راهنمای جامع و کاربردی زندگی در اسپانیا

قواعدی برای زندگی در اسپانیا وجود دارد. به عنوان مثال، همچنان خواب قیلوله در اسپانیا وجود دارد، اما معنای اصلی خود را از دست داده است. به جای چرت زدن وقت ناهار، اسپانیایی ها زمان صرف ناهار را طولانی تر نموده، بچه ها را از مدرسه می آورند و کارهایی انجام می دهند که به صورت معمول در طول روز انجام نمی شود. برای آمادگی فرهنگی در کشور اسپانیا، به اطلاعات و بینش های کاربردی در خصوص رسوم فرهنگی و اجتماعی، همچنین محاسن و معایب زندگی و رانندگی در اسپانیا می پردازیم.

زندگی در اسپانیا چگونه است؟ از نظر هزینه زندگی، اسپانیا یکی از بهترین گزینه های مهاجرت در اروپا محسوب می شود. قیمت خانه و مسکن ثابت است؛ یعنی هزینه های زندگی در قیاس با متوسط درآمد به شکل نجومی بالا نخواهد بود. مثلاً قیمت اجاره در بریتانیا 40 درصد بالاتر از اجاره در اسپانیاست. اما حواس تان باشد که تفاوت های هزینه ای زیادی از نظر اجاره یا خانه بزرگ و خرید ملک در اسپانیا نسبت به شهرهای کوچک تر وجود دارد.

زندگی در اسپانیا معایب و محاسنی دارد. در حالیکه هزینه زندگی، طبیعت و آب و هوا جنبه های مثبتی محسوب می شوند، اما مهاجران باید به نرخ بالای بیکاری دقت کنند. رکود اقتصادی سال 2008 ضربه بزرگی به اسپانیا وارد کرد. گرچه این کشور بازیابی شده، اما باز هم نرخ بیکاری در این کشور 13 درصد است که نسبت به سایر کشورهای اروپایی رقم بالایی ست.

تسلط به زبان اسپانیایی در این کشور یک مزیت محسوب می شود. اگر زبان اسپانیایی بلد نباشید، در ارتباطات روزمره با مشکل مواجه خواهید شد. مهاجران خیلی زود متوجه خواهند شد که خیلی از اسپانیایی ها تسلطی به زبان انگلیسی ندارند. هنگام یادگیری زبان اسپانیایی، مهاجران باید بدانند که هر منطقه زبان متفاوتی دارد، مثل ایالت کاتالان، باسک و گالیسیا.

اگر در کلان شهر باشید، شاهد رانندگی بی نظم خواهید بود. خارج از شهرهای بزرگ، وقت باید از سمت راست خیابان برانید و سرعت مجاز را رعایت کنید. سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا در کل کشور بسیار توسعه یافته است و تمام شهرهای اصلی بهم وصل می باشند. شهرهای بزرگ سیستم حمل و نقل متنوعی از جمله اتوبوس و خطوط مترو دارند.

اگر به چیزهای کاربردی از جمله شماره های اضطراری، تعطیلات عمومی و سفارت ها نیاز دارید، در این راهنما به این نکات مهم اشاره می کنیم.

محاسن و معایب زندگی در اسپانیا

گرچه مهاجرت به این کشور رویای خیلی از مهاجران است، اما با علم بر محاسن و معایب زندگی در اسپانیا باید تصمیم آگاهانه گرفته شود. یکی از معایب این کشور، نرخ بالای بیکاری­ست. همچنین یکی از محاسن زندگی در اسپانیا، سیستم خدمات درمان فوق العاده این کشور است.

بیشتر بخوانید: روش های اخذ پاسپورت ترکیه + هزینه ها

محاسن

هزینه پایین زندگی

حتی کلان شهرها از جمله مادرید و بارسلونا نیز کیفیت زندگی بالایی را با هزینه پایین در قیاس با سایر شهرهای بزرگ اروپا از جمله لندن و پاریس برای شما به ارمغان می آورند. با درآمد متوسط سالانه 23 هزار یورو می توانید در اسپانیا زندگی کنید.

آب و هوای عالی در تمام سال

اسپانیا زمستانی سرد و بارانی دارد، اما آب و هوای کلی این کشور مناسب است. در برخی از بخش های کشور، تقریباً کل سال آفتابی­ست. به خاطر آب و هوای جذاب، اسپانیا فعالیت های تفریحی متعددی را ارائه می کند، از پیاده روی و هاکی بگیرید تا زیارت معنوی به سانتیاگو کامپوستلا.

طبیعت و چشم اندازهای جذاب

محدوده ساحلی اسپانیا تقریباً 5000 کیلومتر (3107 مایل). اسپانیایی ها به سواحل شنی می روند تا آفتاب بگیرند، شنا کنند و فعالیت های آبی انجام دهند.

خرید ملک در اسپانیا آسان است

غیر شهروندان هم در اسپانیا می توانند ملک خریداری کنند، و هیچ محدودیتی از نظر زمین و مقررات خاص برای سرمایه گذاری خارجی ها در حوزه املاک وجود ندارد. در واقع دولت اسپانیا به شدت حامی این مسئله است. اگر می خواهید ملک خریداری کنید، باید ویزای طلایی داشته باشید.

اگر رویای شراب سازی در سر دارید، به اسپانیا بروید. رکود اقتصادی جهانی در سال 2008 باعث کاهش 40 درصدی قیمت ملک در کشور شد. گرچه بازار املاک به سرعت در حال بازیابی است، اما اسپانیا همچنان مکان خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه املاک محسوب می شود.

سیاحتی در اروپا

پروازها از اسپانیا به مقاصد برتر اروپا ارزان و کوتاه هستند. اگر می خواهید اروپا را بگردید، اسپانیا به عنوان مبدا شما بسیار عالی خواهد بود.

سیستم درجه یک خدمات درمان

دولت اسپانیا خدمات درمان اولیه را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد. خدمات درمان اسپانیا در جهان جزء بهترین هاست. مهاجران می توانند از بیمه خدمات درمان عمومی استفاده کنند، مشروط بر اینکه شغل داشته باشند و هزینه تامین اجتماعی ماهانه را پرداخت نمایند.

معایب

نرخ بالای بیکاری

در اثر رکود اقتصادی جهان در سال 2008 که اسپانیا را به شدت تحت تاثیر قرار داد، خیلی ها شغل خود را از دست دادند. فارغ التحصیلان به سختی می توانند صاحب شغل شوند. اقتصاد این کشور در حال بازیابی است و نرخ بیکاری به 13.7 درصد رسیده است. اما باز هم در قیاس با کشورهای دیگر اروپایی، نرخ بالایی­ست.

مانع زبانی

دومین زبان دنیا از نظر تکلم در دنیا، زبان اسپانیایی است. گویش ها و لهجه های زیادی در این زبان وجود دارد و برخی از مناطق از جمله باسک، کاتالان یا گالیسیا زبانی کاملاً متفاوت دارند.

بوروکراسی طولانی

اسپانیایی ها به کاغذ بازی علاقه دارند. برای هر کاری لازم است کلی فرم پر کنید و در روند بوروکراسی اداری خیلی کُند عمل می کنند. اگر از کشور غیر اتحادیه اروپا به اسپانیا می روید، چند روزی را معطل ثبت نام در ادارات مختلف، کامل کردن فرم ها خواهید کرد.

سرعت پایین زندگی

سرعت پایین زندگی یکی از دلایل جذاب برای مهاجران است، اما وقتی شما باید کارهای زیادی انجام دهید، این سرعت پایین شما را آزرده می کند. رستوران ها در شب زمانی باز می شوند که خیلی از مهاجران برای استراحت آماده می شوند. خیلی از فروشگاه ها و ادارات در بعد از ظهر برای خواب قیلوله تعطیل می کنند.

تعطیلی در ماه آگوست

برای خارجی ها انگار که کل کشور در ماه آگوست به تعطیلات رفته اند. اسپانیا در تعطیلی نیز خیلی کُند عمل می کند. کسب و کارهای زیادی در شهرهای بزرگ در تعطیلات بسته می شوند. اگر نزدیک ساحل زندگی می کنید، آماده سیل عظیمی از توریست، ترافیک و جشن های خیابانی باشید.

بیشتر بدانیم: بهترین راه سرمایه گذاری در آمریکا کدام است؟

اطلاعات کاربردی

این کشور توسط دریای مدیترانه و اقیانوس آتلانتیک محصور است و در جنوب غربی اروپا، بالای آفریقای جنوبی واقع شده است. اسپانیا بالغ بر 44 میلیون جمعیت دارد. جمعیت این کشور بسیار متنوع هستند اما هویت های منطقه ای بخصوصی همچنان در زندگی روزمره مردمان اسپانیا به چشم می خورد. ایالت های باسک، گالیسیا و کاتالان به زبان خاصی صحبت می کنند.

  • نام کشور: پادشاهی اسپانیا،
  • نوع دولت: پادشاهی
  • آب و هوا: معتدل
  • پایتخت: مادرید
  • واحد پول: یورو
  • زبان ها:
  • زبان های رسمی: اسپانیایی (کاستیلی)
  • سایر زبان های رسمی: کاتالان، گالیسیا و باسکی
  • دین: کاتولیک و سایر
  • سفارت های مهم
  • سفارت آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان

اهمیت خانواده در کشور اسپانیا

اسپانیایی ها برای خانواده اهمیت زیادی قائل هستند. اگر خانواده آن ها از سه نسل و گسترده نباشد، جشن نمی گیرند. گرچه در شهرهای بزرگ، سنت های قدیمی تا حدودی کمرنگ شده اند. به سالمندان در این کشور احترام زیادی گذاشته می شود و از آن ها مراقبت می شود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments