مهمترین نکات درباره سفر به استانبول از مشهد [2024]

استانبول یک مقصد جذاب و محبوب برای تفریح و گشت و گذار محسوب می شود و به دلیل آن که گردشگران ایرانی برای سفر به استانبول نیاز به ویزا ندارند، از تورهای گردشگری استانبول استقبال چشمگیری می کنند. سفر به استانبول همواره پر از شگفتی و جاذبه های دیدنی و مناظر چشم نواز است و گزینه های جذابی برای تفریح و خوش گذرانی در دسترس گردشگران قرار می دهد. اگر یک بار به استانبول سفر کنید قطعا برای سفر مجدد به این شهر زیبا لحظه شماری خواهید کرد.

بازدید از بناهای تاریخی و موزه های تماشایی، گشت و گذار در محله های قدیمی استانبول و کشف زیبایی های آن، لذت بردن از تفریحات آبی در سواحل درخشان استانبول و شرکت در تور کشتی کروز در تنگه زیبای بسفر، صرف غذای لذیذ محلی و قهوه ترکی خوشمزه همراه با باقلوای استانبولی در رستوران های لوکس و کافه های دلپذیر، خرید در حراجی های شگفت آور مراکز خرید مدرن استانبول و تجربه شب های زنده و پر هیجان استانبول تنها بخشی از جاذبه های مسحور کننده این شهر جادویی به شمار می رود.

آژانس هواپیمایی و گردشگری رویای زندگی با دارا بودن کادری مجرب و حرفه ای و تجربه استثنایی در برگزاری تورهای جذاب استانبول، انواع آفر ویژه تور استانبول ارزان با خدمات ویژه را به شما ارائه می دهد. اگر قصد دارید از شهر مقدس مشهد به استانبول سفر کنید، حتما با کارشناسان حرفه ای رویای زندگی تماس بگیرید. این آژانس بهترین تور استانبول از مشهد را در دسترس شما قرار می دهد. سفر به استانبول را با رویای زندگی تجربه کنید تا در زیبایی های استانبول غوطه ور شوید و سفری رویایی داشته باشید.

از جمله خدماتی که این آژانس گردشگری در سفر به استانبول از شهر مشهد به شما ارائه می دهد شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل مناسب و نزدیک به مراکز گردشگری، بیمه مسافرتی با پوشش درمانی عالی، ترانسفر فرودگاهی در استانبول، تورلیدر فارسی زبان، برنامه ریزی منظم و گشت شهری با ناهار می باشد. اگر می خواهید به تور استانبول زمینی نیز بروید، با رویای زندگی تماس بگیرید و با این آژانس مسافرتی و گردشگری یک تور استثنایی به استانبول با خاطراتی به یادماندنی و جذاب را تجربه کنید.

بلیط هواپیما مشهد به استانبول

پروازهای مشهد به استانبول از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد صورت می گیرد و در طول هفته پروازهای متنوع ایرانی و خارجی در این فرودگاه انجام می شود. پرواز مشهد به استانبول حدود 4 ساعت طول می کشد و گردشگران در فرودگاه جدید استانبول یا فرودگاه صبیحا گوکچن به زمین می نشینند. هزینه بلیط هواپیما به نوع بلیط و همچنین ایرلاین های ایرانی یا خارجی بستگی دارند. بلیط اکونومی از بلیط های بیزینس و فرست کلاس ارزان تر است. همچنین قیمت بلیط ایرلاین های ایرانی از ایرلاین های خارجی اقتصادی تر است.

بلیط هواپیما مشهد به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول با معیارها و اهداف گردشگران مرتبط است. اگر گردشگران به تفریحات آبی در کنار سواحل جذاب استانبول علاقمند باشند فصل بهار و تابستان بهترین زمان است. این نکته را در نظر بگیرید که استانبول در این دو فصل شلوغ ترین زمان های خود را سپری می کند و قیمت خدمات گردشگری به اوج می رسد. به این ایام «های سیزن» نیز می گویند.

اگر می خواهید در یک زمان آرام و خلوت به استانبول سفر کنید، پاییز و زمستان گزینه های خوبی هستند. در این دو فصل با کاهش دمای هوا و باز شدن مدارس، از میزان گردشگران کاسته می شود و قیمت خدمات گردشگری نیز کاهش می یابد. به این ایام «لو سیزن» می گویند. اگر قصد خرید و شرکت در حراجی های استثنایی استانبول را دارید، بلک فرایدی یا آخرین جمعه سال و کریسمس و تعطیلات سال نو بهترین زمان است. همچنین در ماه مبارک رمضان و عید فطر و همچنین عید قربان نیز حراجی های خوبی برگزار می شود.

دانستنی های ضروری سفر به استانبول

زبان رسمی کشور ترکیه، ترکی استانبولی است. واحد رسمی پول این کشور لیر می باشد. اپلیکیشن‌های Uber،iTaksi و BiTaksi از جمله اپلیکیشن های فعال برای گرفتن تاکسی اینترنتی می باشد. هزینه حمل و نقل اتوبوس و مترو مناسب است و هزینه تاکسی در استانبول گران است. نوع برق شهری ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز و زمان محلی: GMT+۳ می باشد.

بهتر است در سفر به استانبول شماره تماس های ضروری را همراه خود داشته باشید:

کد کشور ترکیه: 90+

پیش شماره مناطق اروپایی: ۲۱۲ و مناطق آسیایی: ۲۱۶

شماره پلیس: 155

شماره اورژانس: 112

شماره آتش نشانی: 110

تور استانبول از تهران

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول یک شهر تاریخی به شمار می رود و جاذبه های گردشگری بی شماری دارد. شما در بازدید از جاذبه ها و بناهای تاریخی و باستانی استانبول می توانید به کاوش در تاریخ غنی این شهر بپردازید و از شکوه این آثار شگفت زده می شوید. از جمله معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول می توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی یا سلطان احمد، کاخ دلما باغچه، کاخ توپکاپی، خیابان استقلال و میدان تکسیم، آب انبار باسیلیکا، برج گاتالا، کلیسای چورا، حمام ترکی، تنگه و پل بسفر اشاره کرد.

مراکز خرید مدرن استانبول

در کنار جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان استانبول، وجود مراکز خرید مدرن و متنوع و بازارهای سرپوشیده و سنتی در استانبول باعث شده تا این شهر یکی از بهترین شهرهای دنیا برای خرید کردن لقب بگیرد. انواع برندهای بزرگ و معروف دنیا در استانبول شعبه دارند و آخرین اجناس و محصولات خود را در این فروشگاه ها عرضه می کنند. همچنین در برخی ایام سال و نیز در پایان هر فصل، این برندهای معروف حراجی های شگفت آور و جذابی برگزار می کنند و گردشگران بسیاری را به منظور خرید به این شهر می کشانند.

یکی از بزرگ ترین مراکز خرید ترکیه، مرکز خرید استانبول مال است که در شهر استانبول احداث شده و یک مجتمع بزرگ و مدرن تجاری با معماری خیره کننده به شمار می رود. در این مرکز خرید مدرن برندهای معروف اروپایی و ترکی و امکانات رفاهی و تفریحی جذابی از قبیل انواع کافه و رستوران، شهربازی، سالن سینما، سالن کنسرت و بولینگ وجود دارد. از جمله دیگر مراکز خرید جذاب و لوکس استانبول می توان به اوپتیوم اوت لت، بی اغلو ایش، پالادیوم، جواهیر، فروم و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد.

حرف آخر

سفر به استانبول جاذبه ها و زیبایی های ویژه ای در اختیار شما قرار می دهد که خاطره خوش آن تا همیشه همراه تان خواهد بود. برای رفتن به تور هوایی ارزان استانوبل حتما با رویای زندگی تماس بگیرید. کارشناسان زبده این آژانس گردشگری بهترین تورهای گردشگری ارزان و لحظه آخری استانبول را برایتان رزرو می کنند. با رویای زندگی به سرزمین رویاهای به یادماندنی سفر کنید.

سوالات متداول

برای سفر استانبول چه ارزی با خود ببریم؟

به دلیل نوسانات قیمت دلار، بیشتر پول خود را به صورت دلار و مقداری لیر نیز با خود ببرید.

ارزان ترین فصل سفر به استانبول کدام است؟

زمستان و پاییز ارزان ترین فصل ها برای سفر به استانبول هستند.

هزینه اقامت در استانبول چقدر است؟

هزینه اقامت در استانبول در هتل های ارزان از شبی 30 دلار آغاز می شود و در هتل های لوکس به بیش از 200 دلار می رسد. اگر می خواهید سفری ارزان تر راتجربه کنید می توانید در هاستل ها اقامت کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments