غواصی در کیش چقدر هزینه دارد؟

یکی از تفریحات ویژه در جزیره کیش، غواصی در خلیج فارس است. غواصی یکی از بهترین و اصلی ترین تفریحاتی است که توریست ها می توانند در این جزیره تجربه کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، خیلی ها فقط به دلیل غواصی کردن در خلیج فارس با تور کیش به این جزیره سفر می کنند.

ساده بودن این کار و هزینه مقرون به صرفه، به علاوه در دسترس بودن سایت های غواصی مختلف از جمله عللی است که باعث شده توریست ها تمایل زیادی به انجام این تفریح پیدا کنند. در زیر آب های خلیج فارس، هر چیزی می توانید پیدا کنید، از انواع و اقسام آبزیان تا کشتی های غرق شده و مجسمه های دست ساز بتنی را می شود زیر این پهنه نیلگون مشاهده کرد.

اگر جز آن دسته از علاقه مندان به غواصی هستید و قصد دارید تا به زودی به جزیره کیش سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا در رابطه با غواصی در کیش و شرایط آن اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

غواصی در خلیج فارس

غواصی در کیش

کجا بهتر از کیش برای غواصی می توان یافت؟ از نظر زیست محیطی، کیش یکی از بکرترین مناطق خلیج فارس است که شرق آن پر است از ریف های مرجانی که زیباترین و مساعد ترین منطقه برای غواصی است.

هر زمان از سال که هوا خوب باشد، می توان در کیش غواصی کرد. برای غواصی در کیش نیاز نیست حتما مهارت های خاصی داشته باشید، معمولا مربیانی که به همین منظور در کیش حضور دارند، با جلسات آموزشی 30 دقیقه ای همه نکات و آموزش ها را به شما یاد خواهند داد.

معرفی سایت های غواصی در کیش

در کیش سایت های مختلف غواصی در نظر گرفته شده است که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید در کنار مربیان حرفه ای در زمینه غواصی، برای دقایقی، تجربه شنا در زیر آب های خلیج فارس را تجربه کنید. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از این سایت های غواصی در کیش را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورتی که برای غواصی به کیش سفر کرده اید بتوانید با آشنایی بیشتر با این سایت ها، به آن ها مراجعه کرده و به خواسته خود دست یابید.

سایت غواصی بیگ کورال کیش

یکی از سایت های زیبای جزیره کیش، بیگ کورال است. ریف های مرجانی شرق جزیره، اکوسیستم غنی و زیبا دارند. عمق سایت بیگ کوران کیش، در هنگام مد کامل بیش از 6 تا 8 متر و هنگام جزر کمتر از 5 متر است. برای رسیدن به این سایت، می توانید در مراکز غواصی موجود در جزیره اقدام کنید.

سایت غواصی ساترن کرک کیش

ساترن کرک، در زبان انگلیسی به معنای شکاف جنوبی است. این سایت در اطراف جزیره کیش قرار دارد و فاصله آن با جزیره نسبت به بقیه سایت ها زیاد است. این موضوع سبب شده تا بازدیدکنندگان این سایت از دیگر سایت ها کمتر باشد.
ریف ساترن کرک در جنوب جزیره با سه مایل فاصله قرار دارد. این شکاف 22 متر عمق دارد. تنها را رسیدن به این سایت، استفاده از قایق هایی است که در مراکز غواصی جزیره کیش وجود دارند.
در سایت غواصی ساترن کرک، دسته های بزرگ باراکودا، بلک تیپ و خفاش ماهی ها زندگی می کنند. برای غواصی در این سایت، تجربه غواصی در عمق های نزدیک به 22 متر نیاز است و مهارت زیادی را می طلبد.

اطلاعات مورد نیاز برای غواصی در کیش

تمام افراد به جز کسانی که به بیماری های قلبی، ریوی و دیابت مبتلا هستند می توانند غواصی کنند. قوانینی که مربیان غواصی برای غواصی به شما می گویند، تماما برای حفظ جان و سلامتی شماست.

پیش از آموزش غواصی یک چکاپ پزشکی را می گذرانید. کسی که 71 کیلوگرم وزن دارد در طول 45 دقیقه غواصی 600 کالری خواهد سوزاند. یکی دیگر از نکات غواصی، این است که باید آب کافی بنوشید. اگر با ورزش و تغذیه مناسب سیستم قلبی عروقیتان را کارامد نگه دارید، هنگام غواصی به هوای کمتری نیاز پیدا خواهید کرد.

استرس داشتن در آب هم باعث می شود به اکسیژن بیشتری نیاز داشته باشید و هم لذت غواصی را از شما می گیرد. آماده سازی خوب و تمرکز روی آموزش ها می تواند استرس شما را از بین ببرد.

یکی ازآاموزش هایی که به شما می دهند این است که هیچ وقت نفس خود را در زیر آب حبس نکنید، این کار باعث می شود دی اکسید کربن در خونتان زیاد شود. در طول غواصی باید خیلی عادی نفس بکشید. از تکان دادن زیاد دست در آب خودداری کنید چرا که این کار علاوه بر بالا بردن مصرف اکسیژن شما، باعث می شود آبزیان اطراف شما وحشت کنند و دور شوند.

غواصی در جزیره کیش

هزینه غواصی در جزیره کیش

هزینه غواصی در کیش در کلوب های دریایی اغلب نزدیک به 200 هزار تومان است. این رقم نسبت به لذتی که می برید و زمانی که برای آن صرف می شود، مبلغ زیادی نیست. اگر می خواهید در فضاهای مخصوص با دلفین ها شنا و غواصی کنید، هزینه آن حدود 600 هزار تومان است که با بهره گیری از تخفیف های ویژه در فصول مختلف سال، می توانید این هزینه ها را تا حدود زیادی کاهش دهید.

سخن آخر

بهتر است هنگام رزرو تور کیش حتما به بودن تفریحات آبی به ویژه غواصی در آن دقت کنید. اگر به کیش بروید ولی غواصی در خلیج فارس را تجربه نکنید، یک لذت بسیار بزرگ را از دست داده اید.

با غواصی کردن می توانید به عمق خلیج فارس بروید و زندگی دیدنی آبزیان را مشاهده کنید. غواصی ها در خلیج فارس کاملا کنترل شده و بی خطر هستند، کافی است که به قوانین و نکات گفته شده توسط مربی توجه داشته باشید.

علاوه بر غواصی در کیش می توانید ورزش های آبی دیگری مانند جت اسکی، شاتل، فلای بورد، چترپاراسل، اسکی روی آب، ماهیگیری ثابت یا شناور، گشت با قایق تندرو، قایق های پدالی، قایق های بادبانی، گشتن با قایق های کف شیشه ای، شنا و غواصی با دلفین ها را نیز تجربه کنید که در فصول خاصی از سال شامل تخفیف های ویژه نیز می شوند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments