در لیسبون کجا اقامت کنیم؟ بهترین مناطق و هتل­ها

محله تاریخی روسیو (Rossio) لیسبون قلب مرکز شهر قدیمی و با فاصله­ی اندک از بهترین جاذبه‌های شهر، داشتن ایستگاه قطار و همچنین نشان الوادور سانتا جوستا، بهترین محل برای لذت بردن از مناظر و چشم­اندازهاست. اگر قصد سفر، مهاجرت و اقامت پرتغال را دارید در اینجا بهترین مناطق و مکان‌ها برای اقامت در این شهر را برای شما آورده‌ایم.

محل آلفاما نیز در بخش شمالی قرار دارد که مسکن قلعه سائو جورج بوده و به خاطر خیابان­های باریک و مغازه­های کوچک مشهور است. به سمت جنوب که بروید محله چیادو را بر بلندای باریو التو، مسکن سائو روژ و جاذبه­های دیدنی دیگر می­بینید.

شهر تپه­ای لیسبون پیاده­روی در شهر را برای بعضی­ها سخت می­کند اما کافه­های کوچک فراوان خوراکی­های خوشمزه­ای برای بازدیدکنندگان خسته دارند. تراموا وسیله بسیار خوبی برای رسیدن به نقاط مرتفع است، جایی که چشم­اندازهای محشری بر فراز سقف­های قرمز رنگ و رودخانه عریض تاگوس خواهید داشت.

محل اقامت لوکس در لیسبون

بهترین هتل­های لیسبون در مرکز تاریخی شهر قرار دارند از جمله هتل قصر آونیدا در کنار ایستگاه روسیو و مناسب برای بازدید سینترا و منطقه­های اطراف. این هتل شگفت­انگیز در سال 1892 به سبک بل اپوک ساخته شده و ویژگی­های دوست­داشتنی از جمله پنجره­های سقفی شیشه­ای بزرگ و راه­پله مجلل مارپیچ را داراست. امکانات هتل شامل پارکینگ و صبحانه رایگان، مرکز فیتنس، خدمات آب گرم و حتی نوازندگی زنده پیانو در لابی هتل هستند.

تنها چند ساختمان­ آن­ طرفتر از ایستگاه قطار روسیو، هریتاژ آونیدا لیبرداد، مجموعه­ میراث لسیبون قرار دارد که موقعیت بسیار خوبی داشته و به مراکز خرید لیسبون نزدیک است. این هتل که در یک ساختمان قرن 18می قرار دارد بسیار با زندگی امروزی تطابق دارد و خدمات دیگری مانند چای و قهوه در لابی، صبحانه، مرکز تناسب اندام با استخر و خدمات حمل­ونقل ارائه می­کند.

اتاق­های مهمان­ها، با سقف­های بلند و امکاناتی مثل گاوصندق و یخچال، بسیار زیبا و خاص هستند. جاذبه­های توریستی نزدیک به آن شامل موزه تاریخ طبیعی و باغ بوتانیکال، پارک ژاردیم دو پرینسیپ ریال و منطقه الوادور دو گلوریا است.

هتل والورده نیز یک هتل لوکس پنج ستاره در خیابان شیک و لوکس آونیدا دو لیبرداد است. هتل والورده اتاق­های عایق صدا و سویت­های بسیار خاص با گاوصندوق و یخچال و بالکن خصوصی ارائه می­کند. صبحانه را می­توانید در اتاق سرو کنید و رستوران هتل نیز یک منوی رژیمی خاص دارد.

سیگار کشیدن در هتل ممنوع است و امکانات آن شامل وای­فای رایگان، حمل­ونقل به فرودگاه و استخر است. چندین رستوران در نزدیکی این هتل وجود ندارند و فاصله هتل تا بهترین جاذبه­های لیسبون ازجمله موزه تاریخ طبیعی، باغ بوتانیکال و ژاردیم دو تورل تنها 10 دقیقه پیاده­روی است.

در لیسبون کجا اقامت کنیم؟هتل­های متوسط

وقتی درباره هتل­های متوسط لیسبون که تعداد زیادی از آن­ها در روسیو و آونیدا لیبرداد قرار دارند حرف می­زنیم، اصلا مسئله­ی قربانی کردن کیفیت و مکان به ازای قیمت کمتر نیست. هتل مای استوری روسیو یکی از موقعیت­های دیدنی و ایده­ال بر میدان روسیو، نزدیک ایستگاه قطار، موزه باستان­شناسی کارمو و الوادور دو سانتا ژوستا را داراست. این هتل شیک اتاق­هایی با دکوراسیون زیبا و اجزای خاص و باسلیقه و امکانات خوبی مانند دوش­های بارانی و تلویزیون­های آینه­ای دارد. شیرینی، آب­معدنی در لابی، وای­فای رایگان و رستوران عالی از ویژگی­­های این هتل هستند.

یکی دیگر از هتل­های رنج متوسط بسیار خوب نزدیک به ایستگاه قطار روسیو، سویت­های او آرتیستا بوتیکس، یک مجموعه سویت با اتاق­های دارای آشپزخانه جداگانه هستند. اتاق­ها عایق صدایی دارند تا از ورود صدای قطار به اتاق­های جلوگیری شود و سیگار کشیدن در هتل نیز آزاد است. رستوران هتل: صبحانه، اتوبوس رایگان و وای­فای ارائه می­کند. جاذبه­های نزدیک به آن شامل یادبودهای مومنتو روس رستاورادورس و پراچا دا فیگیویرا هستند و رستوران­های زیادی در چند قدمی هتل وجود دارند.

هتل سانتا جوستا نیز به دلیل نزدیکی به سانتا جوستا الواتور که به باریو آلتو می­رسد نام­گذاری شده است. این هتل که چند خیابان آن­طرف­تر از ایستگاه قطار روسیو قرار دارد، برای دیدن چشم اندازهای اطراف از موقعیت خوبی برخوردار است و دهه­ها رستوران و مغازه دور و بر آن را احاطه کرده­اند. اتاق­های مدرن هستند اما شخصیت دارند و می­توان در آن یخچال­های پر از نوشیدنی، قهوه­ساز، خوشبوکننده و حتی هدیه خوشامد به هر مهمان را در آن یافت.

بیشتر بدانیم: راهنمای جامع  تحصیل در اسپانیا در سال 2020

اقامت در لیسبون با هزینه کم

برای کسانی که بودجه محدود دارند، در محله روسیو چند گزینه هست که هم فاصله کمی با جاذبه­های گردشگری دارد و هم مناسب دیدن مناظر است. هتل 7 کمتر از دو ساختمان از سانتا ژوستا فاصله دارد و با موزه طراحی و همچنین کلیساهای تاریخی 10 دقیقه پیاده فاصله دارد. این هتل قیمت­های مناسب و متنوعی دارد و گزینه­های ارزان­تر آن زودتر پر می­شوند اما در طول اقامتتان از بوفه صبحانه سخاوتمندانه­ای برخوردار خواهید شد و اتاق­های عایق صدای آن لوکس و مدرن هستند و گاوصندق، یخچال و امکانات دیگری دارند.

هتل پنساو پراکا دا فیگیویرا در کنار میدان روسیو و ایستگاه قطار، اتاق­های بزرگ عایق صدا، امکان سیگار کشیدن آزاد، آشپزخانه­های کوچک، گاوصندق و اسپری­های خوشبوکننده دارد. اتاق­های خانواده نیز وجود دارند. در همه اتاق­های وای­فای و صبحانه وجود دارد و خود هتل تورهای پیاده روی در محله دارد. مهمانان می­توانند از کالسکه بچه نیز استفاده کنند. جاذبه­های توریستی نزدیک به آن شامل موزه هاسپیتال دو بونکاس، ایگرجا دا سائو دومینگوز و خرید در مرکز پراکا دو فیگیویرا است.

اگرچه بعد از یک  روز گردش برای بازگشت به هتل روی تپه به تاکسی نیاز خواهید داشت اما هتل ایبیس لیسبوا لیبرداد با کیفیت و خدمات عالی یکی از گزینه­های ارزان قیمتی است که در شمال موزه تاریخ طبیعی و باغ بوتانیکال در نزدیکی باریو آلتو قرار دارد. سیگار کشیدن در همه اتاق­ها آزاد است و رستوران داخلی، فست فود 24 ساعته، وای­فای رایگان و پارکینگ سرپوشیده داخل هتل از جمله­ی امکانات هتل هستند. فاصله هتل تا موزه مدیروس اِ آلمیدا، پراکا دوس رستورادورس و بازار آونیدا دا لیبرداد با پای پیاده نزدیک است.

اقامت با خانواده در لیسبون

یکی از هتل­­های جدیدتر لیسبون به نام سویت­های خانوادگی مارتینهال لیسبون چیادو، برای خانواده­های دارای فرزندان کوچک بسیار مناسب است. این هتل لوکس داری سویت­های خانوادگی خاص با آشپزخانه­های مجهز و شوینده و خشک­کننده، صبحانه عالی و خدمات نگه­داری کودک است.

رستوران هتل دارای بخش کودکان است تا والدین بتوانند بدون نگرانی غذای­شان را سرو کنند و باشگاه کودکان نیز جایی برای بازی کودکان با اسبا­ب­بازی، بالا رفتن از دیوار و فعالیت­های متنوع دیگر برای کودکان زیر 10 است. این هتل در محله چیادو در نزدیکی پالاسیو، تئاتر ملی و موزه دو چیادو قرار دارد.

هتل کورپو سانتو لیسبون هم در همین محله چیادو قرار دارد و تنها چند ساختمان از رودخانه تاگوس، نزدیک ترمینال فری و یادبود آرکو دو تریفونال و پالاسیو چیادو و همچنین جاذبه­هایی مثل موزه پاپت و موزه چیادو قرار دارد.

امکانات خانوادگی این هتل شامل رستورانی با غذاهایی باب طبع کودکان و منویی با رژیم خاص، اسنک­ها و نوشیدنی­های متنوع در لابی (ازجمله فواره شکلات) و بلیط بستنی رایگان هر روز در مغازه محلی است. این هتل دارای یک مرکز فیتنس، خدمات آب گرم و کافی شاپ است. اتاق­ها منظره زیبایی به سوی شهر دارند و پرده­های عایق، عایق صدا و گاوصندوق­های رومیزی که برای نگه­داری وسایل الکترونیکی جای کافی دارند از جمله ویژگی­های آن­ها هستند.

والدین می­توانند از هتل تینگز لیسبون که در سویت­های خود دارای آشپزخانه است و بسیاری از آنان از هتل تینگز نپال الهام گرفته­اند. فضای اینجا بسیار گرم و صمیمی است و خانواده­ها را به استراحت کردن و لذت بردن از باغ­های تراس­دار تشویق می­کند و کاری می­کند لیسبون را بابت آنچه به آنان ارائه می­کند تحسین کنند (در کنار این فلسفه که تلویزیونی وجود ندارد اما برای کسانی که در فضای تکنولوژی هستند وای­فای رایگان وجود دارد).

اگر به دلیل شرایط کاری مهاجرت کاری به لیسبون داشته اید و همراه با خانواده به این شهر سفر کردید این هتل گزینه بسیار مناسبی است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments