نوروز بهترین فرصت برای تهرانگردی

تهران به‌عنوان پایتخت کشور، مهمترین و پرجمعیت‌ترین کلان‌شهر ایران به شمار می‌رود. این شهر همواره به دلایل مختلفی مهجور مانده و جاهای دیدنی، تفریحی و گردشی آن اکثرا مورد توجه قرار نگرفته است. چنانچه تهران با جاذبه‌های طبیعی فراوان، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی گوناگون و امکانات و خدمات رفاهی عالی با یک برنامه‌ریزی درست و مدون می‌تواند تبدیل به یک قطب گردشگری بینظیر در کشور شود.

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم، تهران یکی از مهمترین مراکز گردشگری در ایران است که جاهای دیدنی آن در میان مردم ناشناخته و کمتر دیده شده است. در این مطلب قصد داریم بخش بسیار کوچکی از دیدنی‌های تهران را به شما معرفی کنیم تا در ایام نوروز به بازدید از آن‌ها بروید. این مطلب تنها سعی دارد گوشه کوچکی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی کند تا در سفر خود به این شهر از آن بهره ببرید.

با توجه به اینکه تهران به مدت 200 سال پایتخت ایران بوده، همواره از پیشرفت و ترقی بسیار بالایی در اکثر موارد برخوردار بوده است. این شهر با یک شبکه ریلی گسترده با عنوان مترو تهران، بزرگترین و طولانی‌ترین خطوط مترو را در منطقه خاورمیانه دارد. پایتخت با وجود نقش گسترده مترو و حمل و نقل عمومی در آن یکی از بهترین شهرهای کشور برای جابه‌جایی به شمار می‌رود.

با شروع تعطیلات نوروزی و آغاز بهار، گشت و گذار در پایتخت و بازدید از مکان‌های گوناگون آن یک فرصت استثنایی و بسیار عالی محسوب می‌شود. با توجه به شروع فصل بهار و خلوت‌تر شدن پایتخت، زمان بسیار مناسبی خواهد بود که در تهران به گردش بپردازیم. در ادامه به معرفی چند مسیر بسیار عالی برای گشت و گذار و تفریح در نوروز پایتخت خواهیم پرداخت.

یکی از زیباترین مسیرهای تهرانگردی در بهار، محدوده کاخ سعد آباد و محله محمودیه است. این محدوده علاوه بر بازدید و گشت و گذار در مجموعه گسترده سعد آباد، گردش در محله خوش آب و هوای محمودیه را نیز دارد. محله محمودیه یکی از محله‌های بسیار زیبا و اعیان نشین شمال تهران است که در کنار بزرگراه چمران، هتل استقلال تهران و محله ولنجک قرار دارد.

برای گردش در این مسیر می‌توانید از بازدید کاخ سعد آباد شروع کنید و پس از بازدید همه کاخ‌ها و مجموعه موزه‌های آن به محله محمودیه برای پیاده روی سر بزنید. با تمام شدن گردش در کوچه پس کوچه‌های این محله و گذر از اتوبان چمران می‌توانید برای میل کردن یک فنجان چای یا وعده غذایی به مجموعه کافه‌های هتل پارسیان استقلال مراجعه کنید.

مسیر دوم مربوط به پارک ملت تا پارک ساعی است. این مسیر از یک پارک زیبای ملت آغاز شده و به یک پارک زیباتر منتهی می‌شود. پس از گردش در پارک ملت می‌توانید به قدم زدن در خیابان زیبای ولیعصر بپردازید و در طول مسیر تا رسیدن به پارک ساعی از خوردن آش، چای و بلال تنوری دکه‌ها و مغازه غافل نشوید. در انتها پس از رسیدن به پارک ساعی می‌توانید در فضای فرح‌بخش این بوستان به استراحت بپردازید.

مسیر سوم پیشنهادی ما تجریش تا دربند است. این مسیر با توجه به حال و هوای سال نو و عید نوروز تقریبا بهترین مسیر برای گشت و گذار به شمار می‌رود. با گردش در محدوده میدان و بازار تجریش می‌توانید انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه را میل کنید و با گذر از خیابان دربند به منطقه توریستی و تفریحی دربند برسید. این محدوده علاوه بر کافه و رستوران‌های گوناگون دارای مسیری برای کوهنوردی و کوهپیمایی نیز است. هوای خنک کوهستان و تماشای منظره شهر، یک فرصت استثنایی برای روزهای آغاز سال به شمار می‌رود.

مسیر چهارم، تئاتر شهر تا محله لاله زار است، محدوده‌ای در مرکز شهر که تقریبا یکی از مراکز شلوغ پایتخت به شمار می‌رود. برای ایجاد یک تجربه لذت بخش در این مسیر می‌توانید به تماشای یک تئاتر در ساختمان تئاتر شهر بروید و پس از تماشای نمایش مورد نظر در خیابان انقلاب به سمت میدان فردوسی پیاده روی کنید در طول مسیر با کافه‌های متنوع و گوناگونی روبرو خواهید شد که می‌توانید به میل کردن غذا و خوراکی در آن‌ها بپردازید. از میدان فردوسی تا محدوده لاله زارفاصله چندانی نیست و با یک پیاده روی ساده و تنها پس از چند دقیقه به خیابان و محله قدیمی لاله زار خواهید رسید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments