شرایط به روز دریافت اقامت کانادا ( 2023 )

با شناختی که تا به امروز اکثر افراد درباره‌ی وضعیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … کانادا به دست آورده‌اند، معمولا افراد، با این اهداف به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنند:

  • افزایش درآمد
  • نگرانی از آینده‌ی فرزندان
  • آینده‌ی شغلی
  • داشتن زندگی با تعادل در کار و زندگی

سالانه هزاران نفر برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند و کشور کانادا نیز یک کشور مهاجر پذیر است. طبق تحقیقات، مشخص شده که کانادا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای مهاجرت است. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات خود را درباره‌ی کانادا، روش‌های مهاجرت و … بالا ببرید.

ما در این مقاله به بحث شرایط به روز دریافت اقامت کانادا ( 2023 ) می‌پردازیم.

معرفی کشور کانادا

ابتدا به طور مختصر این کشور پهناور را معرفی می‌کنیم. کشور کانادا در بخش شمالیِ قاره‌ی آمریکا واقع شده و از غرب با اقیانوس آرام، از سمت شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور ایالات متحده آمریکا و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی همسایه است.

کانادا، دارای 10 استان و 3 قلمرو می‌باشد. در حالی که کانادا کشوری بسیار پهناور با مساحتی برابر با  9984670 کیلومتری است، جمعیت آن مطابق سال 2023 تنها 39 میلیون نفر است می‌باشد.

کانادا یک کشور دو زبانه است اما زبان رسمی اکثر استان‌ها، انگلیسی می‌باشد. نرخ بیکاری در نیم سال اول 2023 برابر با 5 درصد بوده است. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا واقع در استان انتاریو و بزرگ‌ترین شهر کانادا نیز که در استان انتاریو واقع شده، تورنتو می‌باشد.

کانادا، مقصد برتر مهاجرت در سال 2023

اکثر افرادی که رد کشورهای درحال توسه زندگی می‌کنند با هدف بهبود بخشیدن موقعیت شغلی، زندگی، تحصیلی، بالا بردن سطح رفاه و آرامش به کشوهای پیشرفته، مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مانند کانادا، فرصت‌های تازه‌ای را برای مهاجرین به وجود می‌آورد که به واسطه‌ی آن می‌توانند از امکانات آموزشی برتر، امنیت، آرامش و … بهره‌مند شوند.

کانادا، یک کشور مهاجر پذیر است و قوانین آن طوری طراحی شده تا افراد مهاجر، احساس غربت یا سختی زیادی نداشته باشند.

امتیازات و برتری‌هایی که در کشور کانادا وجود دارد، باعث شده تا در سال‌های اخیر، این کشور یک مقصد بینظیر و رویایی برای مهاجران باشد.

طبق تحقیقات به عمل آمده، کشور کانادا به عنوان مقصد مهاجرت برای اکثر ایرانیان، اولویت و انتخاب اول می‌باشد. شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوور، اتاوا و … چند ملیتی هستند. به این معنا که اکثریت جمعیت آن‌ها، متشکل از مهاجران هستند.

دانشجویان ایرانی نیز به دلیل سیستم آموزشی بسیار پیشرفته و باکیفیت، وجود دانشگاه‌های بین المللی و شرایط عالی برای دانشجویا، انتخاب اول برای مهاجرت تحصیلی را کانادا می‌دانند.

شرایط به روز دریافت اقامت کانادا ( 2023 )

شرایط دریافت اقامت کانادا، برای هر فردی، نسبت به شرایط فردی، هدف و نوع مهاجرت به کانادا متفاوت می‌باشد. در ادامه با انواع روش‌های مهاجرت به کانادا آشنا خواهید شد.

به طور مثال در روش مهاجرت از طریق برنامه‌ی استانی، میزان پذیرش تعداد افراد از طریق جاب آفر، اکسپرس اینتری و … هر ساله تغییراتی را دارد.

برای مشاهده بررسی کامل روش های مهاجرت و دریافت اقامت کانادا اینجا کلیک کنید.

در روش مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز، ممکن است تغییرات سالانه در قوانین و شرایط صورت بگیرد.

بنابراین، هر روش، تغییرات خاص خود را دارد که در زمان اقدام، باید متناسب با روش انتخابی، آن‌ها را بررسی کنید.

روش‌های مهاجرت به کانادا

روش‌های مهاجرت قانونی و متداولی برای ورود و زندگی در کانادا وجود دارد. این روش‌ها در صورتی که کلیه‌ی مراحل آن‌ها اعم از تشکیل و پیشبرد پرونده به صورت دقیق و بی نقص رعایت شود، منجر به ویزا شدن فرد متقاضی می‌شود.

انواع روش‌های قانونی مهاجرت به کانادا:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق برنامه استانی
  • مهاجرت از طریق استارت آپ ویزا و کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • اسپانسرشیپ خانوادگی
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق خود اشتغالی

تنها راه غیر قانونی برای مهاجرت به کانادا، پناهندگی در این کشور است. گرچه این یک راه بسیار پر ریسک است و جزو پیشنهادات قرار ندارد ولی کشور کانادا در این زمینه نشان داده که همواره پذیرای پناهندگان است و همیشه برنامه‌هایی برای کمک‌های بشردوستانه‌ دارد.

شهرهای محبوب برای مهاجرت به کانادا

هر استان در کانادا، دارای چندین شهر است، اما محب.ب‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب اولویت به شرح زیر است:

شهرجمعیتمتوسط هزینه زندگیمتوسط درآمد
تورنتو2.93 میلیون نفر3855 دلار کانادا4330 دلار کانادا
ونکوور675 هزار نفر3830 دلار کانادا4670 دلار کانادا
مونترال1.8 میلیون نفر2660 دلار کانادا3830 دلار کانادا
اتاوا995 هزار نفر3160 دلار کانادا4700 دلار کانادا
کبک سیتی550 هزار نفر2355 دلار کانادا3765 دلار کانادا
کلگری1.34 میلیون نفر3000 دلار کانادا4800 دلار کانادا
وینیپگ750 هزار نفر2380 دلار کانادا3000 دلار کانادا
ادمونتون981 هزار نفر2640 دلار کانادا4050 دلار کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا

اکثر روش‌های مهاجرت به کانادا، در نهایت می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم این کشور شود. حتی برخی از روش‎‌ها مانند استادی پرمیت و توریستی، با قابلیت تبدیل به ویزای کاری و … امکان دریافت پی آر کانادا یا همان اقامت دائم کانادا را دارند.

بنابراین در هر شرایطی، نگران دریافت اقامت دائم کانادا نباشید. در تمامی این روش‌ها پس از گذشت 2 سال ( معمولا ) می‌توانید اقامت دائم خود را بگیرید.

کشور کانادا، نیازمند نیروهای کار حرفه‌ای و سرمایه گذاری برای رشد اقتصادی خود است. به همین دلیل خوشبختانه، اگر تعهدات خود را به طور کامل انجام دهید، امکان دریافت اقامت دائم را خواهید داشت.

برای دریافت اقامت دائم، متقاضی باید بعد از مهاجرت، بعد از گذشت حداقل 730 روز یا 2 سال از یک دوره‌ی 5 ساله، با حضور فیزیکی در کانادا، به اداره‌ی مهاجرت ( IRCC ) مراجعه کند. البته لازم به ذکر است که این 730 روز نیازی به حضور مستمر در کانادا ندارد.

پس  از گذشت مدت مشخصی از دریافت اقامت دائم، می‌توانید برای شهورندی و پاسپورت کانادا اقدام نمایید.

ارزان‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

از بین تمامی روش‌های مهارجت به کانادا، روش ازدواج و اسپانسرشیپ، ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا هستند. در نظر داشته باشید که ارزان‌ترین راه، همیشه بهترین راه برای مهاجرت نیست.

پیشنهاد می‌کنیم تا با دریافت مشاوره از وکلا و مشاورین حرفه‌ای و با بررسی شرایط و موقعیت خود، بهترین راه را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید تا از صرف هزینه‌های اضافه، جلوگیری شود.

منبع: گلچین

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments