اسکی در تهران | ورزش زمستانی محبوب پایتخت

اسکی در تهران یکی از تفریحات گران قیمتی است که بسیاری از شهرهای دیگر هم برای تجربه‌ی آن به حتی اگر اسکی هم نمی‌کنید استفاده از امکانات تفریحی زمستان و پیست‌های زمستانی را از دست ندهید. نام پیست‌های توچال و دیزین برای ما آشناست اما با ایران تراول همراه باشید تا چند پیست اسکی در کنار این دو برایتان معرفی خواهیم کرد.

پیست آبعلی

پیست اسکی آبعلی یکی از بهترین جاها برای اسکی در تهران است. که در جاده هراز و منطقه‌ای به همین نام قرار دارد از قدیمی‌ترین پیست‌های تهران و اولین پیستی است که بالابر در آن نصب شد. علاوه بر این پنج پیست اسکی مختلف و امکاناتی نظیر آب گرم، امامزاده و آب و هوای مطلوب در طول سال و دسترسی آسان از دیگر ویژگی‌های این پیست است. وجود یک هتل و شش رستوران امکانات دیگری است که در پیست آبعلی وجود دارد.

پیست آبعلی
پیست آبعلی
پیست دیزین

پیست اسکی دیزین یک پیست مناسب و مورد تأیید فدراسیون جهانی اسکی برای اسکی‌بازهای حرفه‌ای است. این پیست به جهت رعایت نکات فنی مثل شیب و مسیرهای مناسب و طول دقیق مسیرها امکان برگذاری مسابقات بین‌المللی را نیز دارد. چهار تله کابین، دو تله سیژ، نُه تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی به علاوه‌ی دو هتل در کنار نوزده کلبه برای اقامت و شش رستوران از دیگر امکانات این پیست است. خوب است بدانید فعالیت پیست دیزین تنها محدود به زمستان نیست زیرا یک پیست چمن نیز در آن تعبیه شده است.

پیست دیزین
پیست دیزین
پیست شمشک

از دیگر پیست‌های شناخته شده برای اسکی در تهران و دوست‌داران ورزش‌های زمستانی پیست شمشک واقع در روستایی به همین نام است. این پیست نیز مورد تأیید فدراسیون جهانی اسکی است و به علت فاصله‌ی نزدیکی که با تهران دارد گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. دو تله سیژ، سه تله اسکی بشقابی و دو تله اسکی چکشی به علاوه‌ی دو هتل و چهار رستوران از امکانات پیست اسکی شمشک است.

پیست شمشک
پیست شمشک
پیست توچال

دنج‌ترین پیست اسکی اما پیست اسکی توچال است. این پیست تنها پنج کیلومتر با تهران فاصله دارد. اگر از ولنجک با تله کابین توچال به سمت پیست بیایید می‌توانید در ایستگاه هفت تله کابین توچال پیست را مقابل خود ببینید. البته توچال نسبت به دیگر پیست‌های تهران کوچک‌تر است اما پنجمین پیست مرتفع دنیاست. از امکانات آن می‌توان به سه خط تله سیژ و یک خط تله اسکی اشاره کرد و هتل توچال که در انتهای پیست قرار گرفته است.

پیست توچال
پیست توچال
پیست دربندسر

کسانی که مایل هستند تا فضایی جدید را برای اسکی و تفریحات زمستانی تجربه کنند، شاید بد نباشد که این بار سری به پیست اسکی دربندسر بزنند. این پیست در سال ۱۳۶۱ توسط بخش خصوصی راه اندازی شد و پس از کسب عنوان بین المللی توسط فدراسیون جهانی چندین دوره مسابقات لیگ بین‌المللی با حضور اسکی بازان صاحب نام جهان را برگزار کرد.

اسکی در تهران| پیست دربندسر
اسکی در تهران| پیست دربندسر
پیست اسکی خور

پیست اسکی خور نیز که در نزدیکی کرج قرار دارد از دیگر پیست‌های اسکی است که می‌توانید در فصل زمستان سری به آن بزنید. از امکانات این پیست یک تله اسکی بشقابی است و دو مسیر ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری دارد. ایران تراول پیشنهاد می‌کند که اگر از عاشقان هیجان و ورزش زمستانی هستید، حداقل برای یکبار این ورزش را امتحان کنید.

پیست اسکی خور
پیست اسکی خور

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments