بررسی شرایط اقتصادی انگلیس | نرخ تورم و بیکاری، شرایط کارآفرینی، صنایع و…

در حال حاضر انگلیس یکی از پیشروترین کشورهای جهان در حوزه‌های اقتصادی به حساب می آید که بستر مناسبی را برای اشتغال زایی و کارآفرینی فراهم کرده است. طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۵ کشور انگلیس از لحاظ تولید ناخالص رتبه پنجم را به خود اختصاص داد و همچنان هم جزو کشورهای برتر اقتصادی در این زمینه به حساب می آید. اگر قصد دارید برای راه‌اندازی استارتاپ خود به انگلیس مهاجرت کنید، باید از شرایط اقتصادی این کشور از لحاظ نرخ تورم و بیکاری، تولیدات خالص و ناخالص، منابع و صنایع اطلاعات کافی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم شرایط اقتصادی انگلیس را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با توجه به اطلاعات، در خصوص مهاجرت به انگلیس تصمیم درستی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ ویزای استارتاپ انگلیس در سال 2023 اینجا کلیک کنید.

منابع اقتصادی انگلیس کدامند؟ 

با توجه به آمار به دست آمده، اقتصاد انگلیس بر صادرات منابع طبیعی استوار است و به همین واسطه در طی چندین سال مشاغلی از قبیل دامداری، جنگلداری، ساخت و ساز، صید ماهی و… بر رشد اقتصادی این کشور تاثیر قابل توجهی گذاشته اند. در ادامه به بررسی هر یک از منابع اصلی انگلستان می پردازیم. 

جنگلداری 

کمیسیون جنگل ها در انگلستان در عین توجه و تمرکز بر حفاظت از محیط زیست و حیات وحش، بر روی تولید چوب هم متمرکز است. به واسطه الوار حاصل از جنگل ها، صنایع کشتی سازی و آهن رشد قابل توجهی داشته اند. 

دامداری 

پرورش گاو یکی از مهمترین مشاغل و صنایع انگلیس است. به واسطه دامداری، میزان گوشت مصرفی مورد نیاز در داخل کشور به طور کامل تامین می شود. 

ساخت و ساز 

صنعت ساخت و ساز هم رونق بسیار زیادی در این کشور دارد. جالب است بدانید که حدود یک پنجم کارگران این کشور در بخش تولید مشغول فعالیت هستند و به همین واسطه منابع از قبیل شن و ماسه به راحتی برای فعالیت‌های ساخت و سازی در اختیار قرار می گیرد. در واقع در قسمت شمال غربی انگلیس خاک رس و نمک و همچنین در منطقه کورنوال این کشور خشت چینی یافت می شود. 

صید ماهی 

تنوع ماهی های آب شیرین در رودخانه های شرقی انگلیس بسیار زیاد است و به عنوان گونه های رایج می توانیم به پایک، روچ و سوف اشاره کنیم. همچنین در بخش مربوط به رودخانه های شمالی این کشور هم گونه هایی از قبیل سرخابی، خروس و ماهی پهن هم یافت می شوند و قابل صید هستند. 

میزان تولید ناخالص انگلیس چقدر است؟ 

در واقع برآورد میزان تولید ناخالصی یا GDP انگلستان در مقاطع زمانی مختلف، متغیر است و برای تخمین آن از داده های تعداد بسیار زیادی از شرکت های بریتانیایی فعال تحت دفتر آمار ملی استفاده می شود. بر اساس آخرین اطلاعات به دست‌ آمده میزان تولید ناخالص داخلی انگلستان در سال 2020 حدود 2707.74 بوده است. همچنین میزان تولید خالص داخلی NDP که بر روی بستر اقتصادی این کشور بسیار موثر است، بر اساس کسب استهلاک از تولید ناخالص داخلی محاسبه می شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده میزان تولید خالص داخلی انگلستان در سال 2020 حدود 1810065 بوده است. 

نرخ مالیات در انگلیس 

مالیات در این کشور به چند دسته مالیات بر ارث، مالیات بر شرکت، مالیات بر ملک، عایدی سرمایه و مالیات بر ارزش افزوده تقسیم بندی می شود. در واقع عمده نرخ مالیات های رایج انگلستان به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود و نسبت به درآمد بالاتر، نرخ هم بالاتر خواهد بود. به طور کلی نرخ انواع مالیات در این کشور به صورت زیر است: 

  • مالیات بر ملک: 18% تا 28% 
  • مالیات بر شرکت: 19% 
  • مالیات بر ارزش افزوده: 20%
  • مالیات بر ارث: 40%
  • مالیات بر درآمد: 0% تا 40% 

میزان نرخ تورم در انگلیس 

طبق آخرین آمار به دست آمده میزان نرخ تورم در انگلستان در آستانه 4 درصدی شدن است. همچنین در طی ماه‌های اخیر میزان نرخ بیکاری در این کشور حدود 0.1 درصد کاهش یافته است. تعداد افراد بیکار انگلستان حدود یک میلیون و 450 هزار نفر برآورد شده بودند که در حال حاضر تعداد آنها به یک میلیون و 152 هزار نفر رسیده است. به طور کلی میزان نرخ بیکاری انگلیس از سال 1971 تا سال 2021 حدود 6.82 درصد بوده که کمترین میزان آن در سال 1973 با 3.4 درصد و بیشترین نرخ مربوط به سال 1984 با 12 درصد است. 

درآمد دولت انگلستان از چه طریقی حاصل می شود؟ 

به طور کلی اصلی ترین راه درآمد دولت انگلستان، مالیات است. به عنوان مهمترین موارد مالیاتی می توان به مالیات بر ارزش افزوده اشاره کنیم. در سال های 2021 تا 2022 میزان درآمد کل دولت بریتانیا حدود 819 میلیارد پوند بوده است. همچنین به طور متوسط درآمد سالانه دولت انگلستان حدود 800 میلیارد پوند است. 

آیا شرایط اقتصادی انگلیس برای راه اندازی استارتاپ مناسب است؟ 

به طور کلی با توجه به موارد ذکر شده می توانیم انگلستان را یکی از کشورهای پیشرو و قدرتمند از لحاظ اقتصادی در جهان در نظر بگیریم که شرایط بسیار مطلوبی را برای متقاضیان راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی فراهم کرده است. در سال 2023 میزان تقاضا برای مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای استارتاپ افزایش یافته است. البته در کنار انگلستان، کشورهایی از قبیل کانادا، آمریکا و امارات هم به واسطه شرایط اقتصادی مطلوب، میزان متقاضیان زیادی را برای اخذ ویزای استارتاپ به خود اختصاص داده اند. با توجه به این موضوع, شما میتوانید با اخذ ویزای استارتاپ انگلیس و همچنین در اختیار داشتن بیزینس پلن و اصولی و ایده خلاقانه و قابل اجرا در سطح بین‌المللی، به این کشور مهاجرت کنید و از حمایت های دولت این کشور برای راه اندازی و توسعه استارتاپ خود بهره‌مند شوید. 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه اخذ ویزای استارتاپ و دیگر خدمات مربوطه، به مجموعه معتبر اپلای 4 (https://apply4residency.com/( مراجعه کنید. این مجموعه با سابقه، انواع خدمات مربوط به اخذ ویزای استارتاپ و دیگر خدمات جانبی از قبیل تدوین بیزینس پلن و بهینه سازی ایده استارتاپی را به متقاضیان کارآفرینی در کشورهای شاخص جهان ارائه می دهد. 

منبع:

https://apply4residency.com/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3/

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments