بهترین بازارها و مراکز خرید شیراز

خرید، یکی از بخش‌های لذت‌بخش هر سفر است. شیراز، از آن شهرهایی است که نمی‌شود آن را دید و دست خالی از سفرش برگشت! پس با ایران تراول همراه باشید تا باهم گشتی در بازارهای و مراکز خرید شیراز بزنیم.

قبل از لیست کردن مراکز خرید، برویم سراغ معروف‌ترین بازار شیراز که بازاری است سنتی و به جای مانده از دوران زندیه و بخشی از مجموعه وکیل شیراز، بازار وکیل!

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل همانند سایر بازار های سنتی کالاهای متفاوت و گوناگونی را در خود دارد. درواقع بازار‌وکیل تنها یک بازار نیست؛ بلکه شاهکاری از معماری اصیل ایرانی است که در آن می‌توانید پارچه‌های مرغوب و سایر سوغاتی‌های شیراز مانند شیرینی‌های مختلف همچون مسقطی و عرقیجات مختلف هم‌چون بهارنارنج را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، محله درب شاهزاده، جنب مسجد وکیل

سرای مشیر شیراز

سرای‌مشیر یکی دیگر از بازارهای سنتی و زیبای شیراز است که در جنوب شرقی بازار وکیل جنوبی و در مجاورت در خروجی آن قرار دارد. این بازار مهم‌ترین مرکز فروش صنایع‌دستی در شیراز است. از صنایع‌دستی موجود در این بازار می‌توان به خاتم‌کاری و معرق، حکاکی و قلم‌زنی روی مس و برنج، حکاکی و تراش سنگ‌های قیمتی، ساخت زیورآلات دست‌ساز سنتی نقره و طلا، گبه بافی و … اشاره کرد.

آدرس: تقاطع خیابان لطفعلی خان زند و طالقانی، به سمت بازار وکیل شیراز

سرای مشیر شیراز

بازار حاجی شیراز

بازار حاجی که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شیراز است، محصولاتی از جمله لباس‌محلی و سنتی، صندوقچه، محصولات خشکبار، لوازم بهداشتی و… عرضه می‌شود.

بازار مسگرهای شیراز

این بازار که بقایای بازار قیصریه است در زمان قاجار به دلیل وقوع زلزله تخریب شد. معماری بازارمسگرهای‌شیراز همانند بازار وکیل این شهر است؛ اما در مقیاس کوچکتر.این بازار اکنون به یکی از مراکز سنتی عرضه لوازم خانگی در شیراز تبدیل شده است.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه طالقانی

بعد از بازارهای‌سنتی‌شیراز، نوبت معرفی مراکز خرید مدرن این شهر است.

بازار زرگرهای شیراز
بازار زرگرهای شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس

مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز با 500 هزار متر مربع مساحت یکی از مراکز خرید مدرن و بسیار بزرگ شیراز است است که بزرگ‌ترین مجتمع تجاری کشور هم محسوب می‌شود. 

آدرس: محور شمالی جاده شیراز به سپیدان، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

Stitched Panorama

مجتمع زیتون فارس

این مجتمع هم یکی از مراکز خرید بزرگ شیراز بوده که در 12 طبقه ساخته شده و یکی از مرتفع‌ترین مراکز خرید شیراز است و می‌توان گفت چیزی نیست که نتوانید در این مجتمع پیدا کنید!

آدرس: چهارراه پارامونت (15 خرداد)

مجتمع تجاری ستاره فارس

مجتمع تجاری ستاره فارس،  یکی از مراکز خرید شیک و لوکس در شمال شهر است که در 9 طبقه تاسیس شده و بیشتر اجناس آن از مناطق آزاد کشور تأمین می‌شود و از نطر فعالیت، مشابه مجتمع زیتون است. در فست فود ستاره فارس این مجموعه انواع غذاهای آسیایی، مکزیکی، چینی، هندی، کنتاکی، پیتزا و ساندویچ عرضه می‌شود. در ضمن در این مرکز خرید کافی‌شاپ هم ایجاد شده است

آدرس: خیابان عفیف آباد

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments