پارک طبیعی هفت حوض | منطقه‌ای ناشناخته در مشهد

سفر به مشهد مقدس سفری با تنوع بالا و بسیار هیجان انگیز است زیرا این سفر در برگیرنده‌ی انواع مسافرت‌های معنوی، تاریخی، تفریحی و طبیعت گردی است. این سفر جذابیت‌های خاصی برای دوستداران فضاهای کوهستانی و بکر با بازدید از پارک طبیعی هفت حوض خواهد داشت که با یک برنامه‌ریزی خوب همه‌ی این جاذبه‌ها را می‌توان در برنامه‌ی سفر قرار داد و لذت برد.

اگر دوستدار طبیعت و کوه نوردی هستید آماده‌ی کشف مقصد سفر بعدی خود باشید.

پارک طبیعی هفت حوض
پارک طبیعی هفت حوض
تاریخچه‌ی پارک طبیعی هفت حوض

پارک طبیعی هفت حوض در فاصله‌ی هفت کیلومتری مشهد در جنوب شرقی شهر است که وسعتی به اندازه‌ی 570 هکتار دارد. این پاک زیبا دارای آرامش فوق العاده‌ای در فضایی بکر و دست نخورده است. علت این نام گذاری وجود هفت حوضچه‌‌ی آن در مسیری به طول 1690 متر است. علت پدید آمدن این حوضچه‌ها هنوز کاملا مشخص نیست اما می‌توان آن را گزدن باران‌ها اسیدی انداخت که هزاران سال پیش در بستر اصلی روخانه‌ی طرق اتفاق افتاده است.

جریان آب در این پارک از بالای کوه به سمت پایین است که به مرور زمان در این مسیر حوضچه‌هایی برای به دام انداختن آب به وجود آمده است که به نام پدیده‌ی طبیعی حوض‌ها یا دولین متعدد شناخته می‌شود. جنس سنگ‌های این منطقه از سنگ‌های نرم و آهکی است که در به وجود آمدن این منظره‌ی فوق العاده بی تاثیر نبوده است.

حوضچه‌های بزرگ‌تری که بعد از گذر از هفت حوض در مسیر هستند فضایی دلچسب برای کسب آرامش و خلوت با طبیعت را به وجود می‌آورد. در این قسمت از پارک طبیعی هفت حوض فقط صدای آب است که جولان می‌دهد. سفر به این پارک در اوایل فصل بهار به دلیل وجود غنچه‌های زیبای گل‌های شقایق جذابیت غیر قابل وصفی دارد.

امکانات پارک طبیعی هفت حوض

این پارک به دلیل فاصله‌ی کمی که از شهر مشهد دارد خیلی در بین افراد شناخته شده نیست و همین باعث شده امکانات رفاهی کمی در آن برای گردشگران و مسافران این منطقه وجود داشته باشد. بنابراین در سفر خود به این پارک توجه کنید که تمامی وسایل مورد نیاز را با خود داشته باشید.

پارک طبیعی هفت حوض
پارک طبیعی هفت حوض

بهترین زمان سفر به پارک طبیعی هفت حوض در فاصله‌ی بین طلوع و غروب خورشید است زیرا این پارک جز مناطق کوهستانی مشهد به شمار می‌رود و در این زمان از امنیت پایینی برخوردار است. در بازدید از این پارک توجه کنید که لباس کافی همراه داشه باشید و کفش‌های مناسبی بپوشید زیرا سنگ‌های آن صاف و صیقلی هستند و امکان لیز خوردن روی آن‌ها زیاد است.

کوه‌های خلج

در نزدیکی پارک طبیعی هفت حوض و در امتداد جاده‌ی آن کوه‌های خلج به صف در کنار هم قرار گرفته‌اند که می‌توانند به عنوان مقصد بعدی انتخاب شوند. بنابراین می‌توانید بعد از بازدید از پارک شال و کلاه کنید و به کوهنوردی بروید یا بعد از کوهنوردی در کوه‌های خلج در این پارک استراحت کنید. این تجربه می‌تواند یک تجربه‌ی غیر قابل تکرار در سفر شما به مشهد باشد.

کوه‌های خلج
پارک طبیعی هفت حوض
دسترسی به پارک طبیعی هفت حوض

برای ورود به این پارک باید از شهرک سیدی مشهد بگذرید و سپس وارد جاده‌ی خلج بشوید. در بین دو راهی که در ابتدای جاده‌ی خلج است به سمت چپ بپیچید تا به یک میدان برسید. اینجا آخرین مسیری است که می‌توان با ماشین آمد و از اینجا به بعد باید با اتومبیل خود باید خداحافظی کنید و پا در جاده بگذارید. حدود دو کیلومتر پیاده روی شما را به پارک می‌رساند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments