رستوران‌ های مجموعه سعدآباد چرا انتخاب اول گردشگرها است؟

اگر شما هم از اهالی تهران باشید و از منطقه دربند عبور کرده باشید حتما کاخ و رستوران‌ های مجموعه سعدآباد توجه شما را به خود جلب کرده است.رستوران‌ های که در دل تاریخ و تمدن ایجاد شده‌اند. همچین آب و هوا بکر و دست نیافتنی که در این منطقه است توجه هرکسی را به خود جذب می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید رودخانه جعفرآباد دقیقا از وسط این مجموعه می‌گذرد و لذت غذا خوردن در چنین محوطه‌ای را دو چندان کرده‌است.

آشنایی مختصر با مجموعه سعدآباد

مجموعه سعدآباد در دوره قاجار ساخته شده‌است، و چهار دور از تاریخ ایران یعنی قاجاریه،پهلوی اول و دوم و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به خود دیده‌است. در دوره قاجار از این مجموعه به عنوان سکونت‌گاه تابستانی استفاده می‌شد ولی در دوره پهلوی دوم، محمدرضا پلهوی در آن ساکن شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه به صورت موزه درآمده است ولی همچنان برخی قسمت‌های آن مانند کاخ ملکه مادر فعال است و پذیرایی مهمانان خارجی است.

تهران به عنوان پایتخت ایران، هتل‌های لوکس زیادی دارد که خدمات بی‌عیب و نقصی را ارائه می‌دهد. برای رزرو هتل تهران می‌توانید به اپلیکیشن و وب‌سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.
از طریق این سامانه می‌توانید پس از بررسی قیمت و خدمات هرکدام از هتل‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

موقیعت و دسترسی مجموعه رستوران‌ های سعدآباد

موقیعت و دسترسی رستوران‌های مجموعه سعدآباد

این مجموعه در منطقه دربند یکی از خوش آب و هوا ترین محله‌های تهران قرار دارد. این مجموعه شامل جدودا 180 هکتار جنگل و چشمه و … است. شمال این مجموعه توسط کوه‌های البرز احاطه شده‌است. اگر به سمت غرب مجموعه حرکت کنیم به ناحیه ولنجک منتهی می شود و اگر هم به شرق برویم به گلاب‌دره می‌رسیم.در جنوب مجموعه سعدآباد،تجریش قرار دارد.

راهنما مسیر

  • خودرو: اگر می‌خواهید با خودرو به مجموعه سعدآباد بروید، ابتدا وارد خیابان ولیعصر شوید. سپس به خیابان شهید فلاحی یا همان زعفرانیه بروید و در نهایت تا انتها خیابان شهید طاهری پیش‌روید.
  • مترو: در خط 1 در ایستگاه تجریش پیاده شوید و در میدان تجریش تاکسی‌های آصف یا همان اسد‌آباد را سوار شوید. در ابتدای خیابان شهید طاهری پیاده شوید و تا مجموعه سعدآباد پیاده بروید.
  • اتوبوس: تقریبا تمامی خطوط اتوبوس تهران به پایانه تجریش منتهی می‌شود. با یکی از این خطوط خود را به پایانه تجریش برسانید. در میدان تجریش تاکسی‌های آصف یا همان اسد‌آباد را سوار شوید. در ابتدای خیابان شهید طاهری پیاده شوید و تا مجموعه سعدآباد پیاده بروید.

چرا رستوران های مجموعه سعدآباد؟

در زمینه رستوران‌ های مجموعه سعدآباد چند مبحث اصلی مطرح می‌شود. چرا این مجموعه رستوران انتخاب اول توریست و گردشگرها در شهر تهران می‌باشند؟ دلایل مختلفی وجود دارد که یک به یک بررسی می‌کنیم.

معماری

یکی از دلایل مهم جذب گردشگر در این منطقه معماری بی‌نظیر کاخ‌های سعدآباد است. تلیفقی از هنر و تمدن در این مجموعه موج می‌زند.در این مجموعه شما دسترسی همزمان به سنت معماری چند دهه از ایران را خواهید داشت در نتیجه بر لذت هنری این منطقه افزوده می‌شود.

از دو جهت معماری این مجموعه ارتباط مستقیمی با رستوران‌ های مجموعه سعدآباد دارد.اولا از آن جهت که هر فرد خوش ذوق و اهل هنری دوس دارد یک وعده غذایی را در کنار این شاهکار های هنری بگذراند و در درجه دوم تعدد کاخ و مناظر این مجموعه باعث می‌شود گردشگران وقت و انرژی زیادی در این مجموعه سپری کنند و در نتیجه نیاز حتمی به غذا پیدا کنند.

تاریخ و تمدن

همان طور که اشاره شد این مجموعه توانسته چهار عصر از تاریخ ایران را سپری کنند.هر کسی که علاقه خاصی به تمدن و بخصوص تاریخ ایران داشته باشد قطعا لذت غذا خوردن در دل تاریخ را از دست نمی‌دهد. پس بهتر است که رستوران‌ های مجموعه سعدآباد غذا‌های سنتی نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند تا در دل تاریخ علاقه‌مندان  از غذای خوب نیز بهره ببرند.

آب و هوا

این عامل علاوه بر گردشگران ممکن است اهالی تهران را نیز به این مجموعه بکشاند. از آن جهت که تهران یک متروپلیس محسوب می‌شود و به دلیل نقش راهبردی که در جغرافیا ایران دارد همواره با بحران آلودگی هوا رو به رو بوده است. اما در منطقه مجموعه سعدآباد خبری از آلودگی هوا و … نیست.

پس اگر رستوران‌ های مجموعه سعدآباد بتوانند شرایطی را فراهم آورند که مردم از طبیعت و آب و هوایی کم نظیر این منطقه بهره ببرند قطعا برای کسب و کار آن ها نیز بهتر خواهد بود.

رستوران‌ های مجموعه سعدآباد

در داخل مجموعه سعدآباد سه رستوران و کافی شاپ وجود دارد. ابتدا رستوران شماره 1 که رستوران سنتی می باشد. این رستوران در قسمت شمالی مجموعه سعد‌آباد واقع در کنار درب شمالی (دربند) قرار دارد که متاسفانه تعطیل است.رستوران شماره 2 واقع در ظلع شمالی موزه استاد فرشچیان، همچنین کافی شاب سبز واقع در ضلع شمالی کاخ سبز قرار دارد.

کافه رستوران کیپ لیک

رستوران کیپ لیک در رستوران‌ های مجموعه سعدآباد

این رستوران یکی از رستوران های فعال در مجموعه سعادت آباد می باشد که با طیف غذای گسترده خود توانسته رضایت اکثر گردشگرانی که به این منطقه آمدند را جلب کند. کافه کیپ لیک علاوه بر این که انواع غذاهی ایرانی و خارجی را شامل می‌شود دارای یک کافی مجهز بوده که انواع نوشیدنی و دسر را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

همانطور که مشاهده می کنید امکان صرف غذا در این مجموعه در فضای باز مجموعه سعدآباد امکان پذیر است که بسیار لذت بخش خواهد بود.

آدرس:تجریش،خ ولیعصر،انتهای خیابان شهید کمال طاهری، مجموعه کاخ موزه سعدآباد
تلفن: 02122731146

مجموعه پذیرایی سعدآباد

یکی دیگر از رستوران‌ های منطقه سعدآباد مجموعه پذیرایی سعدآباد است که با محیطی مجلل و شکیل تر توانسته فضای مناسبی برای گردشگران این منطقه ایجاد کند. حضور چهره های شاخص فرهنگی و ورزشی در این مجموعه نشان از کیفیت و سبک بالای این رستوران دارد.

در این مجموعه علاوه بر انواع غذاهای ایرانی و خارجی، فست فود و انواع دسر و نوشیدنی نیز سرو می‌شود. ویژگی بارز این مجموعه موسیقی زنده ای می‌باشد که همواره در حال اجرا می باشد و لذت گردش را بیشتر می‌کند.

آدرس:تجریش، میدان دربند، جنب مجموعه سعدآباد
تلفن: 02122723008

رستوران گیلکی ماهی سفید

رستوران گیلکی ماهی سفید در رستوران های مجموعه سعدآباد

این رستوران یکی از متفاوت‌ترین رستوران های این منطقه است زیرا تنوع خاصی از غذاهای ایرانی و البته گیلانی رو در این رستوران می‌توانید شاهد باشید. نکته که شاید برای خیلی از افراد مهم باشه این است که در فضای رستوران دود ممنوع است و طرفداران سیگار و قلیان می ‌توانند به کافی شاپ این مجموعه مراجعه کنند.

آدرس:زعفرانیه، سه راه آصف، خیابان طاهری، جنب بانک سامان، پلاک 3
تلفن: 02122704829

نتیجه گیری

همان طور که گفته شده منطقه سعدآباد به دلیل جاذبه‌های تاریخی و هنری علاوه بر این که گردشگران زیادی رو جذب می‌کند حتی اهالی تهران را نیز به این منطقه کشانده است.قرار گرفتن شاهکار های معماری تاریخی و همچنین هوای پاک و به دور از آلودگی موقیعت خاصی به این منطقه بخشیده است. رستوران‌ های مجموعه سعدآباد اغلب از کیفیت بالای غذا و محیط آرام با طبیعتی بی‌نظیر همراه هستند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments