جاذبه‌های تفریحی اطراف تهران | تهرانگردی

برای مسافرانی که به تهران سفر می‌کند کمتر پیش می‌آید که همه‌ی جاذبه‌های داخل شهر را تمام کنند و به سراغ بیرونی‌ها بروند اما برخی از تهرانی‌ها ممکن است امکان سفرهای طولانی و مسافت زیاد را نداشته باشند. به این دسته افراد جاذبه‌های تفریحی اطراف تهران را پیشنهاد می‌کنیم. اگر بخواهیم به این محدودیت مثبت نگاه کنیم باید بگوییم که این سفرها در عین کمتر بودن هزینه می‌توانند جاذبه‌های متنوع زیادی را در بر بگیرند.

جاذبه‌های تفریحی اطراف تهران | روستاها

روستای کن سولقان

این دو روستای نام آشنا احتمالا با نام کن و سولقون به گوش همه خورده باشد. مسیر از سمت شمال غربی تهران ابتدا از روستای کن و سپس سولقان عبور می‌کند. زیبایی فصل بهار و تابستان در نواحی سرسبز و خوش آب و هوا که بر کسی پوشیده نیست اما اگر علاقمند به عکاسی با تم پاییزی و زرد رنگ هستید پاییز این دو روستا را از دست ندهید.

سولقان

در مسیر رسیدن به سولقان علاوه بر این دو روستا روستاهای دیگری مثل طالون، وردیچ، سنگان و واریش نیز قرار داند که در انتها نیز به امام زاده داوود می‌رسند. این منطقه‌ی کوهستانی در تمامی فصول زیبایی خاص خود را دارد پس برای تجربه‌ی هوای تمیز حتما به آن سر بزنید.

فاصله از تهران: 25 کیلومتر

(1)سولقان

روستای فشم

غیر ممکن است که تهرانی باشید یا حتی نباشید و اسم اوشون فشم (اوشان فشم) را نشنیده باشید اینجا همان روستای فشم است که در شمال شرقی تهران قرار دارد و به باغ‌های سرسبز میوه نیز معروف است. این روستای سرسبز و خوش آب و هوا به دلیل محبوبیتی که دارد از امکانات رفاهی و خدماتی مطلوبی برای سرویس به مسافران برخوردار است.

بهترین زمان سفر به این ناحیه از ابتدای بهار تا اوایل پاییز است که اگر تحمل در برابر سرمای خوبی دارید زمستان نیز برای شما مناسب است که از زیبایی چهار فصل آن بهره ببرید.

دو آبشار لاوان و لار محله در نزدیکی فشم قرار دارد که به این صورت می‌توانید با یک تیر چندین نشان بزنید و در مسیر خود از آبشار‌ها هم دیدن کنید. آبشار لاوان در فاصله‌ی 12 کیلومتری شرق فشم و لار محله حدود یک کیلومتر بعد از آن است.

فاصله از تهران: 25 کیلومتر

فشم

روستای افجه

بیشتر جاذبه‌های تفریحی اطراف تهران در نواحی شمال شرقی و غربی شهر قرار دارد. روستای افجه نیز که از توابع شمیرانات است در شمال شرقی تهران قرار گرفته است. دشت هویج این روستای زیبا و خوش آب و هوا که به گرچال یا گیاهچال شهرت دارد در بین روستاهای حاشیه‌ی شهر طرفداران زیادی دارد. آبشار پسچویک در این روستا در جذب مسافران در رقابت است.

در سفر به این روستای دیدنی می‌توانید در مسیر ابتدا از دشت گرچال عبور کنید و پس از گذر از باغ‌های خیره کننده‌ی گیلاس، به سمت آبشار پسچویک بروید. سفر به روستای افجه پیشنهادی بسیار خوب در فصل تابستان و رفتن به دل خنکی است.

فاصله از تهران: 30 کیلومتر

روستای افجه

جاذبه‌های تفریحی اطراف تهران | آبشارها

آبشار کلوگان

این آبشار زیبا در فاصله‌ی پنج کیلومتری روستای کلوگان از توابع شمیرانات است. مسیر دسترسی این آبشار وضوح کمتری نسبت به دیگر روستاهای اطراف تهران دارد که خوشبختانه کمتر مورد آسیب بازدید کنندگان قرار گرفته است.

زمان سفر به این ناحیه را اگر روحیه‌ای هیجانی در خود سراغ دارید به فصل بهار موکول کنید که از اوج زیبایی آن بهره ببرید. توجه کنید که در این فصل آب رودخانه در بیشترین حد خود است و اگر قصد گذر از دره دارید حتما با لباس و کفش مناسب به دل طبیعت بروید.

آبشار کلوگان

آبشار گزو

سفر به مناطقی که از آبشارهای بلند برخورداراند یکی از هیجان انگیز‌ترین سفرهای تابستانی است. آبشار 48 متری گزو ارزشش را دارد که از طرف تهران دو ساعت در مسیر باشید تا به این منطقه‌ی بکر و ناب برسید و آن را در عین فاصله‌ی زیاد از جاذبه‌های تفریحی اطراف تهران دانست.

آبشار گزو در جوار امامزاده‌ی معروف در سوادکوه مازندران قرار دارد. سفر به این آبشار می‌تواد سفری مستقل و یک روزه یا محلی برای استراحت در سفر به شمال باشد.

فاصله از تهران: 200 کیلومتر

آبشار گزو

جاذبه‌ های تفریحی اطراف تهران | پارک‌های جنگلی

مجموعه‌ی جنگلی سعدآباد

تنوع بالا در جاذبه‌های تفریحی اطراف تهران گاهی اوقات باعث سردرگمی برای انتخاب مقصد سفرهای یک روزه و کوتاه مدت می‌شوند. اما برخی از مقصدها باید حتما جایی در لیست سفرهای یک روزه داشته باشند. از این نواحی باید به اراضی جنگلی مجموعه‌ی سعدآباد اشاره نمود.

مجموعه‌ی جنگلی سعدآباد در ناحیه‌ی دربند تهران قرارگرفته است. این مجموعه‌ی شاهانه که برای ییلاق شاه‌های قاجاری در نظر گرفته شده بوده است شامل قنات‌ها، گلخانه‌ها و باغ‌ها، 180 هکتار جنگل و چشمه سارهای زیبا و بکر است.

نکته‌ی بسیار خوب در مورد این سفر آن است که برای رسیدن به منطقه‌ای خوش آب و هوا و زیبا نیاز نیست مسیری طولانی را طی کنید.

سایت مجموعه سعدآباد

مجموعه جنگلی سعدآباد

پارک جنگلی وردآورد

این پارک جنگلی زیبا از مناطق غربی تهران است که ممکن است تاکنون به گوش تهرانی‌ها هم نرسیده باشد. این پارک از پارک‌های منطقه‌ی 22 تهران است که برای رسیدن به آن باید به اتوبان کرج بروید.

در این پارک که از وسیع‌ترین پارک‌های تهران است درخت‌های متنوع سنجد، سماق، بادام کوهی، ارزن، پسته‌ی کوهی و بسیاری درخت‌های جنگلی دیگر وجود دارد.

پارک جنگلی وردآورد

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments