ویزای کار در هلند

شاید بتوان هلند را زیباترین کشور اروپایی دانست؛ هلند به‌عنوان کشور گل‌ها توانسته است نظر بسیاری از افراد را جلب کند به‌طوری‌که سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از زیبایی‌های این کشور، به هلند سفر می‌کنند. مهاجرت به هلند آرزوی بسیاری از افراد است به‌طوری‌که در اکثر ایام پناهندگان زیادی به این کشور مراجعه می‌کنند اما گرفتن ویزای کار در هلند، محبوب‌ترین نوع مهاجرت به این کشور است. درصورتی‌که شما نیز قصد مهاجرت و اخذ ویزای کاری هلند را دارید، بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قبل از هرگونه اقدام درزمینهٔ مهاجرت و اخذ ویزای کار در هلند باید دانست که آیا هلند کشوری با نرخ بیکاری پایین است یا خیر؟ درصورتی‌که نرخ بیکاری در این کشور بالا باشد، فرصت‌های شغلی حتی برای بومیان این کشور نیز کافی نخواهد بود و مهاجرت شما با مشکل مواجه خواهد شد. به‌طورکلی باید بیان کرد که نرخ بیکاری در کشور هلند از سال 2014 رو به کاهش بوده به‌طوری‌که امروز نرخ بیکاری این کشور کمتر از 4 درصد می‌باشد همین امر موجب شده است تا بازار کار بسیار مناسب بوده و امکان استخدام حتی برای اتباع دیگر کشورها وجود داشته باشد.

محبوب‌ترین مشاغل در هلند کدام است؟

هلند یکی از کشورهایی است که بیشتر مایل به جذب افراد دارای مهارت فنی است. در زیر به برخی از مشاغل موردنیاز کشور هلند اشاره می‌شود

  1. طراحی و معماری
  2. رسانه و اطلاعات
  3. هنرهای دستی
  4. بانکداری
  5. دامپزشکی
  6. محیط‌زیست
  7. بهداشت و پزشکی
  8. مهندسی
  9. تکنسین‌ها
  10. متخصصین فناوری اطلاعات
  11. متخصصین امور مالی
  12. مدیران فروش و بازاریابی

افراد تحصیل‌کرده در این رشته‌ها از جمله افرادی هستند که می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شغلی مناسب برای خود پیدا کنند. باید ذکر کرد که هلند در سایر رشته‌ها نیز اقدام به جذب نیروی کار می‌نماید و نباید تصور کرد که این کشور تنها اقدام به جذب مشاغل فوق‌الذکر می‌کند بلکه درصورتی‌که شما در مشاغل مذکور مهارت داشته باشید، امکان جذب سریع‌تر شما در کشور هلند و اخذ ویزای کاری وجود خواهد داشت.

ویزای کار در هلند

میزان حقوق افراد در هلند چقدر است؟

باید توجه کرد که نمی‌توان به‌طور دقیق میزان حقوق افراد در مشاغل مختلف را بیان نمود زیرا شرکت محل اشتغال، شهر محلش اشتغال و میزان مهارت شما بسیار مؤثر است اما به‌طورکلی می‌توان گفت که میانگین درآمد مشاغل زیر از جمله مواردی هستند که می‌توانند زندگی را برای شما آسان کنند:

  1. مدیر بازرگانی: 90.234 دلار در سال
  2. مدیر منابع مالی: 144.626 دلار در سال
  3. مهندس نرم‌افزار: 94.365 دلار در سال
  4. مدیر منابع انسانی: 76.185 دلار در سال
  5. کارگردان: 162.649 دلار در سال
  6. تحلیلگر مالی: 72.913 دلار در سال

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در هلند

اخذ ویزای کار در هلند برای بسیاری از افراد محبوب بوده و این کشور را می‌توان یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی دانست به همین دلیل نیز بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا از طریق گرفتن ویزای کار در هلند، امکان اقامت دائم خود در این کشور را فراهم کنند. به‌طوری‌که رقابت برای گرفتن ویزای کار رد هلند از هر نوع ویزای دیگری بالاتر است. در ادامه شما را با مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای کار در هلند آشنا خواهیم کرد:

  1. ارائه گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  2. ارائه فرم کامل شده درخواست ویزای کاری
  3. ارائه فرم گردش مالی
  4. دو قطعه عکس
  5. گواهی بیمه
  6. قرارداد کار

توجه داشته باشید که ناقص بودن مدارک می‌تواند تا حد زیادی زمان را هدر دهد به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام از طریق سفارت، از کامل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کنید.

اخذ اقامت دائم هلند از طریق ویزای کار در هلند

درصورتی‌که قصد اقامت دائم در این کشور را دارید باید بتوانید برای مدت‌زمان 5 سال در هلند کار کرده، زندگی کنید و به دولت نیز مالیات دهید. در این صورت است که می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم این کشور اقدام کنید. حداقل مدرک برای ارائه درخواست اقامت هلند کارشناسی بوده و شما می‌توانید برای داشتن شانس بیشتر، اقدام به اخذ مدرک کارشناسی معتبر کنید. دانستن زبان یکی دیگر از ضروریات است که می‌تواند امتیاز شما را برای اخذ ویزای کار در هلند و همچنین گرفتن اقامت دائم این کشور بالا برد. درصورتی‌که بتوانید به زبان انگلیسی و هلندی مسلط شوید، شانس بیشتری نسبت به رقبا خواهید داشت.

نحوه پیدا کردن کار مناسب در هلند

هلند مانند دیگر کشورهای اروپایی تنها جاب آفر را برای اعطای ویزای کاری موردقبول می‌داند اما برخی از کشورها همانند المان، امکانی را فراهم آورده‌اند که افراد بتوانند حضوراً اقدام به جستجوی کار در آن کشور کنند. ویزای جستجو کار در المان 6 ماهه بوده اما هلند این ویزا را نداده و تنها می‌توان از روش‌های دیگر اقدام به جستجوی کار کرد.

روش دیگر برای پیدا کردن کار در هلند اقدام از طریق مؤسسات کاریابی است. شما می‌توانید با ارسال رزومه خود به این مؤسسات، شغلی متناسب با مهارت خود پیدا کنید. بهتر است با مشورت وکلای مهاجرتی و بین‌المللی، رزومه‌ای مناسب تهیه‌کرده و هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

درصورتی‌که بتوانید کارفرمایی در کشور هلند پیدا کنید می‌توانید اقدام به اخذ ویزای کاری در هلند کرده و طریق سفارت هلند در تهران ویزای کاری خود را دریافت کنید.

انواع ویزای کار در هلند

هلند نیز مانند برخی از کشورهای اروپایی از جمله روسیه ویزای کاری کوتاه‌مدت ارائه می‌دهند و عموماً ویزای کار در هلند 3 ماهه است. درصورتی‌که قرارداد کار شما بلندمدت باشد، امکان تمدید ویزا وجود داشته و می‌توان ویزای 3 ساله هلند را نیز با ارائه قرارداد کار معتبر دریافت کرد. باید توجه داشته باشید که کشور هلند به‌شدت درزمینهٔ اعطای ویزا سختگیر بوده و بالا بودن نرخ مهاجرین به این کشور موجب تدوین قوانین سخت‌گیرانه در این کشور شده است به همین دلیل نیز درصورتی‌که قصد اخذ ویزای کار در هلند و یا اقامت دائمی در این کشور را دارید بهتر است قبل از هرگونه اقدام در این زمینه با وکلای خبره در این زمینه مشورت کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments