موزه داستان آکسفورد

 موزه داستان آکسفورد

تقریباً همه‌ی ما با آلیس و سرزمین عجایبش در کودکی خاطره داشته‌ایم و آرزو کرده‌ایم زمانی، انتهای کمدمان، سرزمین نارنیا باشد تا دمی، هیجان بیشتری را تجربه کنیم. این‌ها امروزه دیگر آرزو نیست!

این آرزو می‌تواند برایتان تبدیل به خاطره شود. تنها کافی است با تور انگلستان به «موزه‌ی داستان» در «آکسفورد» بروید تا امکان نوشیدن چای با کلاه‌دوز دیوانه (شخصیتی در داستان آلیس در سرزمین عجایب) را داشته باشید. سرزمین عجایب آلیس، نارنیا و سرزمین میانه در داستان‌های تالکین، دنیاهایی هستند که از خیابان‌های آکسفورد سرچشمه می‌گیرند.
با این حال، اهمیت آکسفورد در ادبیات کودکان، تا سال ۲۰۱۴ نادیده گرفته می‌شد تا زمانی که موزه‌ی داستان، درهای خود را به روی مردم گشود. تقریباً در تمامی اتاق‌های این موزه‌ی تخیلی، مواردی هستند که حواس پنجگانه‌ی شما را به بازی و شیطنت می‌گیرند. مواردی که بتوانید لمس کنید، به آن گوش فرا دهید، آن را ببوئید یا بپوشید. بر دیوارهای اتاق تخت پادشاهی، هزاران لباس وجود دارد که برای پرنسس‌ها، شوالیه‌ها و اژدهایان داستان‌ها است تا آن‌ها را بپوشید و بر روی تخت پادشاهی، عکس بگیرید و زمانی، خود را غرق در داستان‌ها و افسانه‌های دوران کودکی خود کنید. در این محل، کودکان می‌توانند عنوان داستان خود را با ترکیب کردن کلمات مختلف روی بُرد بنویسند.

داستانِ موزه‌ی داستان

موزه داستان, داستانها را در همه اشکال نمایش می دهد و قدرت ماندگار آنها را برای آموزش و لذت بررسی می کند.
در سال 2003، موزه داستان با ارائه داستان‌ها و شخصیت‌ها مدارس و جوامع شروع به کار کرد. از سال 2009، با کمک نویسندگان، هنرمندان، معلمان و سایر سازمان‌های فرهنگی و داوطلبان در تمام سنین، یک ساختمان بزرگ در مرکز آکسفورد را به یک موزه غیر معمول تبدیل کردند.
در بهار سال 2014 اولین مرحله توسعه با بهبود امکانات، افتتاح یک مغازه و کافه، و برگزاری رویدادهای جدید و یک نمایشگاه بزرگ و اضافه شدن 26 شخصیت انجام شد.
هدف موزه داستان ،ایجاد یک مرکز بین المللی است که الهام بخش نسل های کنونی و آینده باشد که هنوز در حال پیشرفت است تا به جایگاه مورد قبولشان برسند و بقیه ساختمانمان را نیز تغییر دهند
موزه هنوز در راه توسعه و نوآوری قراد دارد!
امیدواریم که با الگوبرداری از این خلاقیت‌ها در کشور خومان هم این اینگونه فعالیت‌ها داشته باشیم. البته در کشور خودمان نیز چند موزه مخصوص کودکان داریم که در مطالب آینده به آنها خواهیم پرداخت.

برنامه های اجراشده در موزه داستان آکسفورد

  • ساعت چای با خانواده و خواندن قصه
  • کلاس کمیک
  • مراسم روز طبیعت با حیوانات مشهور داستان ها
  • اتاق لباس شخصیت های مختلف(changing room) و تعریف کردن داستان(کودک و نوجوان)
  • اتاق خواب(یک کتاب انتخاب کنید و قصه اش را بشنوید)

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments