بهشتی برای عاشقان طبیعت و یافتن زیبایی‌های بی‌نظیر

نوروز مثل چشم بر هم زدنی می‌گذرد و تنها خاطراتش را در ذهن به جا می‌گذارد. پس بهتر است که از این تعطیلات و روزهای بهاری نهایت استفاده را ببرید و به جاهایی سفر کنید که در آنها هم امکان خوشگذرانی وجود داشته باشد و هم بتوانید با گشت و گذار در طبیعت و جاذبه‌های تاریخی، ذهنتان را از فکر و دغدغه خالی کنید.

نباید فراموش کنید که اغلب شهروندان برای مسافرت در این زمان از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و با رزرو و اجاره سوئیت از ماه‌ها قبل، خیالشان را بابت امکانات اقامتی راحت کرده‌اند! پس اگر می‌خواهید تا در این روزهای باقیمانده یک اقامتگاه مناسب برای سفرتان انتخاب کنید، وقت را هدر ندهید و همین حالا نسبت به اجاره ویلا و خانه اقدام نمایید.

دریاچه ای متفاوت و شگفت انگیز در شیراز

حتما می‌دانید که بهترین زمان سر زدن به شیراز فصل بهار است. شهری که در آن همه جور تفریح و گردشی برای مسافران وجود دارد! پس چه طبیعت گرد باشید، چه به دیدن مکان‌های تاریخی علاقه داشته باشید و چه بخواهید استراحت کنید، شیراز یک گزینه ایده‌ال و مطلوب برایتان خواهد بود.

شیراز بیشتر از چیز با آرامگاه‌های حافظ و سعدی شناخته می‌شود. دو جاذبه تاریخی و دیدنی که بدون شک در دسته مهم‌ترین سرمایه‌های معماری و هنری ایران قرار می‌گیرند. با این حال مقصد امروز ما نه به مکان‌های تاریخی شیراز، که به یک جاذبه طبیعی بکر و ناب منتهی می‌شود.

منظورمان دریاچه مهارلو است که احتمالا نامش را شنیده‌اید و یا عکس‌هایش را در صفحات مجازی مشاهده کرده‌اید. دریاچه مهارلو بیشتر از هر چیز به دلیل آب سرخ رنگی که در آن وجود دارد شناخته می‌شود. اصلا اگر با هواپیما راهی شیراز شوید حتما در مسیرتان قرمزی این دریاچه را دیده‌اید که از آن بالا ظاهر جالب و منحصر به فردی دارد.

دلیل سرخی آب این دریاچه،‌ به نوع خاصی از جلبک‌های آبی برمیگردد که در بیشتر اوقات سال در این محدوده رشد می‌کنند. محیط دریاچه همچنین با نمک صورتی و شن پوشیده شده و ترکیب این موارد در کنار هم، منظره‌ دیدنی را ایجاد کرده است. آب دریاچه مهارلو غیر قابل آشامیدن است چرا که در آن مقادیر فراوانی کلرید سدیم، نمک پتاسیم و دیگر آلاینده‌های مضر وجود دارد. البته که تماس این آب با پوست مشکلی ندارد و آسیبی از این بابت به کسی وارد نمی‌شود.

آب این دریاچه از جاری شدن رودهای سلطان‌آباد، سروستان و دیگر آب‌های زیرزمینی نزدیک به این منطقه تامین می‌گردد. در زمان‌هایی از سال این دریاچه با انبوهی از پرندگان مهاجر مانند فلامینگو، مرغابی، ماهیخوار، اردک‌های کله‌سبز و تنجه‌ دیده می‌شود. کمیاب بودن این پرندگان و دیگر گونه‌های جانوری این منطقه باعث شده است تا دریاچه مهارلو در دسته مناطق شکار ممنوع قرار بگیرد.

دریاچه مهارلو در شهر سروستان واقع شده و فاصله‌اش با شیراز ۲۷ کیلومتر است. در صورتی که می‌خواهید قبل از سر زدن به اینجا در اقامتگاهی مناسب ساکن شوید، بهتر است که به شهر رفته و با رزرو خانه‌های بوم گردی شیراز خیالتان را از این بابت راحت کنید. خوشبختانه در سایت‌ها و پلتفورم‌های اجاره خانه، گزینه‌های متفاوتی برای پیدا کردن مناسب‌ترین و بهترین اقامتگاه شیراز وجود دارد.

یک طبیعت گردی ناب و متفاوت در دشت ارژن شیراز

بعد از گشت و گذار در دریاچه مهارلو نوبت به طبیعت گردی در دشت تاریخی ارژن می‌رسد! دشت ارژن یکی از مناطق کوهستانی اطراف شیراز است که در همسایگی کازرون قرار دارد. واقع شدن این دشت در منطقه‌ای مرتفع و کوهپایه‌ای باعث شده است تا آب و هوای اینجا در اغلب اوقات سال خنک و مطبوع باشد. 

دشت ارژن بیشتر از هر چیز به دلیل محیط سرسبز و گونه‌های جانوری کمیابش شهرت دارد. البته که این دشت از لحاظ تاریخی هم حائز اهمیت بوده تا جایی که در آثار قدیمی شیراز و سنگ نگاره‌های تخت جمشید به آن اشاره شده است. 

اغلب پوشش گیاهی این دشت را درختان بلوط، زالزالک و بادام تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه در اوایل بهار و برخی روزهای سرد سال، دشت ارژن با گل‌های نرگس به چشم می‌آید و زیبایی و عطر این گل‌ها خاطره‌ای فراموش نشدنی را در ذهن ثبت می‌کنند. اگر قصد سر زدن به منطقه را دارید می‌توانید از آبشار و دریاچه ارژن هم دیدن کنید. فراموش نکنید که بهترین زمان سفر به این دشت از اوایل بهار شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.


بزرگترین و زیباترین اسکله تفریحی در جزیره ی کیش

حالا که تا محدوده جنوبی ایران آمده‌اید، بد نیست که خودتان را برای یک سفر جذاب و هیجان انگیز به کیش آماده کنید! مخصوصا که کیش در عید آب و هوای بسیار مطلوبی دارد و اغلب کوچه پس کوچه‌هایش میزبان نسیم خنک و ملایمی است که از دریا و خلیج همیشگی فارس می‌وزد.

در کیش به جز هتل‌های لوکس، امکانات اقامتی متعددی هم مانند هتل آپارتمان، ویلا، سوئیت و خانه‌های بومگردی وجود دارد. در نتیجه لازم نیست تا برای پیدا کردن یا اجاره خانه در کیش نگران شوید. اینجا برای هر سلیقه‌ای، یک گزینه مناسب فراهم شده است و مسافران می توانند با خیال راحت نسبت به رزرو سوئیت کیش یا انواع دیگر اقامتگاه اقدام نمایند.

از همه این حرفها که بگذریم، در کیش امکانات گردشگری متنوعی فراهم شده که یکی از آنها اسکله تفریحی‌ است. اسکله تفریحی کیش از یک عرشه چوبی و زیبا تشکیل شده و علاقه‌مندان را به سمت آبهای خلیج فارس هدایت می‌کند. بد نیست که بدانید بسیاری از اهالی جزیره این اسکله را بهترین مکان برای پیاده‌روی و گردش معرفی می‌کنند. طول این اسکله به بیش از ۴۰۰ متر می‌رسد و در اطراف آن هم امکانات تفریحی متعددی مانند بولینگ، سینما ۴ بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه، رستوران و سایر مراکز تفریحی برای رفاه حال شهروندان ساخته شده است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments