پارک علمی پروفسور بازیما | سفری عمیق به دنیای علم

پارک علمی پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی در ایران است که در مساحت بالایی در حدود ۲۱۰۰ متر مربع در منطقه‌ی گردشگری سپاد مشهد ساخته شده است. این پارک نمونه‌ی بارز برنامه کودک سفرهای علمی است که در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد. پارک علمی بازیما مشهد در سال ۹۵ برای اولین بار در کشور افتتاح شد، قبل از این پارک دو نمونه در کشورهای سنگاپور و هلند ساخته شده بود.

پروفسور بازیما کسی که این پارک به نام او ساخته شده است دانشمندی خیالی است که از اعماق دریاها تا آسمان بیکران را گشته و همه‌ی این دانستنی‌های علمی را در پارک علمی جمع‌آوری کرده است. این پارک شامل سه قسمت اصلی زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم است که در هر بخش به صورت جداگانه به توضیح بخشی از دنیای علم با زبان بازی و کودکانه می‌پردازد.

ورودی پارک علمی پروفسور بازیما
پارک علمی پروفسور بازیما

زمین‌شناسی در پارک علمی پروفسور بازیما

سفر در این بخش از پارک علمی با سوار شدن به ماشین زمان شروع می‌شود. در این بخش از پارک مدل‌هایی از نحوه‌ی تشکیل زمین و منظومه‌ی خورشیدی وجود دارد و بخشی از اسراری که در درون زمین نهفته است را فاش می‌کند. این اسرار به سوال‌هایی مثل زمان تشکیل جهان، زمان به وجود آمدن حیات، نحوه به وجود آمدن آب‌های زیرزمینی و آتشفشان‌ها، جنس سنگ‌ها و کانی‌های پوسته‌ی زمین پاسخ می‌دهد. این سوالات و اطلاعات توسط متخصصین بازیما با بیانی ساده و سرگرم کننده آموزش داده می‌شود.

زیست شناسی در پارک علمی پروفسور بازیما

این پارک علمی آموزش زیست شناسی را در دو بخش انسان‌شناسی و جانورشناسی قرار داده است، به طوری که سفر علمی انسان شناسی آن با وارد شدن در یک بدن غول آسا از انسان شروع می‌شود، که تجربه‌ی لذت بخش و غیر قابل تکراری را برای کودکان و نوجوانان رقم می‌زند. سفر در این بدن غول آسا افراد را با تک تک اندام‌های انسانی و نحوه‌ی کار آن‌ها آشنا می‌کند.

دنیای جانوران نیز در این پارک نمایش داده می‌شود که نوجوانان را با انواع جانوران بی‌ مهره و مهره داران آشنا می‌کند و دسته بندی‌های کوچک‌تر این گروه‌ها را نیز معرفی می‌کند. با توجه به اینکه در هر اقلیم تنوعی در زمینه زیستی و جانوری وجود دارد در این پارک هم نمونه‌هایی از جانوران مهره دار پستانداران و ماهی‌ها نیز به صورت تاکسیدرمی شده از اقلیم ایران و همچنین خراسان وجود دارد.

بخش زیست شناسی پارک علمی پروفسور بازیما
پارک علمی پروفسور بازیما

افلاک نما در پارک علمی پروفسور بازیما

پلانتاریوم از انواع افلاک نما‌های دیجیتالی است که یکی از ویژگی‌های جالب و منحصر به فرد این مجموعه به شمار می‌رود. در این افلاک نما می‌توان اجرام آسمانی و دیگر سیارات را با مقیاس خورشید مقایسه کرد و شگفتی دنیای نجوم را تا حدودی درک کرد.

پارک علمی پروفسور بازیما
پارک علمی پروفسور بازیما

بخش‌های دیگر پارک علمی پروفسور بازیما

دنیای پارک علمی بازیما دنیای بزرگی از اکتشاف و آموزش است و تا زمانی که در آن قرار نگیرید نمی‌توانید به طور کامل آن را درک کنید. بخش‌های زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم بخش‌های دیگری مثل هواپیمایی با شبیه ساز پرواز، شبیه ساز زمین لرزه، بازی ‌های واقعیت مجازی، بازی فرار از لیزر و ماز، عصب سنج، بازی‌های تعاملی و دیگر بازی‌ها وجود دارد.

پارک علمی پروفسور بازیما
پارک علمی پروفسور بازیما

[btn btnlink=”https://irantrawell.com/1398/01/08/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/” btnsize=”large” bgcolor=”#318bbf” txtcolor=”#ffffff” btnnewt=”1″ nofollow=”1″]در سفر به مشهد حتما به پارک‌های آبی سر بزنید.[/btn]

دسترسی به پارک علمی پروفسور بازیما

این پارک علمی مهیج در طبقه‌ چهارم مجتمع وصال در منطقه‌ی گردشگری سپاد مشهد قرار دارد. منطقه‌ی گردشگری سپاد واقع در انتهای بلوار خیام  مشهد است.

ساعت کاری: همه روزه ساعت ۱۰-۲۲

تلفن تماس: ۰۵۱۳۱۷۳۳

قیمت بلیط: ۲۵۰۰۰ تومان

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments