یک مقصد مناسب برای سرمایه گزاری

با توجه به تورم و نبودن ثبات اقتصادی در کشور این روز ها سرمایه گذاری در خارج از ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به طوری که سرمایه داران تمایل دارند سرمایه خود را در کشور های خارجی در حال توسعه وارد کنند تا هم سود بیشتری کسب کنند و هم خیال آسوده تری نسبت به امنیت سرمایه گذاری خود داشته باشند. هر سرمایه گذاری بر اساس اهداف خود اقدام به این کار میکند. بر این اساس کشور های زیادی می توانند مقصد سرمایه گذاران باشند. ما در این مقاله از قبرس ایران بر اساس اهداف سرمایه گذاری مختلف لیستی از بهترین کشور ها را بررسی کرده ایم.

چه کشوری مناسب سرمایه گذاری است؟

پاسخ به این سوال که کدام کشور وضعیت مناسب تری برای سرمایه گذاری دارد را باید طبق نوع سرمایه گذاری گفت اما چند معیار اصلی وجود دارد که اگر در کشور وجود داشته باشد می توان گفت این کشور مناسب برای سرمایه گذاری است.

معیار های شاخص برای انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری:

  • حداقل هزینه برای سرمایه گذاری (Minimum cost to invest)
  • امنیت کشور مقصد برای سرمایه گذاران (Investment security)
  • دریافت تسهیلات و مزایای شهروندی (Citizenship facilities)
  • دریافت اقامت دائم در کشور مقصد (permanent residency)
  • رسیدن به سود سرمایه گذاری (Profitable investment)
  • سهولت اخذ ویزای مقصد

لیست کشور هایی که در ادامه آمده است، طبق آمار های جهانی تقریبا تمام این معیار ها را برای سرمایه گذاری دارند.

سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا کشوری که تاکنون بار ها نام آن را شنیده اید یکی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری است. این کشور دارای مزایای بسیار زیادی است که باعث شده تا افراد زیادی تمایل داشته باشند سرمایه خود را به این کشور منتقل کنند. در کانادا، میزان جرم و جنایت و فساد بسیار پایین است. همچنین، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این کشور توسط دولت مشخص می‌شود. روند رشد اقتصادی در کانادا به صورت پیوسته در حال افزایش است و این نکته نشان دهنده سودآور بودن سرمایه گذاری در این کشور است. در سال ۲۰۱۷، کانادا با جذب حدود ۲۴ میلیون دلار سرمایه، در مقام برترین کشورها قرار داشت. اگر قصد سرمایه گذاری و یا مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است استان‌های یوکان، کبک، نوناوت، آلبرتا و انتاریو را به عنوان مقصد خود در نظر بگیرید.

قبرس شمالی، کشوری در حال توسعه

شاید دیدن نام قبرس شمالی در لیست کشور های مناسب برای سرمایه گذاری کمی نا آشنا باشد. اما در واقع قبرس شمالی در سال های اخیر تبدیل به یک قطب سرمایه گذاری در منطقه اروپایی و آسیایی دریای مدیترانه شده است. این کشور به دلیل زیبایی و بکر بودن در کنار توسعه و رشد های اقتصادی لقب مروارید مدیترانه را گرفته است. دولت این کشور با انجام تدابیری مثل اعطای ویزای آسان و حتی ورود بدون ویزای ایرانیان اقدام به جذب بیشتر سرمایه گذاری در این کشور کرده است.

با توجه به آمار ها سرمایه گذاری در قبرس شمالی بیشتر نوع مهاجرت به این جزیره بوده است.

همچنین بیشترین نوع سرمایه گذاری در این کشور درحوزه املاک بوده است. به دلیل ورود تعداد زیادی از سرمایه گذاران به قبرس شمالی سازنده های بزرگ دنیا نیز وارد این کشور شده اند و اقدام به ساخت شهرک ها و برج های با کیفیت و بی نظیری کرده اند.

ارزان و مناسب بودن قیمت املاک در قبرس شمالی اولین مزیتی است که باید به آن اشاره کنیم که ارزانی آن نسبت به کشور های اروپایی و کشور های همسایه است.

حتی قیمت ملک در قبرس شمالی نسبت به خانه های معمولی در تهران بسیار مناسب تر است و هم کیفیت بسیار بالایی دارند.

نکته جالب دیگر اینکه قیمت خانه در قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی نیز بسیار مناسب تر است دلیل این موضوع این است که قبرس جنوبی دارای عضویت در اتحادیه اروپا است. اما این مسئله اصلا به این به معنی نیست که قبرس شمالی در امکانات تفریحی رفاهی و حتی تحصیلی چیزی از قبرس جنوبی کمتر داشته باشد بلکه می توان گفت در برخی مسائل این قبرس شمالی است که نسبت به همسایه جنوبی خود برتری دارد.

یکی دیگر از دلایلی که قبرس شمالی را محبوب کرده است این است که شما می توانید در این کشور هم به واحد پولی ترکیه یعنی لیر خرید کنید و هم با پوند و دلار. که این خود یک مزیت بزرگ برای سرمایه گذاران است.

سرمایه داران بزرگ نیز اکثرا روش ثبت شرکت در قبرس شمالی را برای سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند و با توجه به اروپایی بودن این کشور می توانند به راحتی با کشور های اروپایی تبادل داشته باشند.

انگلستان، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در اروپا

با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و حفظ استقرار اقتصادی خود، کشور نشان داده است که می‌تواند بدون عضویت در این اتحادیه نیز موفق باشد. در حقیقت، انگلستان به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان در زمینه کسب و کار شناخته شده است و جایگاه هفتم را در بین ۱۹۰ کشور برتر جهان به دست آورده است. سرمایه گذاری در این کشور به شما فرصت می‌دهد تا علاوه بر کسب سودآوری، به صورت قانونی در آن زندگی کنید و همچنین همسر و فرزندان خود را با خود به اینجا ببرید.

برای سرمایه گذاری در انگلستان، شما می‌توانید به چند روش مختلف پرداخت کنید. مثلاً، با خرید ملک و املاک در این کشور، می‌توانید سودآوری قابل توجهی را تجربه کنید. همچنین، امکان کارآفرینی و یا ثبت شرکت در انگلستان نیز وجود دارد که می‌تواند به شما فرصت سرمایه گذاری سودآور و پایدار را در این کشور بدهد.

لازم به ذکر است که برای سرمایه گذاری در انگلستان، باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و همچنین باید اثبات کنید که سرمایه به شخص شما یا همسرتان تعلق دارد. در ضمن کمترین مبلغ برای سرمایه گذاری در این کشور 50 هزار پوند می باشد.

ترکیه

ترکیه هماسیه محبوب ایرانیان با توجه به اختلاف کم ارزش پولی با ایران یکی از کشور های محبوب برای سرمایه گذاران ایرانی است. همچنین یکی از دلایل محبوبیت این کشور عضویت آن در اتحادیه اروپا است که به نوعی برای سرمایه گذاران پلی برای ورود به اروپای مرکزی است.

بهترین روش برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه خرید ملک محسوب می‌شود چرا که این روش سرمایه گذاری، اقامت دائم کشور ترکیه را به همراه دارد. اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک نیز ممکن است. البته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری از طریق خرید سهام، کار آفرینی و ثبت شرکت نیز در این کشور سودآور خواهد بود. افرادی که قصد سرمایه گذارب در این کشور را دارند توجه داشته باشند که باید آشنا به قوانین بانکداری مخصوص کشور ترکیه باشند.

سخن پایانی

در این مقاله 4 کشور برتر در حوزه سرمایه گذاری را معرفی و بررسی کردیم که معیار هایی مانند امنیت بالا برای سرمایه گذاری، اخذ ویزای آسان، هزینه کم و بازدهی بالا و دریافت اقامت دائم و… دارا بودند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments