بهترین غذاهای محلی شیراز | شکم گردی در استان فارس

گفته بودیم که حتما در بدو ورود به هر شهر یا سرزمین جدیدی،حواستان به امتحان کردن طعم‌های مختلف و اصیل خوراک‌های آن مکان جدید باشد. شیراز، از شهرهای بسیار قدیمی و سنتی ایران است و آشپزان این شهر به دست‌پخت خوش عطر و طعم بسیار معروف‌اند و غذاهای محلی شیراز همواره یکی از مهم‌ترین جاذبه های این شهر بوده است! با ایران تراول همراه شوید تا بیشتر از نام این غداها آگاه شوید و آنها را گوشه‌ی ذهن ثبت کنید تا زمانیکه راهی شیراز هستید، بتوانید انتخاب سریع و دقیق‌تری داشته باشید.

کلم‌پلو شیرازی

صدرنشین غذاهای شیرازی، کلم پلو است که یکی از غذاهای محلی شیراز است که مردم سراسر ایران آن را می‌شناسند و طبخ هم می‌کنند. کلم، ماده‌ی اصلی این  غذا با ارزش غذایی بالاست و شیرازی‌ها این غذا را با ماست و سبزی خوردن مصرف می‌کنند.

کلم پلو شیرازی
کلم پلو شیرازی

قورمه به شیرازی

قورمه‌ به نیز یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ی شیرازی است. همان‌ طور که گفته شد، مردم این خطه با توجه به اقلیم خود، غذاهای شیرین زیاد طبخ می‌کنند. در قورمه به از گوشت، به، شکر، زعفران، پیاز و ادویه استفاده می‌کنند. اگر این غذا با ذائقه تان جور است، حتما آن را امتحان  کنید.

یخنی نخود

یخنی نخود هم غذایی منتسب به شیراز است و از گوشت، نخود، سیب‌زمینی، پیاز، نمک و زردچوبه تهیه می‌شود. در بیشتر نقاط ایران آبگوشت را به این روش تهیه می‌کنند. شما می‌توانید این غذا را در بهتری رستوران های شهر شیراز میل کنید.

لوبیا پلو شیرازی

ما ایرانی‌ها اغلب لوبیا پلو را با لوبیاسبز درست می‌کنیم اما شیرازی‌ها به جای آن از لوبیا چشم‌بلبلی استفاده می‌کنند. بنابراین حتی اگر شما توریست خارجی نباشید، این غذا برای شما طعم متفاوتی خواهد داشت.

لوبیا پلو شیرازی
لوبیا پلو شیرازی

شیرازی پلو

شیرازی پلو جزو آن دسته از غذاهای شیرازی است که کمتر کسی ممکن است آن را دوست نداشته باشد. این غذای بسیار خوشمزه از برنج، مرغ، بادمجان، زعفران دم‌کرده، ماست، زرشک و نمک و فلفل تهیه می‌شود. اگر به شیراز رفتید، حتما از این غذا نوش جان کنید. 

چندین و چند نوع غذای دیگر هم در این لیست قرار می‌گیرد که در این بخش، تیم ایران تراول به معروف‌ترین آنها پرداخت.و فراموش نکنید که در کنار این غذاهای اصیل، سالاد شیرازی را امتحان کنید! و دسر هم از طعم بی نظیر فالوده شیرازی چشم پوشی نکنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments