قطار مشهد به ساری از چه شهرهایی می‌گذرد؟

قطار مشهد ساری علاوه‌بر اتصال دو شهر بزرگ کشور به‌یکدیگر، سفری عجیب را برای شما رقم می‌زند. سفری که در آن از مناطق کوهستانی و بیابانی به سرسبزترین شهرهای ایران می‌رسید. برای تجربه چنین سفری داشتن یک بلیط قطار مشهد ساری کافیست. پس‌از رزرو بلیط و سوارشدن در قطار از ایستگاه‌ها و شهرهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ خواهید گذشت.

با انتخاب قطار، آسایش را انتخاب می‌کنید

برای سفر از مشهد به ساری، 4 گزینه روی میز دارید. گزینه‌ی اول این است که با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید. با انتخاب چنین گزینه‌ای باید بیش‌از 14 ساعت رانندگی را به‌جان بخرید. به این 14 ساعت رانندگی خسته‌کننده باید خطرات جاده‌ای مخصوصا در مسیر طولانی مشهد ساری را اضافه کرد. گزینه‌ی دوم رزرو بلیط اتوبوس و سفر با این وسیله‌ی نقلیه‌ی است. در سفر با اتوبوس لازم نیست رانندگی کنید؛ اما جایی هم برای استراحت ندارید. صندلی‌های اتوبوس قطعا باعث می‌شود در انتهای مسیر خستگی بیش‌از خستگی رانندگی را احساس کنید. به‌علاوه، در سفر با اتوبوس هم از خطرات جاده‌ای در امان نیستید.

گزینه‌ی سوم برای سفر، هواپیماست. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر راحتی سفر با هواپیما شود. با هواپیما در کمتر از دو ساعت به مقصد می‌رسید و خبری از خستگی نیست. اما سفر با هواپیما عیب بسیار بزرگی دارد و این عیب قیمت آن است. اگر بخواهید سفر مقرون به‌صرفه‌ای از مشهد به ساری داشته باشید؛ هواپیما نمی‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

بعد از بررسی تمام این گزینه‌ها به قطار می‌رسیم. اولین حسن سفر با قطار امکان استراحت است. در قطار شما می‌توانید بدون دغدغه‌ی خطرات جاده‌ای از مسیر زیبای مشهد به ساری لذت ببرید. به‌علاوه، قیمت بلیط قطار نسبت به دیگر وسایل نقلیه بسیار ارزان‌تر است. بلیط مشهد ساری را همین حالا با قیمتی حتی کمتر از 300 هزار تومان می‌توانید پیدا کنید. در آخر این‌که شهرها و ایستگاه‌هایی که قطار مشهد ساری از آن‌ها می‌گذرد به‌حدی تماشایی هستند که برای شما یک سفر به‌یادماندنی خواهند ساخت. در ادامه ایستگاه‌های این مسیر و محل‌ها توقف را بررسی خواهیم کرد.

شهرهای و ایستگاه‌های قطار مشهد ساری

از مشهد که به سمت ساری حرکت کنید؛ به ترتیبی که در زیر می‌بینید از ایستگاه‌ها و شهرهای مختلف گذر خواهید کرد.

ایستگاه نیشابور

تقریبا دو ساعت بعد از حرکت از ایستگاه مشهد در ایستگاه نیشابور توقف خواهید داشت. از آن‌جایی‌که این ایستگاه یکی از ایستگاه‌های اصلی سر راه مسافران بسیاری از شهرهای از جمله تهران است؛ امکانات بسیار زیادی را به مسافران ارائه می‌دهد.

ایستگاه نقاب

حدود یک ساعت‌ونیم بعد از ایستگاه نیشابور، ایستگاه نقاب پیش روی قطار مشهد ساری قرار می‌گیرد. نقاب جزو توابع شهرستان جوین به‌شمار می‌آید و ساکنان این شهر از این ایستگاه می‌توانند به قطارها بپیوندند.

ایستگاه شاهرود

شاهرود، اولین شهری در استان سمنان است که در مسیر ریلی مشهد ساری به آن می‌رسید. ایستگاه این شهر یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های شمال شرق کشور است.

ایستگاه دامغان

تقریبا پس‌از 7 ساعت حرکت از مبدا مشهد به یکی از باستانی‌ترین شهرهای ایران، دامغان، می‌رسید. در این ایستگاه چند بوفه و مغازه وجود دارد که در صورت توقف قطار می‌توانید از این بوفه‌ها سوغاتی‌های مخصوص دامغان را بخرید.

ایستگاه سمنان

شهر سمنان، مرکز استان سمنان، از یک ایستگاه پر از امکانات رفاهی برخورددار است. این ایستگاه، جز ایستگاه‌های مسیر تهران مشهد است. به‌همین دلیل میزبان مهمانان زیادی از سراسر کشور می‌شود.

ایستگاه گرمسار

گرمسار، آخرین شهر استان سمنان است که در مسیر از آن می‌گذرید. این شهر از مقصد مشهد، حدود 10 ساعت و تا مبدا ساری نزدیک به 5 ساعت فاصله دارد.

ایستگاه زرین دشت

ایستگاه زرین دشت در نزدیکی شهرستان فیروزکوه و استان تهران قرار دارد. به‌همین دلیل بر خلاف باور عموم، یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های خطوط ریلی کشور است.

ایستگاه فیروز کوه

شهرستان فیروزکوه جز توابع استان تهران قرار می‌گیرد. ایستگاه این شهرستان، رفت ‌و آمد را برای فیروز کوهی‌ها و توابع اطراف این شهرستان راحت‌تر کرده است.

ایستگاه پل سفید

ایستگاه پل سفید به شهرستان پل سفید و استان مازندران تعلق دارد. از این ایستگاه به بعد سرسبزی شمال کشور برای شما نمایان می‌شود و بوی هوای خوش ساری به مشام شما می‌رسد.

ایستگاه زیرآب

زیرآب از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. از دیرباز زیبایی این شهرستان زبانزد بسیاری از مسافرانی است که از این شهر گذر کرده‌اند.

ایستگاه شیرگاه

ایستگاه راه‌آهن شیرگاه یک ایستگاه عادی نیست. این ایستگاه منحصربه‌فرد به‌تنهایی یکی از مکان‌های دیدنی شهرستان شیرگاه به‌حساب می‌آید. راه‌آهن این ایستگاه میان دو بخش جلگه و کوهستان قرار گرفته است. هنگام گذر از این ایستگاه به‌ هر طرف خود که نگاه کنید؛ تصویر چشم‌نوازی از طبیعت را می‌بینید.

ایستگاه قائمشهر

آخرین شهری که قبل از رسیدن به ساری از آن گذر می‌کنید؛ شهر دلنواز قائمشهر است. در کمتر از چهل دقیقه پس‌از گذر از این ایستگاه، در شهر ساری پیاده می‌شوید و سفر شما در مسیر پر پیچ ‌و خم و زیبای مشهد ساری به پایان می‌رسد.

رزرو بلیط قطار مشهد ساری با فلای تودی

هنگام ررزو آنلاین بلیط قطار مشهد ، سایتی که از آن بلیط را ررزو می‌کنید؛ بسیار مهم است. این سایت هم باید به شما حق انتخاب بین گزینه‌های مختلف را بدهد و هم مورد اعتماد باشد. فلای تودی علاوه‌بر این دو ویژگی، خدمات دیگری همچون استرداد آنلاین بلیط هم در اختیار شما قرار می‌دهد. هر زمان که از ررزو بلیط خود پشیمان شدید؛ با مراجعه به این سایت می‌توانید بلیط خود را کنسل کنید.

برای ررزو بلیط از طریق این سایت، ابتدا وارد سایت شوید. سپس به‌‎جای مبدا، شهر مشهد و به‌جای مقصد، شهر ساری را انتخاب کنید. بعد از انتخاب تاریخ مورد نظر اگر کوپه‌ی دربست می‌خواهید؛ گزینه‌ی کوپه‌ی دربست را بزنید. به‌علاوه، رزرو کوپه‌ی بانوان هم برای خانم‌ها در این سایت فراهم است. با استفاده از فیلترهای سایت، زمان و قیمت متناسب با شرایط را پیدا کنید. در انتها بلیط خود را انتخاب کنید و از سفری بی‌نظیر به شهر ساری از مشهد لذت ببرید. با انتخاب فلای تودی، در راحت‌ترین قطارها بنشینید و رویای سفر بی‌دغدغه را به واقعیت بدل کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments