آشنایی با بازارهای کشور مالزی

بسیاری از افراد علاقه دارند که به  جنوب شرقی آسیا سفر کنند و از مناظر زیبا و فرهنگ مردم این قسمت از آسیا لذت ببرند. اما بعضی کشور های آسیایی همچون مالزی،علاوه برداشتن مناظر بسیار زیبا و بکر دارای دیگر محاسنی همچون، بازار ها میباشد. برای مثال کشور مالزی از جمله کشور های جنوب آسیا می باشد که به دلیل وجود بازارهای متنوع از سال های گذشته بسیار معروف شده است . اگر به تور مالزی رفته باشید متوجه خواهید شد که  در این کشور، بازارها علاوه بر  محصولات تازه، اجناس باکیفیت ،دارای  غذاهای ارزان محلی هستند که در خیابان ها به فروش میرسد شما میتوانید با مردم بومی و محلی نیز از نزدیک تعامل داشته باشید. گشت و گذار در این بازار ها باعث میشود تا فرهنگ همه ی مردم این ناحیه را کاملا احساس کنید.  یکی از جذابیت و معروفیت های مالزی ،داشتن بازارهای شبانه و متنوع معروف میباشد. ناگفته نماند که بیشتر بازار ها و مراکز خرید مالزی امروزه به مکان هایی تبدیل شده است که  قابلیت استقبال توریستان و گردشگران را دارد. در این مطلب چند نمونه از معروف ترین بازار های مالزی را به شما معرفی میکنیم.

بازار شبانه باتو فرینگی

جالب است بدانید که این بازار در تور مالزی جز  معروف ترین و بهترین مکان های گردشگری شبانه  است که در بخش شمالی جزیره پنانگ قرار گرفته است. اگر به دنبال رقم زدن یک شب خاطره انگیز و زیبا در کنار اقیانوس هستید ،بهتر است به  بازار شبانه باتو فرینگی سر بزنید. این بازار یکی از بهترین نقاطی می باشد که در  شب جذابیتش چندین برابر میشود ،به گونه ای که حتی گاهی میتوان ان را زیباترین نقطه جزیره به شمار آورد. اگر در تور مالزی به بازار شبانه باتوفرینگی بروید متوجه خواهید شد که چیزی که به ارزش این مکان افزوده است،ان می باشد که شما با ردیفی از غرفه های گوناگون روبرو هستید. در این سفر پز جاذبه به شما توسبه میکنیم که قبل از انکه تصمیمتان برای خرید جدی شود ،بهتر است  به قیمت پیشنهادی فروشندگان دیگر نیز توجه کنید،زیرا ممکن است در اینمیان  فروشنده هایی پیدا شوند که جنس مورد نظر شما را با  را با قیمت کمتری، ارائه دهند. فراموش نکنید که این بازار شبانه و خیابانی ،یکی از بهترین مکان هایی می باشد که میتوانید برای چشیدن غذا های محلی و خیابانی  به آنجا سر بزنید. ناگفته نماند که خیابان پنانگ عالی ترین غذاهای خیابانی در کل مالزی را دارد و حتما از چشیدن طعم غذاهای بی نظیر لذت خواهید برد.

بازار بزرگ کوالالامپور

به گزار سفر باتو ، اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی میباشید که همیشه  به دنبال عالیترین غذاهای محلیی و وسایل کلاسبک و قدیمی هستید،بهتر است بدانید این بازار دومین بازار بزرگ در مالزی میباشد. اگر فکر میکنید که بازار های کوچک شما را آزرده خاطر میکند و حوصله تان را سر می برد ،بهتر است نگرانی خود را کنار بگذارید و خیالتان راحت باشد زیرا در این بازار بزرگ در خیابانی به طول دو کیلومتر واقع شده است که حدود ۷۰۰ مغازه و غرفه دارد که به راحتی می توانید در آن گردش کنید و اجناس این بازار را تماشا کنید.  افرادی که از غذا خوردن لذت می برند به دنبال امتحان کردن طعم های به یاد ماندنی و بی نظیر هستند حتما  برای امتحان این غذاهای خیابانی به این بازار بروند زیرا  در این منطقه به راحتی می توانید غذاهای محلی و  مخصوص سایر نقاط جهان راهم پیدا کنید. برای مثال غذاهای آسان کره ای مثل مرغ سرخ شده گرفته تا آب میوه های خنک در این خیابان به وفور یافت میشود. نکته ی مهمی که در رابطه با این بازار باید بدانید آن است که  این بازار فقط در روزهای چهارشنبه برگزار می شود و در همین یک روز از هفته نیز شاهد جمعیت بسیار زیادی می باشیم و به خوبی متوجه خواهید شد که این بازار،ملوء از گردشگران و فروشندگان است.

بازار شبانه تامار بانداربارو در تور مالزی

اگر در  مالزی شرکت کرده باشید متوجه میشوید که بازار تامار بانداربارو جز یکی از گوهرهای پنهان کشور مالزی میباشد که برای رسیدن به آن ، باید کمی تن به مسیرهای غیر معمول و سخت بدهید. اما اگر از تمام گردشگرانی که به این بازار شبانه رفته اند نظرشان را در مورد سختی مسیر بپرسید آنان به شما خواهم گفت که این مسیر طولانی واقعا ارزش رسیدن به این بلزار شبانه  را دارد. جالب است بدانید که  در این قسمت از خیابان های مالزی،انواع غذاهای اصیل چینی انتظارتان را می کشند. این نکته نیز قابل ذکر میباشد که  بیشتر فروشندگانی  که در این بازار هستند از  دانشجویانیانی میباشند که  در دانشگاه کامپار در  نزدیکی این بازار به تحصیل مشغولند. از این جریان میتوان نتیجه گرفت که بیشتر غذاهای این بازار مود علاقه و پسند قشر جوان جامعه و حتی توریستان و گردشگران با سن کم ،می باشد. از دیگر محصولاتی که تند دانشجویان در این بازار ارائه میدهند محصولات دست سازی مانند چوب و صنایع دستی می باشد که نشان دهنده ی چگونگی فرهنگ و آداب و رسوم مردم در کشور مالزی میباشد و فروشندگان این محصولات، با استقبال گرمی نیز ،از سوی خریداران روبرومیشوند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments