اکسپرس اینتری: 6 ماه تا اقامت کانادا

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تا پایان سال 2023 انتظار می رود، بیش از نیم میلیون نفر به کانادا مهاجرت کنند.

اکسپرس اینتری کانادا بدون تردید محبوب ترین و سریع ترین راه مهاجرت به کانادا می باشد. از طریق این برنامه شما می توانید با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان، برای خود، همسر و همه فرزندان زیر 22 سالتان، اقامت دائم کانادا را اخذ کنید. اینکه برنامه اکسپرس اینتری چیست و چه پیش نیاز هایی دارد را می خواهیم به صورت خلاصه در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید با مراجعه به وبسایت RoyalApply.com از صفر تا 100 این برنامه و دیگر روش های اخذ ویزای کانادا مطلع شوید.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا چیست و به چه دلیل وجود دارد؟

کانادا از سال 2015 در پاسخ به کمبود نیروی کار متخصص خود برنامه ای را تحت عنوان اکسپرس اینتری ( Express Entry ) یا ورود سریع آغاز کرد. هدف از این برنامه بهبود روند بررسی پرونده های نیروی کار متخصص خارجی ای بود که به دنبال مهاجرت به این کشور هستند. گفتنی است که در حال حاضر بیش از << 1 میلیون فرصت شغلی خالی >> در کشور کانادا وجود دارد.

در این برنامه متقاضیان بر اساس شرایط و رزومه ای که دارند، امتیاز دهی شده و به ترتیب افرادی که بیشترین امتیاز را دارند، انتخاب شده و اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد. امتیاز دهی بر اساس معیارهایی چون سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، سطح زبان انگلیسی و مواردی از این قبیل انجام می شود.

این پروسه از زمانی شروع می شود که شما به صورت آنلاین یک حساب کاربری در وبسایت اداره مهاجرت کانادا تشکیل دادید و مدارک خود را در آنجا بارگذاری کردید. در مرحله بعد شما باید برای فرآیند بایومتریک ( اثر انگشت و عکس برداری ) در یکی از سفارت های کانادا حاضر شوید و پس از این مرحله روند بررسی پرونده شما آغاز می گردد.

مدت زمان پروسه اکسپرس اینتری

اگر بخواهیم کلمه اکسپرس اینتری را ترجمه کنیم، به واژه ی ورود سریع خواهیم رسید، این یعنی سریع بودن این پروسه یکی از اصلی ترین مزیت های آن است. شما هنگامیکه که پروفایلتان را تکمیل کردید و فرآیند بایومتریک را انجام دادید، می توانید در کمتر از 6 ماه اقامت دائم و PR کانادا را دریافت کنید که در حال حاضر سریع ترین راه برای دریافت اقامت دائم این کشور است.

هزینه اکسپرس اینتری کانادا در سال 2023

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، کم هزینه بودن این پروسه از مزایا و نقاط قوت آن می باشد. تمامی هزینه های این برنامه به دلار کانادا بوده که از دلار آمریکا ارزان تر می باشد. هزینه پروسه اکسپرس برای متقاضی اصلی و همسر او هر یک مبلغ 1365 دلار و برای فرزندان زیر 22 سال متقاضی نیز مبلغ 230 دلار می باشد. از طرفی اگر شخص در 10 سال اخیر پروسه بایومتریک یا انگشت نگاری را در سفارت کانادا انجام نداده باشد، مبلغ 85 دلار دیگر نیز به آن اضافه می گردد.

شرایط سنی برای برنامه اکسپرس اینتری

سن یکی از معیار های موثر بر امتیاز افراد در این پروسه بوده و می تواند شانس متقاضیان را بالا ببرد. افرادی سنشان بین 18 تا 45 سال است می توانند در این برنامه شرکت کنند و امتیاز سن را دریافت کنند. از لحاظ امتیاز بندی، بیشترین امتیاز مربوط به بازه سنی 20 تا 29 سال است که می تواند حدود 20 تا 30% امتیاز مورد نیاز شما را تشکیل دهید.

لیست مشاغل برنامه اکسپرس اینتری ( آپدیت سال 2023 )

گفتیم که اکسپرس اینتری برای جبران کمبود نیروی کار به وجود آمده و به همین دلیل لیست مشاغلی که مورد نیاز و تقاضا در این برنامه هست، توسط اداره مهاجرت کانادا، اعلام می گردد.

تمامی مشاغل در کانادا در یک دسته بندی قرار می گیرند که به آن TEER می گویند. این دسته بندی مشاغل را در 6 گروه قرار می دهد.

برای اینکه شما بتوانید در اکسپرس اینتری شرکت کنید، شغل مورد نظر شما و شغلی که در آن سابقه کار دارید، باید در TEER های 0 تا 3 قرار گیرد. این یعنی مشاغلی که در TEER های 4، 5 و 6 وجود دارند، واجد الشرایط برنامه اکسپرس نمی باشند.

مشاغل دسته TEER0 که بالاترین سطح می باشد، مشاغل مدیریتی هستند. عناوین شغلی چون مدیریت اجرایی، مدیریت مالی و مدیریت فروش در این دسته قرار می گیرند.

TEER1 عموما مشاغلی هستند که نیاز به داشتن مدرک و تحصیلات دانشگاهی دارند. بسیار از رشته های مهندسی، مانند مهندسی مکانیک، مهندس عمران و مشاغل مرتبط با پزشکی مانند پزشکی عمومی و دندانپزشکی نیز در این دسته قرار می گیرند.

TEER2 و TEER3 مشاغلی هستند که نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی ندارند و مدرک دیپلم کفایت می کند اما افراد باید سابقه کارآموزی و کار را در آن شغل داشته باشند. برای TEER2 سابقه کار 2 سال یا بیشتر و برای TEER3 کمتر از 2 سال نیاز است. برخی از مشاغل این گروه عبارتند از: خلبانی، نجاری، عکاسی و مربیان ورزشی.

جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری

اساس و پایه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری، امتیاز بندی و رتبه بندی متقاضیان است. همانطور که گفته شد، این امتیاز بندی بر اساس معیار های مختلفی انجام می شود. معمولا هر دو هفته یکبار یک قرعه کشی هدفمند یا اصطلاحا Draw توسط اداره مهاجرت کانادا انجام شده که از افرادی که بالاترین امتیاز را دارند برای دریافت اقامت دائم دعوت می شود.

در هر بار قرعه کشی، کمترین امتیازی که با آن یک متقاضی انتخاب شده، اعلام می شود. طبق آخرین قرعه کشی این امتیاز 531 بود و 3200 نفر برای دریافت اقامت دائم کانادا انتخاب شدند.

جدول بالا از وبسایت RoyalApply.com آورده شده و نشان دهنده بیشترین امتیازات ممکن قابل اخذ در هر یک از بخش ها می باشد.

سن متقاضی یکی موثر ترین موارد تشکیل دهنده ی امتیاز او است. در قسمت های قبل گفتیم که افرادی که سنشان بین 20 تا 29 می باشد، بیشترین امتیاز را می گیرند که برابر با 110 است ( برای افراد مجرد ). سطح تحصیلات نیز یکی دیگر از معیار های امتیاز دهی است که یک فرد مجرد با داشتن لیسانس، 120 را دریافت خواهد کرد.

برای شرکت در این برنامه، شما نیاز نیست سطح زبان بالایی داشته باشید و داشتن نمره 6 آیلتس کافی است و به شما 68 امتیاز اضافه می کند. اگر شما سطح زبانی عالی ای دارید، می توانید تا 136 امتیاز از این بخش دریافت کنید.

یکی از مواردی که می تواند امتیاز بسیار خوبی به متقاضیان دهد، داشتن پیشنهاد کار یا همان جاب آفر کانادایی می باشد. داشتن جاب آفر در مشاغل TEER0 ( مشاغل مدیریتی ) می تواند 200 امتیاز به متقاضی اعطاء کند.

نتیجه گیری

کشور کانادا برنامه ای را تحت عنوان اکسپرس اینتری قرار داده تا بتواند از نیروی کار متخصص و ماهر برای پر کردن موقعیت های خالی شغلی استفاده کند. شما از این طریق می توانید در کمترین زمان ممکن برای خود و خانوادتان اقامت دائم کانادا را اخذ کنید، چرا که این کشور برنامه دارد که سالانه به بیش از 100 هزار نفر از این طریق اقامت دائم اعطاء کند.

با مراجعه به وبسایت RoyalApply.com میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره مند شوید .

تلفن های تماس

۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments