخت‌شده آن را کنسل کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments