مشهد گردی | مراکز خرید مشهد

برای بعضی افراد خرید لذت بخش‌ترین بخش سفر محسوب می‌شود. حتی گاهی اوقات این افراد مقصد سفر خود را بر اساس قابلیت خرید و سطح قیمت‌ها در آن شهر انتخاب می‌کنند. مراکز خرید مشهد از این نظر همیشه مورد توجه مسافران زیادی بوده است.علاوه بر این افراد، زائران و مسافرانی که با هدف زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد سفر کرده‌اند قبل از بازگشت خود معمولا به عنوان تبرک برای دوستان و آشنایان خود سوغات به عنوان تبرک از این شهر مقدس تهیه می‌کنند.

به طور کلی مراکز خرید مشهد را می‌توان به دو دسته‌ی قدیمی و جدید تقسیم کرد. بستگی دارد که هدف شما از خرید چه باشد و اینکه قصد خرید در چه منطقه‌ای را داشته باشید و بر این اساس انتخاب می‌کنید.

مراکز خرید مشهد | قدیمی

در بازارهای قدیمی می‌توان اجناس خاطره انگیز و کاربردی نایاب پیدا کرد که از این نظر می‌تواند جذابیت بیشتری برای مسافرانی که به قصد تفریح به مشهد سفر کرده‌اند داشته باشد.

بازار رضا

بازار رضا از قدیمی‌ترین و معروف ترین مراکز خرید مشهد و بازارهای آن است که از دلایل این شهرت آن نزدیکی بسیار زیاد به حرم مطهر است. احتمالا اگر تاکنون به مشهد رفته باشید خصوصا در کودکی، حتما با گم شدن در آن خاطره دارید.

اجناسی که در این بازار به فروش می‌روند عمدتا ادویه جات، زرشک و زعفران، سجاده و جانماز و مغازه‌های زیبای فروش سنگ‌های قیمتی و تسبیح اند.

این بازار در یکی از اضلاع میدان بیت المقدس و در فاصله‌ی نزدیکی با حرم امام رضا از باب الجواد است.

بازار گوهرشاد

این بازار همانطور که از نام آن مشخص است از موقوفات گوهرشاد از زنان با نفوذ دوره‌ی تیموریان بوده است. این زن فعالیت‌های بسیار زیادی در شهر مشهد انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد گوهرشاد اشاره کرد.

این بازار بزرگ از مراکز فروش لوازم خانگی و آشپزخانه است. علاوه بر این اجناس مانند بازارهای بسیار دیگری از شهر سوغات نیز عرضه می‌شود.

آدرس بازار گوهرشاد: بلوار شهید صادقی، خیابان سازمان آب، بین چهارراه ششصد دستگاه و میدان راهنمایی

پاساژ قسطنطنیه

اگر از اهالی سراغ مراکز خرید مشهد را بگیرید که حالتی قدیمی و سنتی داشته باشد، حتما یکی از موارد بازار قسطنطنیه است. این بازار قدیمی با المان‌های معماری ایرانی و سنتی ساخته شده است. این بازار به عنوان مرکز عمده‌ای برای پوشاک، پارچه، کیف و کفش در مشهد شناخته می‌شود.

آدرس پاساژ قسطنطنیه: خیابان احمدآباد، خیابان امام رضا، امام رضا 1

بازار مولوی

بازار مولوی از مراکز خرید مشهد است که در آن به راحتی می‌توان کالاهای کم یاب و ارزان قیمت پیدا کرد. لوازم خرازی و لوازم خیاطی در این بازار به صورت عمده و جزئی برای خریداران پیدا می‌شود.

آدرس بازار مولوی: بلوار مصلی

مراکز خرید مشهد | امروزی

تمرکز مراکز خرید جدید و امروزی مشهد بر خلاف نمونه‌های قدیمی و سنتی عمدتا در فاصله‌ی بیشتری از حرم امام رضا قرار دارند. این مراکز خرید دارای مساحت زیاد و تعداد طبقات بالایی است. در این مراکز خرید عمدتا اجناس لوکس و گران قیمت به فروش می‌رسد.

مرکز خرید الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق در بین مراکز خرید مشهد از شهرت نسبتا بیشتری برخوردار است. این مرکز در مساحتی در حدود 28000 متر مربع ساخته شده است. تنوع بالایی که در مغازه‌های این مرکز خرید است سبب شده که مسافران و خریداران بیشتری را جذب نماید.

بخش زیادی از محبوبیت این مرکز خرید به دلیل وجود آبنمای جامپینگ مرکزی، سینمای پنج بعدی، شهر بازی سرزمین عجایب، آکواریوم شهر دریایی و عکاسخانه‌ی تم سنتی آن است.

آدرس مرکز خرید الماس شرق: انتهای بلوار خیام شمالی

مرکز خرید آسمان

تفریح ازدلایل مهمی است که این مرکز خرید برای گردش توسط مسافران شهر مشهد انتخاب می‌شود. مرکز خرید آسمان در فضایی به مساحت 50 هزار متر مربع قرار دارد که هریک از طبقات آن اختصاص به دسته‌ی خاصی از کالاها و عملکرد‌های مختلفی داده شده است.

طبقات منفی یک تا مثبت یک آن مناسب خرید‌های لوکس و پوشاک است. در طبقه‌ی یازدهم است که می‌توانید با خوردن غذا و بازی در شهر بازی مجموعه معنی واقعی تفریح را دریابید.

آدرس مرکز خرید آسمان: حرم مطهر امام رضا(ع)، خیابان شیخ طوسی، میدان 17 شهریور، خیابان 17 شهریور

مرکز خرید آرمیتاژ

برج آرمیتاژ گلشن با 34 طبقه، بلندترین برج اداری تجاری شرق کشور و همچنین یکی از لوکس‌ترین و با شکوه‌ترین مراکز تجاری در مشهد محسوب می‌شود. این برج با معماری و خدمات متمایز پاسخگوی تمام سلایق _به خصوص خاص‌پسندان_ است.

بخش تجاری این برج در چهار طبقه با صنف‌بندی مشخص و دارای انواع برندهای داخلی و خارجی و محصولات متنوع از پوشاک، لوازم خانگی، محصولات چرمی، لوازم ورزشی، ساعت، طلا و … است. در این برج شما می توانید علاوه برخرید کردن، از امکانات این مرکز شامل فودکورت، کافی شاپ و کافه رستوران، شهربازی شهر مشاغل، هایپر مارکت و … نیز استفاده کنید. شایان ذکر است این مرکز خرید برخلاف دیگر مراکز خرید مشهد از ساعت 10:00 الی 23:00 یکسره است.

آدرس مرکز خرید آرمیتاژ: بلوار هفت تیر، آرمیتاژ گلشن

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments