راهنمای اقامت در هتل های 5 ستاره شیراز

شهر شیراز از آن دسته از مقاصد گردشگری است که نیاز به تعریف و تمجید ندارد، چراکه آوازه این شهر در کل جهان پیچیده است. شیراز به دلیل تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز، مسافران داخلی و خارجی بسیاری را جذب کرده است. با توجه به حضور پرشور مسافران در شیراز، شاهد اقامتگاه‌های متنوعی هستیم. اگر در سفرتان به دنبال اقامت مجلل و رؤیایی هستید، قطعاً هتل‌های 5 ستاره، مثل هتل زندیه شیراز مکانی ایده‌آل برای اقامت خواهد بود. این هتل‌ها با امکانات عالی، اقامت خاطره‌انگیزی را برای مهمانان رقم می‌زنند.

راهنمای اقامت در هتل های 5 ستاره شیراز

همیشه هتل‌های 5 ستاره جذابیت خاصی برای گردشگران داشته است، زیرا این هتل‌ها خدمات و امکانات لاکچری را در ارائه می‌دهند؛ و همین امر هتل‌های 5 ستاره را با سایر هتل‌های دیگر متمایز می‌کند.

ازآنجایی‌که شیراز یکی از توریست‌پذیرترین، شهرهای کشورمان می‌باشد در این شهر هتل‌های 5 ستاره زیادی برپاشده است که هرکدام رضایت مهمانان را جلب کرده‌اند.

اگر قصدتان برای اقامت در هتل های 5 ستاره شیراز جدی است، بهتر است قبل از هر کاری باید نکاتی را موردبررسی قرار دهید، در ادامه به سه مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

·        هدفتان از سفر چیست؟

قبل از رزرو هتل بهتر است از خودتان بپرسید، هدف از سفر به شیراز چیست؟ درست است که اغلب مسافران به هدف تفریح و گشت‌وگذار به مشهد سفر می‌کنند اما با توجه به اهمیت شیراز برخی از افراد به هدف انجام امور اداری، درمان، تحصیل و… به شیراز سفر می‌کنند.

اگر به‌منظور تفریح و گشت‌وگذار به شیراز سفرکرده‌اید، بهتر است هتلی را انتخاب کنید که در نزدیکی جاذبه‌های شهر قرارگرفته باشد یا اگر هدفتان از سفر انجام امور اداری است هتلی را رزرو کنید که با اداره‌ها و مراکز مهم شهر فاصله زیادی نداشته باشد.

·        موقعیت مکانی هتل را بررسی کنید

در کلان‌شهرهایی مثل شیراز، موقعیت مکانی هتل یکی از مهم‌ترین مواردی است که مسافران قبل از رزرو هتل می‌بایست آن را موردبررسی قرار دهند.

ممکن است هتلی را انتخاب کنید که ازنظر خدمات و امکانات یک هتل عالی باشد، اما از محدوده جاذبه‌های گردشگری شهر فاصله زیادی داشته باشد یا در مسیر پرترافیک شهر قرارگرفته باشد درنتیجه دسترسی به سایر امکان گردشگری شهر دشوار است. پس بهتر است هتل را انتخاب کنید که ضمن موقعیت مکانی مناسب، در محدوده طرح ترافیک قرار نداشته باشد.

·        قیمت گران، همیشه دلیل کیفیت نیست

اغلب افراد فکر می‌کنند، هزینه گران اقامت دلیل بر کیفیت بالا هتل است؛ اما همیشه این‌گونه نیست. همان‌طور که می‌دانید هتل‌های 5 ستاره نسبت به هتل‌های 4 و 3 ستاره از هزینه بالاتری برخوردار هستند؛ اما قیمت زیاد ملاک مناسبی برای ارزیابی هتل‌ها نیست؛ زیرا برخی از هتل‌ها نسبتاً گرانی دارند اما خدمات و امکاناتی در حد هتل‌های معمولی ارائه می‌دهند.

اگر در انتخاب هتل‌های شیراز هنوز سردرگم هستید، در ادامه به معرفی بهترین هتل های 5 ستاره شیراز پرداخته‌ایم.

بهترین هتل های 5 ستاره شیراز کدامند؟

هتل زندیه

گردشگران یکی از خاص‌ترین و بهترین اقامت‌هایشان را می‌توانند در هتل زندیه شیراز تجربه کنند. این هتل در جوار مجموعه تاریخی زندیه شیراز، در سال 1394 بنا شد. هتل 5 ستاره زندیه علاوه بر خدمات و امکانات عالی، از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. چراکه دسترسی آسانی را به سایر جاذبه‌های گردشگری همچون بازار و حمام وکیل، مسجد نصیرالملک، ارگ کریم‌خان زند و… را نیز فراهم می‌کند.

هتل زندیه در 6 طبقه و 72 واحد اقامتی متنوع و مجهز اقامت راحتی را برای مسافران رقم می‌زند. لازم به ذکر است در تمامی اتاق‌های این هتل وعده صبحانه به‌صورت رایگان سرو می‌شود.

هتل زندیه ازجمله هتل های 5 ستاره شیراز است از همین رو انتظار بالایی، از این هتل می‌رود. بی‌شک هتل زندیه ازنظر خدمات و امکانات، فراتر از انتظار مسافران عمل کرده است. از بهترین امکانات عمومی این هتل می‌توان به چندین رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ رایگان، استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، تجهیزات بدن‌سازی، خشک‌شویی، فروشگاه، اینترنت و… اشاره کرد.

هتل بزرگ شیراز

اگر در لیست بهترین هتل‌های 5 ستاره شیراز نگاهی بیندازید، قطعاً نام هتل بزرگ را خواهید دید. هتل بزرگ شیراز به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شیراز شناخته می‌شود. معماری فوق‌العاده جذاب این هتل که از یک کشتی غول‌پیکر الهام گرفته‌شده، اولین چیزی است که توجه هرکسی را جلب می‌کند.

این هتل در 13 طبقه دارای 158 واحد اقامتی متنوعی است؛ بی‌شک هرکسی با هر سلیقه‌ای اتاق دلخواه خود را پیدا خواهید کرد. واحدهای اقامتی هتل بزرگ شیراز علاوه بر امکانات عالی، از چشم‌انداز بسیار زیبایی برخوردار هستند.

اگر تجربه اقامت در هتل بزرگ شیراز را داشته باشید، می‌دانید این هتل ازنظر امکانات رفاهی و تفریحی یک هتل کامل است. یکی از بهترین امکانات این هتل وجود رستوران‌های گوناگون است که در آن‌ها انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و… با کیفیت عالی سرو می‌شود.

از دیگر امکانات هتل بزرگ شیراز می‌توان مواردی را همچون پارکینگ، استخر، کافی‌شاپ، سالن همایش، سالن ورزشی، فضای سبز، پارک کودک، اینترنت و… نام برد.

هتل بزرگ شیراز در ورودی شهر و در چند قدمی دروازه قرآن قرارگرفته است و مسافران در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند خودشان را به آرامگاه خواجوی کرمانی، مقبره‌ی باباکوهی شیرازی، پارک کوهپایه و شهربازی لونا پارک برسانند.

هتل هما

هتل هما یکی از باسابقه‌ترین هتل های 5 ستاره شیراز بشمار می‌رود که قدمت آن به دهه 50 بازمی‌گردد. اکنون شاید فکر کنید هتل هما شیراز، هتلی قدیمی با امکانات فرسوده باشد، درصورتی‌که این‌چنین نیست؛ زیرا این هتل در طول فعالیتش چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته و امروزه به‌عنوان یک هتل مدرن در میان گردشگران شهرت دارد.

هتل هما هر آنچه مسافران برای اقامت راحت نیاز داشته باشند در واحدهای اقامتی خود فراهم کرده است. اتاق‌های شیک و دل‌باز هتل هما را می‌توان بهترین ویژگی این هتل دانست.

هتل هما مانند سایر هتل‌های 5 ستاره شیراز از خدمات و امکانات خوبی برخوردار است؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، مجموعه آبی، سالن ورزشی، زمین تنیس پارک کودک، آرایشگاه، کتابخانه، خشک‌شویی، اینترنت و… اشاره کرد.

هتل هما در منطقه‌ای آرام و دنج مرکز شهر قرارگرفته است. همچنین مسافرانی که این هتل را برای اقامت انتخاب می‌نمایند، دسترسی آسانی به باغ ارم، ارگ کرم خان زند، باغ پل صفا، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی و… خواهند داشت.

هتل چمران

هتل 5 ستاره چمران که به آسمان‌خراش شیراز شناخته می‌شود، جزو مرتفع‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های ایران می‌باشد. این هتل در 30 طبقه و 250 واحد اقامتی، در سال 1389 فعالیت خود را درزمینهٔ هتلداری آغاز نمود.

این هتل علاوه بر سوئیت‌های لاکچری و مجهز، خدمات و امکاناتی را در سطح بین‌الملل برای مهمانان فراهم نموده است. هتل چمران از امکاناتی مثل رستوران‌های متنوع‌، کافی‌شاپ، پارکینگ، گیم‌نت، خشک‌شویی، مرکز خرید، آرایشگاه، اینترنت، سالن همایش و… برخوردار است.

هتل چمران در منطقه‌ خوش آب‌وهوای قصرالدشت قرارگرفته است. مهمانان این هتل با 15 دقیقه رانندگی می‌توانند به جاذبه‌های معروف شیراز دسترسی داشته باشند.

هتل پرسپولیس

هتل پرسپولیس یکی دیگر از بهترین هتل های 5 ستاره شیراز، شناخته می‌شود. این هتل واقع در قلب شهر شیراز، از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. مسافرانی که به هدف تفریح و گشت‌وگذار به شیراز سفرکرده‌اند، می‌توانند تنها با کمی پیاده‌روی به جاذبه‌های مهم شهر مثل حافظیه برسند.

از موقعیت مکانی هتل پرسپولیس که بگذریم، این هتل ازنظر خدمات و امکانات یک هتل تمام‌عیار است. از امکانات رفاهی پرسپولیس می‌توان به رستوران‌های ایرانی و فرنگی، کافی‌شاپ، پارکینگ رایگان، استخر، سونا، جکوزی، سالن بیلیارد، آرایشگاه، خشک‌شویی، خدمات ویژه، اینترنت و… اشاره کرد.

به‌جرئت می‌توان گفت، هتل پرسپولیس یکی از مدرن‌ترین هتل های 5 ستاره شیراز برای اقامت خاطره‌انگیز است.

کلام پایانی

معمولاً هتل های 5 ستاره شیراز از گران‌ترین اقامتگاه بشمار می‌رود؛ اما فراموش نکنید خدمات و امکاناتی که این هتل‌ها ارائه می‌دهند در هتل‌های 4 و 3 ستاره تجربه نخواهید کرد. پس اگر به دنبال اقامتی لاکچری هستید، با خیال راحت یکی از هتل های 5 ستاره شیراز را رزرو کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments