ملک پور اتریش

کشور اتریش که بیش از 10 سال پیاپی به عنوان برترین کشور برای زندگی انتخاب شده است، مقصد مهاجرتی افراد بسیاری بوده و متقاضیان زیادی دارد؛ عبارت ملک پور اتریش از جمله کلیدواژه هاییست که به دفعات بسیاری در گوگل جستجو شده است. تنوع روش های مهاجرت به اتریش، طیف گسترده ای از افراد با شرایط مختلف را پوشش می دهد. شرایط رایگان تحصیلی، کیفیت بالای آموزش در مدارس و دانشگاه های اتریش در مقاطع مختلف، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، شرایط مناسب کار پس از تحصیل و فرصت 6 ماهه دانشجو برای جستجوی کار مورد نظر پس از تحصیل از مهم ترین جذابیت های تحصیل در اتریش می باشد. کشور اتریش برای متقاضیان کار در خارج از کشور نیز بسیار مناسب است. مهاجرت از طریق کار در اتریش به دو طریق امکان پذیر است. افراد با دریافت پیشنهاد کاری از کشور اتریش می توانند ویزای کار این کشور را دریافت کرده و پس از 5 سال کار در اتریش و پرداخت بیمه و مالیات، اقامت دائم اتریش را به دست آورده و سپس برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام نمایند. در روش دیگر که به نام ویزای جستجوی کار اتریش شناخته می شود؛ متقاضی با کسب حداقل 70 امتیاز بر اساس فاکتور سن، مدرک تحصیلی، سطح زبان و سابقه کار، مجوز حضور در کشور اتریش به مدت 6 ماه و جستجوی کار در این کشور را دریافت می کند. در جدول زیر، حداکثر امتیاز قابل کسب از هر عامل امتیازبخش نمایش داده شده است.

عامل کسب امتیاز در ویزای جستجوی کار اتریشحداکثر امتیاز
سن20 امتیاز
مدرک تحصیلی40 امتیاز
سطح زبان10 امتیاز
سوابق کاری20 امتیاز
حقوق دریافتی در سال اخیر30 امتیاز

بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری سودده و مطمئن در اروپا را دارند، با کلیدواژه ملک پور اتریش به جستجو و تحقیق پرداخته اند. سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک و خودحمایتی امکان پذیر است. خودحمایتی اتریش بدون نیاز به انتقال سرمایه و تنها با نمایش تمکن مالی امکان پذیر است، دارای شرط حضور می باشد و پس از 5 سال اقامت موقت منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت می شود. هنرمندان دارای سابقه و درآمد کافی می توانند از روش مهاجرت افراد خاص استفاده کرده و با اخذ ویزای هنرمندان به اتریش مهاجرت نمایند. ازدواج با تبعه اتریشی، اخذ اقامت و تابعیت این کشور را به دنبال دارد. تولد از والدین اتریشی منجر به دریافت اقامت و تابعیت اتریش می شود؛ چرا که اتریش از اصل خون در اعطای تابعیت خود پیروی می کند. پناهندگی به اتریش، روشی غیرقانونی برای مهاجرت است که در صورت اثبات ادعای کذب متقاضی، فرد به کشور خود بازگردانده می شود. افرادی که از نظر سیاسی، مذهبی و اعتقادی و نژادی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و امنیت ندارند می توانند مطابق با معاهده کنوانسیون ژنو، از خدمات کشور اتریش استفاده نمایند. مهاجرت از طریق پناهندگی با دشواری ها و خطرات بسیاری همراه است و پروسه بررسی و تأیید پرونده ممکن است مدت زمان زیادی به طول انجامد؛ به همین دلایل، اقدام از طرق قانونی مهاجرت توصیه می شود.

راه های مهاجرت به سوئیس

روش های مختلفی جهت مهاجرت به سوئیس وجود دارد. از جمله راه های مهاجرت به سوئیس، کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی است. کشور سوئیس با ارائه بالاترین سطح کیفیت زندگی و امنیت، مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است. لازم به ذکر است که هزینه زندگی و اقامت در این کشور بالا می باشد. دانشگاه های سوئیس در فهرست برترین دانشگاه های جهان قرار داشته و شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری فراهم شده است. دانش آموزان نیز می توانند با تحصیل در مدارس سوئیس، شرایط ورود خود به دانشگاه های دولتی این کشور را هموار سازند. تحصیل در سوئیس بدون ارائه ویزای همراه بوده و به صورت مستقیم منجر به اخذ اقامت و پاسپورت سوئیس نمی شود. اما از طریق کار در سوئیس می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و برای اخذ پاسپورت اقدام کرد. کار در سوئیس نیاز به دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای سوئیسی دارد. با وجود نرخ بیکاری پایین در سوئیس، محدودیت سهمیه جذب نیروی کار غیراروپایی در سوئیس اعمال شده است. 5 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات در سوئیس، اخذ اقامت و سپس تابعیت سوئیس را در پی دارد. نمودار زیر، نرخ بیکاری در سوئیس را نمایش می دهد.

سرمایه گذاری در سوئیس انواع مختلفی دارد. در مقایسه با روش های خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و…، خودحمایتی سوئیس راحت ترین روش سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. این روش سرمایه گذاری، مناسب برای متقاضیان بالای 55 سال بوده و شرایط خاص خود در میزان تمکن مالی و پروسه اخذ اقامت دارد. از دیگر راه های مهاجرت به سوئیس، ازدواج با شهروند سوئیسی است. کشور سوئیس از سیستم خون در اعطای تابعیت خود از طریق تولد تبعیت کرده و سیستم خاک را به عنوان فرع پذیرفته است. بر این اساس، فرزندان متولد شده از والدین سوئیسی می توانند پاسپورت این کشور را دریافت نمایند. همچنین به افراد متولد شده در خاک سوئیس که تابعیت والدین آن ها نامشخص است، تابعیت سوئیس اعطا می شود. کشور سوئیس عضو کنوانسیون ژنو بوده و به پناهندگان واجد شرایط، خدمات می دهد. در صورت تأیید هویت و پذیرش پرونده پناهندگی فرد، اقامت موقت قابل تمدید به متقاضی اعطا می گردد. لازم به ذکر است که پناهندگی روشی غیرقانونی برای مهاجرت است که خطرات جانی، مالی و روحی بسیاری را برای فرد به همراه دارد؛ به همین دلیل این روش برای مهاجرت به سوئیس منع شده و اقدام از طرق قانونی توصیه می شود.

مهاجرت به عمان ملک پور

برخی افراد کشور عمان را که در همسایگی ایران واقع شده است برای مهاجرت انتخاب می نمایند. اخیراً تکرار جستجوی عبارت مهاجرت به عمان ملک پور زیاد شده است. مهاجرت به عمان از راه های مختلفی امکان پذیر است اما نکته مهم و قابل توجه در این زمینه، عدم امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. چرا که کشورهای عربی، اقامت دائم و پاسپورت خود را به خارجیان اعطا نمی نمایند. یکی از پرمخاطب ترین راه های مهاجرت به عمان، کار در این کشور است. کار در عمان نیاز به دریافت پیشنهاد کاری و کسب اجازه کار از اداره کار این کشور می باشد. با توجه به کمبود نیروی کادر درمانی در عمان، شرایط کار پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و ماما در عمان با حقوق مناسب فراهم شده است. مهاجرت به عمان از طریق تحصیل نیز امکان پذیر است؛ اما حتی در صورت دریافت پیشنهاد کاری در پایان دوره تحصیلی خود نمی توانید اقامت دائم و پاسپورت این کشور را اخذ نمایید. تحصیل در عمان دارای هزینه می باشد؛ این در حالیست که می توان به صورت رایگان در برترین کشورهای اروپایی با شرایط مناسب کار پس از تحصیل و اخذ اقامت و تابعیت از این طریق، به تحصیل پرداخت. سرمایه گذاری در عمان از طریق ثبت شرکت، خرید سهام و خرید ملک برای ساکنان عمان امکان پذیر است؛ اما نکته قابل توجه در این خصوص، ریسک بالای مصادره اموال در کشور عمان می باشد که نمودار آن در ذیل این مطلب قابل مشاهده است.

در صورت ازدواج با مرد عمانی و احقاق شرایطی چون 10 سال زندگی مشترک با همسر در کشور عمان، عدم سوء پیشینه، تسلط بر زبان عربی و… می توان برای دریافت اقامت دائم و تابعیت عمان درخواست داد. فرزند متولد شده از والدین عمانی می تواند پاسپورت عمان را دریافت کند؛ اما به فرزندانی که از والدین غیرعمانی در خاک عمان متولد شده باشند، اقامت دائم و پاسپورت این کشور تعلق نمی گیرد. کشور عمان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، به کنوانسیون ژنو پیوسته و پذیرای پناهندگانی است که بر اساس بیانیه کنوانسیون ژنو، واجد شرایط هستند. اما زندگی در کمپ های پناهندگی عمان از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و تا زمان بررسی پرونده و تأیید آن، متقاضی اجازه کار ندارد. روش غیرقانونی پناهندگی علاوه بر خطرات جانی و مالی در مسیر، با سختی های بسیاری برای زندگی در کمپ همراه است و به همین دلیل توصیه می شود که راه های قانونی مهاجرت را جایگزین مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی نمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
1 نظر
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
هادی نیک
هادی نیک
2 سال گذشته

یکی از کارهایی که باید انجام بدید قبل از اینکه به اتریش سفر کنید اینه که بیمه مسافرتی بگیرید. البته برای اینکه ویزای شگن بگیرید هم نیاز به بیمه مسافرتی سامان شنگن دارید. در حال حاضر بیمه سامان نمایندگی شیرخانی این بیمه رو به صورت خرید آنلاین هم ارائه میده.