دلایل محبوبیت سفر به تایلند

تایلند یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان بوده که چیزی بالغ بر ۳۵ میلیون نفر، هر ساله به آن‌جا سفر می‌کنند. بانکوک پایتخت جذاب و مدرن این کشور، گردشگران بیشتری را نسبت به دیگر شهرها جذب می‌کند اما خیلی از مسافران در سفر به تایلند، به دیدن جزایر فوق‌العاده زیبا، شهرهای ساحلی و حتی مناطق باستانی می‌روند. اما چرا تایلند تا این حد محبوب است؟ در ادامه ما به بعضی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت این سرزمین دوست‌ داشتنی پرداخته‌ایم.


سواحل استثنایی و تفریحات آبی

یکی دلایل اصلی بسیاری از آن‌ها که سفر به تایلند را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند، سواحل فوق‌العاده زیبا و البته جزایر استثنایی این کشور است. تایلند بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی داشته و بیش از ۱۰۰۰ جزیره کوچک و بزرگ در خود دارد. مقاصدی همچون پوکت، کرابی، فی‌فی، لیپه، سامویی و … همگی از پرطرفدارترین مناطق ساحلی بین توریست‌ها به شمار می‌آیند. البته وقتی در تور تایلند به چنین نقاطی می‌روید، فعالیت‌های تفریحی متنوعی را نیز می‌توانید تجربه کنید. از شنا در آب‌های کریستالی و غواصی گرفته تا انواع ورزش‌های هیجان انگیز مثل اسکی روی آب، وایند سورفینگ و … .

معابد تاریخی

حدود ۹۴ درصد مردم تایلند بودایی هستند و به هر گوشه از این کشور زیبا که سرک بکشید، یک معبد زیبا مشاهده خواهید کرد. در حال حاضر، تخمین زده میشود که بیش از ۴۰ هزار معبد بودایی و صومعه و همچنین ۳۰۰ هزار راهب در تایلند به فعالیت مشغولند که این آمار شامل بعضی از معابد تاریخی باشکوه می‌شود که از مهم‌ترین جاذبه‌های تایلند نیز به حساب می‌آیند. در واقع مهم نیست در سفر به  تور تایلند به کدام شهر می‌روید، حتما یکی معبد زیبا برای بازدید پیدا خواهید کرد. در بانکوک پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به وات پرا کائو معروف زده یا در چیانگ مای به دیدن وات دوی سوتپ بروید یا اگر به چیانگ رای می‌روید، بازدید از “معبد سفید” را به هیچ وجه فراموش نکنید.

دلایل محبوبیت سفر به تایلند
خرید کردن

مطمئنا در میان عکس‌هایی که از تایلند منتشر می‌شود، بازارهای شلوغ و بزرگ این کشور را مشاهده کرده‌اید. بازارهایی که در بانکوک، پوکت، پاتایا، کرابی و هر شهر دیگری به وفور پیدا می‌شوند. اما یکی از امتیازات رفتن به تایلند -مخصوصا بانکوک- امکان خرید از مراکز بزرگ و مجلل است. تنها در بانکوک با ده‌ها مرکز خرید مواجه خواهید بود که برندهای مطرحی از سراسر دنیا را یک جا جمع کرده‌اند. اگر از آن‌هایی هستید که به خرید کردن خیلی اهمیت می‌دهید، با جیبی پر پول به تایلند سفر کنید، چون این بازارها و مراکز خرید اقلام بی‌پایانی برای خرید کردن پیدا خواهید کرد.

حیات وحش

فیل‌های آسیایی یکی از مهم‌ترین نمادهای تایلند به حساب می‌آیند. حیواناتی زیبا که خوشبختانه با ظهور پناهگاه‌های فیل‌ها، دیگر شرایط بد سابق را نداشته و حالا در فضایی آزادانه زندگی می‌کنند و گردشگران نیز در شرایطی خاص امکان بازدید از آن‌ها و غذا دادن بهشان را دارند. با این حال در سفر به تایلند، اگر فرصتش را داشتید، حتما در تورهای سافاری شرکت کنید و به دل پارک‌های ملی این کشور بزنید. جایی که حیوانات و پرندگان متنوعی را تماشا خواهید کرد و می‌توانید از مناظر طبیعی لذت ببرید.

غذاهای محلی و خیابانی

غذاهای تایلندی در دنیا معروف هستند و با غذاهایی که ما در ایران می‌خوریم، بسیار تفاوت دارند. در واقع اگر خود را راضی به خوردن این غذاها کنید، یک ماجراجویی خوشمزه را در تایلند تجربه خواهید کرد. جدا از رستوران‌های مختلفی که در تمامی شهرهای این کشور پیدا می‌کنید، غذاهای خیابانی در بازارهای تایلند نیز حسابی پرطرفدار هستند که شامل انواع غذاهای گیاهی، گوشتی و دریایی می‌شوند و با قیمتی بسیاری پایین، یک تجربه جالب و متفاوت را برایتان به همراه خواهند داشت.

هزینه‌های نسبتا پایین سفر

سفر به تایلند به نسبت خیلی از مقاصد گردشگری اروپایی، آمریکایی و حتی آسیایی، ارزان‌تر به حساب می‌آید. برای مثال، غذا خوردن در یک رستوران ارزان، چیزی نزدیک به یک دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت که این قیمت حتی نسبت به کشور خودمان نیز ارزان به حساب می‌آید. پروازهای داخلی، قیمت هتل‌ها و حتی انجام بعضی از تفریحات در تایلند بسیار ارزان است. شما با مدیریت هزینه‌های خود و نیفتادن در دام قیمت‌های عجیبی که به توریست‌های پیشنهاد می‌شود، سفری نسبتا ارزان و معرکه را در به این کشور خواهید داشت.

فستیوال‌های معرکه 

مردم تایلند عاشق جشن گرفتن و فستیوال هستند و در طول سال، برنامه‌های متنوعی دارند که البته گردشگران نیز در آن‌ها شرکت می‌کنند. خیلی از فستیوال‌های تایلندی ریشه در موارد مذهبی داشته و بر اساس تقویم قمری برنامه‌ریزی می‌شوند پس تاریخ آن‌ها در طول سال تغییر می‌کند. از مهم‌ترین و توریستی‌ترین جشن‌های تایلند می‌توان به فستیوال نور که در سراسر کشور برگزار می‌شود، فستیوال فانوس‌ها که در چیانگ مای برگزار می‌شود و البته سونگکاران یا همان جشن آب است که در آن روز خاص در همه‌ جای این کشور مردم بر روی هم آب می‌پاشند. البته فستیوال‌هایی که در طول سال در تایلند برگزار می‌شوند، بسیار بیشتر از این‌ها هستند و به تمام آن‌ها باید جشن‌هایی مثل سال نو میلادی و سال نو چینی را نیز اضافه کنید که هر کدام به بزرگ‌ترین شکل ممکن در آن‌جا برپا شده و زمانی عالی برای سفر به تایلند به حساب می‌آیند. 

دلایل محبوبیت سفر به تایلند
مردم خون‌گرم و مهمان نواز

در تور تایلند به هر جایی از این کشور که بروید، با مردمی خون گرم مواجه خواهید شد که به گرمی از شما استقبال می‌کنند. البته در کشوری که میلیون‌ها گردشگر هر ساله به آن‌جا سفر می‌کنند، مسلما مشکلاتی پیش می‌آید اما به طور کل، تایلند امن بوده و مردمش برخوردی دوستانه با خارجی‌ها دارند.

امکانات بسیار خوب برای گردشگران

و در آخر، به این نکته هم باید اشاره کنیم که تایلند، از جمله کشورهایی است که با توجه که امکانات خیلی خوبی نیز را برای گردشگرانی که به آن‌جا سفر می‌کنند، مهیا کرده است. وجود هتل‌های بسیار خوب و متنوع در رنج‌های قیمتی مختلف، امکانات عالی در مناطق ساحلی، وجود تجهیزات مدرن برای انجام تفریحات آبی، خدمات دهی خیلی خوب در مراکز توریسیتی و چیزهایی از این دست، بخشی از این امکانات به حساب می‌آید که در سفر به تایلند با آن مواجه خواهید شد. سیستم حمل و نقل عمومی تایلند نیز مخصوصا در پایتخت و شهرهای بزرگ خوب است و در مسیرهای بین شهری نیز، روش‌های مختلفی برای جا به جایی وجود دارند.

با آویسا تراول، سفری فراموش نشدنی به تایلند داشته باشید

اگر قصد رفتن به تور تایلند را دارید، پیشنهاد اول ما برای چنین سفری، آویسا تراول است. شرکت گردشری محبوبی که تورهای گردشگری به مقاصد جنوب شرق آسیا را در تخصص دارد و بهترین قیمت‌ها و خدمات را برای این چنین تورها ارائه می‌کند. البته مجموعه آویسا تراول بسیاری از مقاصد اروپایی، آسیایی و در کل نقاط مختلفی از جهان را پوشش داده و یکی از بهترین شرکت‌های گردشگری در کشورمان به حساب می‌آید. شما می‌توانید برای مشاوره در باب سفر به تایلند یا دیگر مقاصد و همچنین رزرو تور، با شماره ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی این مجموعه به آدرس avisatravel.com بروید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments