برترین جاذبه های گردشگری تفلیس و باتومی

این شهر زیبا  که اکنون به یکی از قطبهای گردشگری و تجاری تبدیل شده پایتخت تابستانی کشور نیز هست به خاطر طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع خود و همچنین معماری مدرن به خصوص در سالهای اخیر مورد استقبال گردشگران بیشمار قرار گرفته است . در ادامه مطلب قصد داریم برخی از این دیدنیهای  آن را به شما معرفی نماییم .

 پارک زیبای میراکل | Miracle Park

این پارک وسیع  در تور تفلیس با جاذبه های بی شمار خود همواره مورد توجه گردشگران است و شاید در ابتدا که نام پارک میراکل به گوشتان می خورد یاد پارک میراکل در دبی بیوفتید اما باید بدانید که یک پارک به همین نام هم در شهر باتومی گرجستان نیز قرار دارد که دیدنیهای آن کم از دبی ندارد و ساختمان‌هایی با معماری مدرن و جذاب در آن به چشم می‌خورند. از جمله دیدنیهای زیبای آن میتوان به هتل رادیسون بلو (Radisson Blu Hotel)، مرکز خرید باتومی، برج الفبا (Alphabetic Tower) و فانوس دریایی زیبای باتومی اشاره کرد. همچنین این پارک به علت وسعت زیاد خود محل برگزاری کنسرت ها و جشنواره های بی شماری است  که همین خود باعث اهمیت دو چندان آن به خصوص در سالهای اخیر شده است .

بلوار زیبای باتومی | Batumi Boulevard

به گزارش سفر باتو ، این بلوار زیبا در کنار خط ساحلی کشیده شده است و امکان ندارد که به باتومی سفر کنید و در این بلوار زیبا و تماشایی قدم نزنید. این بلوار به طول یک و نیم کیلومتر است که تا مقابل ساحل اصلی این شهر کشیده شده است. این بلوار زیبا پر است از مسیرهای پیاده‌روی که در امتداد درختان زیبا، و کافه‌ها و رستوران‌های جذاب ساحلی قرار دارد. که لذت سفارش یک غذای محلی و نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه را به شما هدیه می دهد . رستورانهای متنوع اطراف این بلوار انواع غذاهای گرجی و حتی بین المللی را طبخ می کنند . علاوه بر این‌ها، چرخ و فلک غول پیکری که در این پارک وجود دارد، به جذابیت‌های آن افزوده است و با سوار شدن بر آن نمای زیبایی از کل شهر را خواهید داشت .

تندیس زیبای مدیا | Medea Monument

این تندیس زیبا نمادی از مدیا یکی از شاهزاده های اساطیر و داستان های یونان است که اهل کولخیس در کشور گرجستان بوده است. در افسانه ها آمده است هنگامی که «یاسون» (Jason) برای پیدا کردن «پشم زرین» به «کولخیس» می‌آید، با شاهزاده روبرو شده و مدیا عاشق او می‌شود و به او در یافتن «پشم زرین» کمک می‌کند. در راه یافتن پشم زرین، این دو با هم می‌گریزند و مخفیانه ازدواج می‌کنند. بعدها «یاسون»، «مدیا» را رها می‌کند تا با دختر «کرئون» (Creon) ازدواج کند، سپس مدیا از شدت حسادت و خشم، دختر کرئون، خود کرئون و فرزندان خود را می‌کشد.

مجسمه علی و نینو . نمادی از هنر و معماری مدرن

این تندیس زیبا نمادی از معماری مدرن گرجستان است . این مجسمه هشت متری درست در ساحل و کنار دریای سیاه بنا شده است و همین امر زیبایی آن را دو چندان نموده است .این بنا داستان عاشقانه خود را دارد دو تندیس، یکی مربوط به علی، پسری مسلمان است و دیگری شاه دختی گرجی به نام نینو بوده که از دو شخصیت یک رمان عاشقانه معروف به همین نام الهام گرفته است. این داستان عاشقانه به شرح عاشقی علی و نینو می پردازد که در نهایت با فروپاشی جمهوری سابق شوروی باعث جدایی دو شخصیت می شود.

ساعت ستاره شناسی | Astronomical Clock

ساعت ستاره شناسی باتومی نوع سومی از نمونه های تاریخی جهان است که اولی در شهر پراگ و دیگری در ونیز وجود دارد .این مکان به محلی برای گردشگران و همچنین ستاره شناسان تبدیل شده است . با استفاده از این ساعت می توانید از وقت دقیق محلی آگاه شوید. هنگامی که صدای آهنگین سنج در منطقه پیچید یعنی یک ساعت گذشته و اگر تنها صدای یک تک ملودی به گوش تان رسید، یعنی نصف ساعت زمان سپری شده است. با استفاده از این ساعت ستاره شناسی باتومی اطلاعات تخصصی تری چون محل قرار گیری خورشید و ماه، فاز ماه، موقعیت نصف النهار و افق به دست می آید.

موزه استالین

موزه استالین که یکی از چهره های تاریخی و برجسته برای این کشور به شمار می اید پر است آثار ارزشمند در کنار یادگاری ها و لوازم شخصی او جالب است بدانید استالین بین سال‌های ١٩٠١ و ١٩٠٢ تنها چند ماه در این ساختمان ساکن بود و در طی این مدت اقامتش در باتومی، به سازماندهی کارگران قیرکار کمک کرد و به چهره سیاسی و ارزشمند برای مردم تبدیل شد .او اهل باتومی نبوده است بلکه در گوری،که یک شهر کوچک در گرجستان است ، به دنیا آمده است . اما  این موزه در باتومی به نام او نام گرفت تا یادگاری از این شخصیت سیاسی باشد و  گردشگران را بیشتر با زندگی او آشنا ‌کند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments