بعد از کرونا کجا سفر کنیم؟

بحران کرونا که آغاز شد تمام درهای سفر چه خارجی و چه داخلی بر روی ما بسته شد. بعد از چندین ماه از شیوع این بیماری و با فرکش کردن شدت و حجم این بیماری کمی درهای سفر بر روی ما باز شده است. در این مقاله کمک میکنیم که مقاصدی متناسب با شرایط بحران کرونا را انتخاب کنید.

جنس سفرهای بعد از کرونا

بجران کرونا بسیاری از عادات زندگی ما را تغییر داده و این تغییرات رفتاری بر روی انتخاب های ما و نوع سفر ما هم تاثیر گذار است. چند نمونه از این تغییرات را با هم مرور کنیم.

  • سفرها کوتاه تر شده است.
  • استفاده از اقامتگاه ها کمتر شده و در انتخاب این اقامتگاه ها به نکات بهداشتی و امتیاز سلامت خدماتی که ارائه میکنند توجه ویژه ای میشود.
  • استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی اولویت بسیار بیشتری دارد.
  • سفرهای خارجی بسیار بسیار کمتر انجام می‌شود.
  • سفرهای طبیعت گردی رونق نسبی پیدا میکند.
  • سفرهای خانوادگی از جنس تعطیلات آخر هفته ای مورد توجه قرار میگیرد.

بهترین زمان برای سفر بعد از کرونا

شاید مهم ترین سوالی که اهالی سفر درگیر آن هستند این است که سفر آغاز می‌شود و چه زمانی برای شروع جریان سفر مناسب تر است؟ جواب این سوال اما مطلق نیست و میشه گفت سفر در مقیاس کوچک آغاز شده و در مسافت های کوتاه و زمان محدود ادامه پیدا میکند. سفرهای آخر هفته در مسافت یکی دو ساعته بهترین گزینه برای این سفرها است. این روند میتواند تا کنترل کامل ویروس ادامه پیدا کند و بعد احتمالا در تابستان بتوان به فکر سفرهای همراه با اقامتگاه های طولانی تر هم بود. به طور خلاصه دو بعد زمانی برای سفر بعد از کرونا وجود دارد:

  • تا کنترل کامل بیماری به صورت سفرهای اخر هفته ای
  • بعد از کنترل کامل بیماری در سفرهایی با مسافت های طولانی

بهترین مقاصد برای سفر بعد از کرونا

مقاصد بعد از کرونا هم متناسب با جنس و زمان سفرها به دو گونه تقسیم بندی می‌شود. گونه اول این سفرها سفرهایی با مقاصد کوتاه است که با توجه به فصل گرما معمولا به مناطق کوهستانی و سردسیرتر انجام می‌شود و همه آنها در فاصله کمتر از 150 کیلومتری مبدا انجام می‌شود که برای انتخاب آنها میتوانید از سیستم پیشنهاد سفر نزدیک شما از لینک زیر استفاده کنید:

گونه دوم سفرها از جنس سفرهای با مسافت های طولانی تر است که بعد از کنترل کامل بیماری انجام میشود که به نظر میرسد در اواسط تابستان اتفاق بیوفتد و با وجود گرمای هوا به سمت استان های سردسیرتر مثل استان های در دامنه البرز یا زاگرس انجام شود.

چند مقصد ویژه و خنک برای بازه سفرهای تابستانی بعد از کرونا

تعدادی از مقاصدی که بعد از کنترل کامل کرونا میتوان به آنها رفت را اشاره میکنیم. که البته بیش از 180 پیشنهاد دیگر را میتوانید از وبسایت تریپ متناسب با مکان خودتان جستوجو کنید.

تنگه‌ی ترمان فارس

آب و هوای این تنگه تا حد زیادی با نواحی اطراف و مناطق جنوبی متفاوت است تا حدی که در آن درختان مناطق سردسیری مثل زردآلو و لیمو کاشته می‌شود، این آب و هوا منطقه‌ را به گزینه‌ای متفاوت و عالی برای گردش‌های تابستانی تبدیل نموده است.

مرداب دیوک

از جاده چالوس به سمت کلاردشت حرکت کنید و سپس وارد جنگل شوید. درست مانند فیلم های معمایی بی هدف پا به جنگل بگذارید و از میان درخت های انبوه و طبیعت بکر جنگل و با گوش سپردن به آوای پرندگان و صداهای طبیعت به سمت دل جنگل حرکت کنید تا مرداب دیوک در برابرتان ظاهر شود. 

آبشار پونه زار

آبشار پونه زار یکی از بکرترین جاذبه‌های گردشگری فریدون شهر است که با وجود طبیعت منحصر به فردش جاذبه‌ای ناشناخته یا کمتر شناخته شده در اصفهان به حساب می‌آید. آبشار پونه زار با دیواره‌هایی که از خزه‌های سبز رنگ پوشیده شده و درختان زرشک وحشی در اطرافش چشم اندازی تماشایی را خلق کرده است.

کنوس چال

این جنگل که از جنگل های هیرکانی شمال کشور است در طبیعت آمل قرار گرفته و چهار ساعت با تهران فاصله دارد. به علت آب و هوای معتدلش منزلگاه طیف وسیعی از حیوانات و گیاهان شده است و می توانید با پرسه زنی در جنگل شاهد آن ها باشید و از تنوع بیش از حدشان لذت ببرید.

سراب گیان نهاوند

سراب گیان نهاوند

سراب خیال انگیز گیان یکی از زیباترین سراب‌های استان همدان است که شدت زیبایی این سراب در بین سراب‌های دیگر را از نام آن می‌توان درک کرد زیرا در گویش لکی گیان به معنی جان است و این سراب هم سراب جان. سراب گیان در فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری شهر نهاوند است که از طریق جاده‌ی باریک و زیبایی که در دو طرف آن جنگل‌های وسیع قدیم زاگرس قرار گرفته اند عبور می‌کند.

خوانسار 

زنبورهای عسل، لاله های واژگون، چشمه سارها و کوچه باغ ها،همه یادآور خوانسار، شهری کوچک در دامنه زاگرس با فاصله ی دو ساعته از اصفهان است. لاله های واژگون گلستان کوه در دامنه های زاگرس، پارک طبیعی سرچشمه خوانسار که حوضچه های زیادی دارد که با آب چشمه‌هایی مثل مرزنگوش، شترخون و چشمه پیر پر می‌شوند، روستای دره بید، غار دامنه، کوچه باغ های خوانسار، بقعه ها و خانه های تاریخی بسیار، همه از دیدنی های خوانسار هستند.

آبشار گرینه

آبشار گرینه آبشاری زیبا و مقصد طبیعت‌گردی بسیاری از مسافران مشهد است. می‌توانید به سمت روستای گرینه بروید و از بافت روستایی، طبیعت زیبا و دره‌های سبز و رودخانه‌ی چشم نواز با سرچشمه ها و انشعابات فراوان آن لذت ببرید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments