کدام شهرهای ایران بیشترین توریست‌های خارجی را دارند؟

ایران کشوری بسیار با تمدن در جهان به‌شمار می‌رود. از زمان ورود آریایی‌ها به این منطقه تاکنون، آثار باستانی بسیاری در اقسانقاط ایران برجای مانده و این مسئله گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری را از سرتاسر دنیا به این کشور می‌کشاند. شهرهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های مقدس در ایران، همواره موردتوجهٔ گردشگران قرار داشته است. از همین رو ما در این مطلب تصمیم داریم به معرفی شهرهای توریستی ایران پرداخته و به شما بگوییم که کدام شهر توریست‌های بیشتری دارد. همراه ما باشید!

مشهد مقدس؛ بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان

مشهد را می‌توان شهر پربازدید ایران دانست. این شهر با میزبانی امام هشتم شیعیان، همواره توریست‌ها و زائران زیادی را از سراسر دنیا می‌پذیرد. با توجه به شمار گردشگران و زائران فراوان در این شهر، تقریباً دوسوم هتل‌های کل ایران در مشهد احداث شده‌اند. علاوه‌بر آن، هتل‌ها، امکانات رفاهی دیگری در این شهر همچون خطوط متروی درون شهری هم وجود دارد. از همین رو زائران به‌راحتی می‌توانند در تمام نقاط مختلف رفت‌وآمد کرده و از حرم مطهر زیارت کنند.

شیراز؛ مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین

شیراز آرامگاه هنرمندانی بزرگ همچون حضرت حافظ، شیخ‌العجل سعدی و پادشاه بزرگ ایران کوروش کبیر است. وجود آرامگاه این اشخاص بزرگ در شیراز باعث شده‌است این شهر پایتخت تمدن ایران و جزو بزرگ‌ترین شهرهای گردشگری ایران به‌شمار آید. علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن کهن بشریت، از سراسر جهان برای بازدید بزرگ‌ترین و کهن‌ترین سازهٔ به‌جای‌مانده از دورهٔ باستان یعنی پرسپولیس به این شهر سفر می‌کنند. شیراز همچنین برای علاقه‌مندان به شعر و ادبیات هم شهری فوق‌العاده خواهد بود، چراکه می‌توانند از آرامگاه بزرگان شعر و ادب فارسی دیدن کنند. وجود حمام وکیل، بازار سنتی وکیل و مرقد مقدس شاه‌چراغ، زیبایی شیراز را دوچندان کرده‌اند. عطربهار نارنج و بافت قدیمی این شهر بسیار چشم‌نواز و جذاب است. به قول جناب حافظ: “خوشا شیراز و وصف بی‌مثالش” اگر شما می‌خواهید در شیراز اوقات خوشی را بگذرانید و با دیگر توریست‌ها و گردشگران ارتباط برقرار کنید، بهتر است که به زبان انگلیسی اشراف کامل داشته باشید. با یادگیری زبان، شما می‌توانید با گردشگران ارتباط برقرار کرده و روابط بین‌المللی خود را گسترش دهید.

کیش؛ مقصدی لاکچری برای گردشگران

کیش یک شهر پربازدید ایران به‌شمار می‌رود. تفریحات آبی بی‌نظیر، سواحل زیبای خلیج همیشگی فارس و جذابه‌های گردشگری فراوان در این شهر باعث شده‌است توریست‌های بسیاری به کیش سفر کنند. در این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند شهر زیرزمینی کاریز وجود داشته و این مکان توجهٔ گردشگران را به خود جلب می‌کند. علاوه‌بر آن، تمامی تفریحات آبی مانند جت اسکی، پاراگرایدر، موج سواری، قایق سواری و… در این سواحل این جزیرهٔ زیبا، برای گردشگران آماده شده‌است. اولین هتل روی آب ایران، مرکز خریدهای بسیار لوکس و زیبا در کنار تفریحات آبی در جذب توریست‌ها بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. درواقع کیش قلب خلیج همیشه فارس به‌شمار رفته و بدون شک اگر بخواهید یک بیزنس کوچک اما پرسود در ایران داشته باشید، کیش یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود؛ به شرط آن‌که با زبان انگلیسی آشنایی داشته و بتوانید با گردشگران ارتباط برقرار کنید.

مطالعه کنید: دوره زبان انگلیسی

اصفهان؛ نصف جهان

اصفهان از آن شهرهای توریستی ایران است که در سراسر دنیا شهرت دارد. این شهر را به دلیل وجود مکان‌های تاریخی فراوان، با نام نصف جهان هم می‌شناسند. این شهر بدون شک برای توریستان چیزهای زیادی برای عرضه دارد؛ از مکان‌های تاریخی گرفته تا غذاها و سوغاتی‌های مختص به این شهر، سفری جذاب و هیجان‌انگیز برای توریست‌ها رقم می‌زند. بخش تاریخی و مذهبی شهر همواره موردتوجهٔ توریست‌ها قرار داشته و مکان‌هایی مانند سی‌وسه‌پل، میدان نقش جهان و پل خواجو از اولین مکان‌هایی است که توریست‌ها برای بازدید از آن اقدام می‌کنند.

مطالعه کنید: فیلم انگلیسی

تبریز؛ شهری زیبا با آب‌وهوای مطبوع

از دیگر شهرهای توریسی ایران می‌توان به تبریز اشاره کرد. این شهر جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. از همین رو هر فردی با هر سلیقه‌ای، می‌تواند اوقات خوشی را در این شهر بگذارند. مناطق توریستی تبریز مانند تله‌کابین عینالی برای افرادی که به جاذبه‌های گردشگری علاقه دارند، مکانی زیبا و هیجان‌انگیز برای تفریح به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر آن، لاله پارک و خیابان بازار برای علاقه‌مندان به پاساژگردی گزینهٔ مناسبی است. دوستدارن ادبیات و شهر می‌توانند از مقبرهٔ جناب شهریار دیدن کنند. ضمن این‌که موزهٔ مشروطه و مسجد کبود هم جزو مکان‌های تاریخی و بسیار جذاب برای گردشگران به‌شمار می‌رود.

کرمانشاه؛ دیار مردمان خونگرم کورد

از دیگر شهرهای توریستی ایران می‌توان به کرمانشاه اشاره کرد. این شهر علاوه‌بر بافت تاریخی، مکان‌های گردشگری بسیار زیبا و جذابی دارد. ازجمله مکان‌های گردشگری و بسیار معروف این شهر می‌توان به غارقوری قلعه اشاره کرد. علاوه‌بر آن، کتیبهٔ باستانی بیستون هم همواره موردتوجهٔ گردشگران قرار داشته و افراد زیادی برای بازدید از این بنای تاریخی مشتاق هستند. در این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری فراوان و مناطق تاریخی، سوغاتی‌های خوشمزه هم در جذب توریست‌ها بی‌تأثیر نبوده‌اند. نان‌ برنجی، روغن حیوانی و کاک ازجمله سوغاتی‌های بسیار خوشمزهٔ مردم کرمانشاه است.

مطالعه کنید: حال استمراری در انگلیسی

کردستان؛ طبیعتی بکر و دست‌نخورده

کردستان هم مانند کرمانشاه مناطق و جاذبه‌های گردشگری زیبایی دارد. اورامانات تخت، روستای تاریخی کوسه هجیج، پالنگان و کوه آبیدر ازجمله مکان‌های گردشگری و بسیار زیبای کردستان به‌شمار‌ می‌رود. کردستان مناطق تاریخی و بافت کهنی هم از دوران تاریخی مختلف در خود جای داده که ازجملهٔ آن می‌توان به عمارت خسرو آباد یا خانقاه اشاره کرد. گویش و لهجهٔ زیبای کوردی در کردستان، طبیعت بکر و دست‌نخورده، مردمان خونگرم، بازارچه‌های محلی و لباس زیبای کوردی در این استان باعث شده‌است یکی از بهترین شهرها برای بازدید توریست‌ها باشد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از شهرهای توریستی ایران آشنا سازیم. البته که جاذبه‌های گردشگری ایران فقط به این شهرها ختم نمی‌شود و شهرهای دیگری مانند یزد با بافت تاریخی بی‌نظیر، کرمان یا رامسر، گیلان و دیگر شهرهای شمالی هم جزو شهرهای توریستی ایران هستند. در پایان اگر می‌خواهید با سفر به این شهرهای زیبا با فرهنگ توریست‌ها آشنا شده و روابط بین‌المللی خود را گسترده‌تر کنید، از یادگیری زبان انگلیسی غافل نشوید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments