سفرهای خانگی با مهراد جم و رضا بهرام

عید نوروز همواره به سفرها و تعطیلی‌هایش معروف بود، سفرهای دسته جمعی و صمیمیت فراوان و خاطره‌های زیاد. اما امسال به خاطر اتفاقات افتاده باید گردشگری را از خانه خود شروع کنیم ولی قطعا هنوز هم میتوانیم از آهنگ‌های شاد سفر استفاده کنیم.

نوروز و سفر

نوروز که بزرگترین عید ایرانیان است، به واسطه تعطیلات و مناسبت مقدسش، همواره تاریخ خوبی برای سفر کردن و دید و بازدید با فامیل و دوستان حساب میشد. اما امسال به واسطه شرایط ویژه کرونا، عملا باید قید سفر را زد و به جای شمال و جنوب کشور، به شمال و جنوب منزل رضایت داد. سال پیش بود که یک کارشناس در صدا و سیمای ملی گفت: باید گردشگری را از خانه شروع کنیم. آن موقع‌ها شوخی گرفتیم اما الان به صورت جدی آن را لمس میکنیم. صبح‌ها از سواحل زیبای تخت به جزیره آشپزخانه میرویم و بعد از آن هم برای استراحت به جنگل‌های پذیرایی میرویم تا آب و هوایی عوض کنیم. اما همه این داستان‌ها به سالم و سلامت ماندن می‌ارزد.

سفر

سفر یکی از تفریحات اصلی انسان‌های و یکی از راه‌های اصلی کسب تجربه و انسان سازی است. معمولا بعد از چند ماه کارکردن، آدم‌ها ترجیح می‌دهند این خستگی را با سفر جبران کنند. البته انتخاب همسفر مناسب، مقصد خوب و همچنین انتخاب لیست مناسب آهنگ‌های شاد و سفر نیز در این مرحله بسیار تاثیر گذارند.

سفر و آهنگ

سفر و آهنگ دو مقوله گره خورده به هم هستند. حتی آن زمان که با شتر هم سفر میکردند، همیشه سعی میکردند کسی را همراه داشته باشند که خوش صدا و خوش آواز باشد. این داستان هنوز هم پابرجاست و جاده شمال و خاطرات آن محال است از یاد کسی برود. در سفرهای دسته جمعی آهنگ‌های شاد معمولا بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد تا همگان بتوانند با آن بخوانند و جو صمیمانه تری برقرار شود.

در ادامه تعدای از این آهنگ‌های شاد خوب و مناسب سفر را به شما معرفی خواهیم کرد.

در اولین آهنگ این لیست، خود خواننده برنامه جاده شمال ریخته بوده که متاسفانه به علت کرونا الان در خانه نشسته و لایو اینستاگرام میگذارد. آصف آریا با آهنگ شاد پایتم من، غوغایی در دنیای سفر و موسیقی به پا کرد که با گذشت یکسال از این آهنگ، هنوز هم از پرطرفدارترین آهنگ‌های این روزاست. آصف آریا در این آهنگ همه را به برنامه و سفر شمال دعوت کرده و خودش هم نیز برای حضور در این برنامه‌ها اعلام آمادگی میکند.

آهنگ شاد بعدی این روزها که بسیار درخشید و میزان دانلود بالایی نیز به خودش اختصاص داد از بهنام بانی بود. خواننده دوست داشتنی و خوش مشرب موسیقی کشورمون، در همکاری آخر خود با حامد برادران آهنگ شاد قرص قمر 2 را منتشر کرد که هم برای سفرهای جاده‌ای بسیار مناسب است هم برای گردشگری در خانه میتواند شما را پرانرژی و با انگیزه سازد تا این روزها‌ی قرنطینه‌ای کلافه نشوید و برای سپری کردن ایام، محکم ادامه دهید. قرص قمر 2 را هر وقت نیاز به دوپینگ داشتید گوش دهید.

مهراد جم

یکی دیگر از آهنگ‌های شاد سال 98 را، جوانترین خواننده حال حاضر موسیقی پاپ خوانده است. مهراد جم که در همکاری با مسعود جهانی و هادی حسینی توانست مسیر موفقیت را یک شبه طی کند، این روزها خوب ظاهر شده و با انتشار آهنگ‌های شاد و احساسی در حال طی مسیر موفقیت است. وی با آهنگ شاد دلمو بردی توانست دل هواداران را ببرد. همین قضیه دلمو بردی خودش نوعی بیان سفر است، درست است که مقصد در اینجا مشخص نیست اما گشتن به دنبال دل، ماجراجویی سفر است. این آهنگ شاد برای تغییر روحیه انتخاب مناسبی میباشد.

یکی دیگر از خواننده‌های خوب و پرکار این روزهای موسیقی، علیرضا طلیسچی است که توانسته با انتشار آهنگ‌های شاد و عاشقانه همواره در اکثر لیست‌ها حضور داشته باشد. آهنگ شاد زندگی جونم، دیدگاه جدیدی راجع به زندگی به شما ارائه میدهد. این روزها که در قرنطینه‌ایم، بیشتر از همیشه قدر بیرون رفتن‌ها، بیرون غذا خوردن‌ها و حتی یک بغل ساده را میفهمیم و این باعث میشود تا قدر زندگی را بیشتر از قبل بدانیم. از همین جهت است آهنگ شاد زندگی جونم دیدگاه شما نسبت به زندگی را عوض میکند. در سفرهای جاده‌ای نیز همخوانی این آهنگ بسیار شادی آفرین و مسرت بخش است و باعث ایجاد یک جو خوب و دوست داشتنی میشود.

یکی از صداهای خاص این روزهای موسیقی ایران و خواننده نو ظهور کشورمان، رضا بهرام میباشد. این خواننده به خاطر صدای خاص، انتخاب اشعار فوق العاده و قدرت اجرای بالا، یکی از خوانندگان پرطرفدار این روزهای موسیقی کشور میباشد. درست است خیلی آهنگ شاد ندارد و بیشتر به سبک و ژانر عاشقانه علاقه دارد، اما گاهی از دستش در میرود و آهنگ شاد هم منتشر میکند. آهنگ شاد و در عین حال عاشقانه گل عشق رضا بهرام، یکی از خاطره انگیز ترین و بهترین اثرهای اوست که در آن حتی به سفر هم اشاره کرده. در همان بیت اول رضا بهرام میخواند: در پی چشمت شهر به شهر خانه به خانه شدم روانه. که در اینجا منظور هدف این سفر و یافتن معشوقه خویش است. آهنگ گل عشق یکی از انتخاب‌های خوب برای تلطیف فضاست. یک آهنگ شاد ملایم برای دور کردن استرس از روزگار خویش.

رضا بهرام

سینا سرلک را بیشتر به صدای سنتی و آواز خوانی اش عادت داریم، اما این خواننده اینبار ترک عادت کرده و با همان لحن فوق العاده و جذابش و با همان آواز و صدای مقتدرش، آهنگ شاد و پرانرژی یار منی را منتشر کرده که مورد استقبال علاقه مندان و هوادارانش قرار گرفت. این آهنگ ریتمیک و عاشقانه مدت زمان زیادی نیست بیرون آمده اما در همین مدت زمان کم تعدادی زیادی دابسمش و میزان دانلود بالایی نیز به خود اختصاص داده است که باعث شده تا سینا سرلک بیش از پیش بدرخشد. این خواننده دوستش داشتنی که خودش نیز در قرنطینه خانگی به سر میبرد، از اهالی موسیقی و مخاطبین خواسته تا در قرنطینه بمانند و از این آهنگ شاد و دوست داشتنی لذت ببرند.

درست است که تحت تاثیر کرونا امسال از سفر خبری نیست، اما کسی نگفته شاد نباشید، کسی نگفته از قرنطینه لذت نبرید. در این نوشته ما سعی خود را کردیم تا تعدادی آهنگ شاد منتشر شده در رسانه موزیکیشو را خدمت شما معرفی کنیم، تا در دوران قرنطینه با گوش دادن به این آهنگ‌ها یا حتی همخوانی دسته جمعی از طریق تماس ویدیویی، بتوانیم ذره‌ای شادی به خانه‌های شما بیاوریم. به امید روزهای خوب بدون کرونا.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments