از سفر به کدام شهرهای ایران به‌راحتی نمی توان گذشت؟

ایران را می ‌توان کشوری 4 فصل دانست که در همه نقاط آن مناظر دیدنی طبیعی و آثار تاریخی متعددی وجود دارد. به همین دلیل نمی ‌توان جواب دقیق برای سؤال شهرهای توریستی ایران کدامند؟ پیدا کرد؛ زیرا هر کس بسته به سلیقه و روحیات خود ترجیح می‌ دهد به یکی از این شهرها سفر کند. ما در این مقاله قصد داریم مکان‌ های دیدنی شهر کاشان و اردبیل را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به این نقاط از تمامی مکان ‌های توریستی و گردشگری گفته شده دیدن کنید.

معروف ‌ترین جاهای دیدنی کاشان

شهر کاشان با بیش از 7000 سال قدمت یکی از شهرهای دیدنی ایران با آثار تاریخی متعدد به‌ حساب می‌ آید. به همین دلیل هرساله گردشگران زیادی با هدف دیدن این مکان‌ ها از سراسر ایران و جهان به این شهر زیبا سفر کرده تا از معروف ‌ترین جاهای دیدنی کاشان بازدید کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ ترین آن‌ ها اشاره می‌کنیم.

تپه سیلک

تپه ‌ای باستانی که به شهر سیلک معروف است و از باقی‌مانده ‌های زیگورات باستانی ایران به‌حساب می ‌آید. نام این مکان برگرفته از اولین تمدنی است که در مرکز ایران و شهر یزد زندگی می‌ کردند. بررسی ‌های تاریخی نشان می‌دهند قدمت این شهر بیش از هشت هزار سال است و دلیل اصلی ساخته ‌شدن آن تغییر سبک زندگی مردم غارنشین بوده است. این مردم به دلیل تغییرات آب ‌و هوایی تصمیم گرفتند برای زراعت و آغاز زندگی جدید به سمت دشت‌ ها حرکت کرده و شهر باستانی سیلک را تأسیس کنند.

خانه بروجردی‌ ها

در فهرست معروف ترین جاهای دیدنی کاشان می‌توان به خانه بروجردی ‌ها اشاره کرد. خانه ‌ای زیبا و قدیمی در شهر کاشان که قدمت آن به زمان پادشاهان قاجار باز می ‌گردد. علت نام ‌گذاری این خانه شغل صاحب آن است. شغل صاحب این خانه تجارت کالا از شهر بروجرد به شهر کاشان بوده است. شهرت این خانه به دلیل نوع طراحی منحصر به ‌فرد آن، معماری خاص و نقاشی ‌های رنگ ‌روغن و آبرنگ حک شده روی دیوار دلیل اصلی آن است.

بازار سنتی کاشان

یکی از دیدنی ‌ترین نقاط کاشان بازار سنتی آن است. جالب است بدانید بسیاری از بناهای تاریخی شهر کاشان مثل مسجد میرعماد، تیمچه امین‌الدوله، کاروان‌سرای میرپنج و … در دل این بازار قرار دارند.

یکی دیگر از دلایل جذابیت این بازار برای گردشگران وجود اصناف مختلف است. در بخش ‌های مختلف این بازار مسگرها، زرگرها، شیرینی‌فروش‌ها و … مشغول فعالیت هستند که رنگ و بویی متفاوت به این مکان می ‌بخشند.

حمام میر احمد

یکی دیگر از معروف ترین جاهای دیدنی کاشان حمامی با نام میر احمد است که در زمان سلجوقیان ساخته شده و دلیل اصلی نام‌ گذاری آن هم‌ جواری با امام زاده سلطان امیراحمد است. این بنای تاریخی در دوره حکومت قاجار بازسازی شد و در حال حاضر دارای دو حمام بزرگ و کوچک است. یکی از شگفت ‌انگیزترین بخش ‌های این حمام بام گنبدی‌ شکل آن است. روی این بام عدسی محدبی قرار گرفته تا نور مورد نیاز حمام را تأمین و از دیده‌ شدن داخل آن جلوگیری کند.

احتمالاً حالا که با مناطق دیدنی شهر کاشان شدید، پاسخ به جواب این سؤال که شهرهای توریستی ایران کدامند؟ و به چه دلیل برای سفر مناسب هستند آسان ‌تر باشد.

معروف ترین جاهای دیدنی اردبیل

اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که شهرهای توریستی ایران کدامند؟ اردبیل یکی از این شهرها است. این شهر را می‌ توان سرزمینی جادویی دانست که با سفر به آن می ‌توانید خاطراتی خوش در ذهنتان ثبت کنید. اردبیل ترکیبی از مناطق تاریخی، طبیعی و مذهبی است که بسیاری از آن‌ ها ناشناخته هستند.

دریاچه شورابیل

یکی از جاهای دیدنی اردبیل دریاچه ‌ای با نام شورابیل در گوشه این شهر است. دلیل اصلی شوری این دریاچه سرچشمه آن است که از میان سنگ‌های نمک عبور کرده و وارد شورابیل می‌ شود. یکی از اصلی‌ت رین دلایل حضور مردم در کنار این منطقه وجود امکانات تفریحی متعدد نظیر جاده سلامت، شهربازی، پیست کارتینگ و … است.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو منطقه ‌ای است پوشیده از درختان فندق که در حدفاصل گردنه حیران و شهر اردبیل واقع شده است. در اطراف این جنگل دشت ‌هایی پر از گل بابونه، درختان سیب وحشی، ازگیل و … قرار گرفته که هرساله 100 هزار گردشگر را به خود جذب می‌ کند.

اگر در فصل اوج‌ گرفتن سفرها به این منطقه مراجعه کنید، می‌ توانید از خدماتی مانند تورهای کوه پایه و مراکز خدماتی این جنگل استفاده کنید. از دیگر امکانات فندقلو می ‌توان به پیست اسکی، تله‌کابین و اقامتگاه اشاره کرد.

  • بخشی از این جنگ جزو مناطق حفاظت شده به‌حساب می‌ آید که در آن از گوزن بومی یا همان مرال نگهداری می‌ شود.

بازار سرپوشیده اردبیل

بازار سرپوشیده اردبیل یکی جاهای دیدنی اردبیل است که در دوران صفویه بازسازی شده است. طبق نوشته‌ های تاریخی، این بازار بخشی از موقوفات بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بهر‌حساب میر‌آید. در این بازار میر‌توانید محصولاتی نظیر خشکبار، صنایع‌دستی، لباس، پارچه و … تهیه و به‌عنوان سوغات به عزیزان خود هدیه دهید.

پل هفت‌چشمه

در فهرست جاهای دیدنی اردبیل می ‌توان به پل هفت‌ چشمه اشاره کرد. این پل در زمان صفویه به‌ منظور عبور و مرور پیاده ساخته شده و جزو معدود پل ‌های آجری روی این رودخانه به ‌حساب می‌ آید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به این سؤال پاسخ دهیم که شهرهای توریستی ایران کدامند؟ و مناطق دیدنی دو شهر کاشان و اردبیل را به شما معرفی کردیم. اگر قصد سفر به این شهرها را دارید، استفاده از خدمات فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از خدمات این شرکت شما می ‌توانید به ‌راحتی بلیط هواپیما خود را خریداری کرده و محل اقامت خود را رزرو و از میان پیشنهادهای موجود در این سایت با ارزان‌ترین قیمت ممکن تهیه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments