معرفی بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی

شرایط ایده‌آل برای تحصیل در قبرس شمالی، با فراهم بودن امکانات آموزشی و دانشگاه‌های برتر در این منطقه، باعث شده تا جذابیت زیادی برای دانشجویان ایرانی ایجاد شود.

دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه بین‌المللی قبرس و دانشگاه مدیترانه شرقی از جمله گزینه‌های محبوب برای تحصیل‌جویان می‌باشند. با وجود زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش در این دانشگاه‌ها، نیازی به تسلط بر زبان ترکی استانبولی نیست.

قبرس شمالی با طبیعت خاص و اقتصاد رو به رشد، به عنوان یک مقصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی و سرمایه‌گذاری ایرانیان ظاهر شده است. همچنین، این کشور با تقسیم به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی از سال ۱۹۷۴، که به خاطر اختلافات منطقه‌ای اتفاق افتاد، اکنون با آرامش و توسعه به سر می‌برد.

از این رو، تحصیل در این منطقه بدون نگرانی از این اختلافات و مشکلات ممکن بوده و این منطقه بهترین گزینه برای تحصیل می باشد. برای این منظور، در ادامه به بررسی معرفی بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی خواهیم پرداخت.

دانشگاه های قبرس

برای دریافت مشاوره رایگان جهت مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی به سایت وارتان مراجعه کنید.

دانشگاه بین‌المللی قبرس University International Cyprus

دانشگاه بین‌المللی قبرس یکی از موسسات برتر آموزشی در قبرس محسوب می‌شود که در شهر نیکوزیا واقع شده است. این دانشگاه که از سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و به دانشجویان از سراسر جهان فرصت ارائه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بیش از ۱۳۰ رشته تحصیلی می‌دهد. با بیش از ۱۴۰۰۰ دانشجوی داخلی و خارجی، CIU در رتبه ۲۹۷۴ جهانیWebometrics قرار دارد.

این دانشگاه با امکاناتی همچون کتابخانه بزرگ، مراکز تحقیقاتی، سالن‌های کنفرانس، آزمایشگاه‌های پزشکی، سینما و تئاتر، مراکز ورزشی و استخر به دانشجویان خود خدمات ارائه می‌دهد. همچنین، با ارائه بورس‌های تحصیلی به دانشجویان برتر، CIU فرصتی را برای تحصیل در یک محیط بین‌المللی و توسعه دانش و توانمندی‌های فردی فراهم می‌کند.

در مقطع کارشناسی، رشته‌های مهندسی، معماری، هنر، علوم بهداشتی، داروسازی، حقوق، علوم اداری، ارتباطات و مهندسی کشاورزی به عنوان گزینه‌های متنوع ارائه شده‌اند.

دانشگاه خاور نزدیک

دانشگاه خاور نزدیک یا (NEU)، یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین مراکز آموزشی در قبرس محسوب می‌شود که در شهر نیکوزیا واقع شده است. این دانشگاه با گذشت بیش از ۲۰ سال از تأسیس، امکانات بسیار قوی و مدرن را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

با ۱۶ دانشکده متنوع، کتابخانه فراگیر، مراکز تحقیقاتی، مجتمع‌های مسکونی، امکانات تفریحی و فرهنگی، و سازمان‌های ورزشی پیشرفته، NEU به دانشجویان یک محیط یادگیری مناسب و کامل را ارائه می‌دهد.

متقاضیان می‌توانند با شرکت در آزمون ورودی، در رشته‌های مورد نظر خود ثبت‌نام نمایند. یکی از مزایای بارز این دانشگاه این است که نرخ شهریه آن به صورت منصفانه‌ای تعیین شده است و حضور در آن برای دانشجویان ایرانی مقرون به صرفه است. برای شروع یک دوره تحصیلی یک ساله در NEU، حداقل مبلغ ۱۸۰۰ یورو و حداکثر ۳۷۰۰ یورو باید به حساب دانشگاه واریز گردد.

دانشگاه خاور نزدیک

دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه مدیترانه شرقی یا (EMU) یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین مراکز آموزشی در قبرس شمالی به‌حساب می‌آید. این دانشگاه با تأسیس در سال ۱۹۷۹، اکنون بیش از ۱۲ هزار دانشجوی داخلی و خارجی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی می‌پذیرد.

EMU با بیش از ۴۰ سال سابقه خدمات آموزشی، امکانات دانشگاهی قدرتمند و مدرن در رده برترین دانشگاه‌های قبرس جای دارد. این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده متنوع، کتابخانه گسترده، مراکز تحقیقاتی، مجتمع‌های مسکونی، فضاهای تفریحی و فرهنگی، و امکانات ورزشی پیشرفته است.

دانشگاه کایرنیا قبرس شمالی

دانشگاه کایرنیا یکی از برجسته‌ترین و بهترین مراکز آموزش عالی در قبرس شمالی است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه با موقعیت جغرافیایی در شهر کایرنیا، به دانشجویان محیطی زیبا و آرام را برای تحصیل و زندگی فراهم می‌کند.

بیش از ۱۰ دانشکده و مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های متنوع از جمله مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی، و فناوری اطلاعات را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشگاه با داشتن امکانات مدرن، ارائه خدمات پشتیبانی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، به دانشجویان فرصتی مناسب برای تحصیل و توسعه شخصی فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: بررسی شرایط و هزینه‌های تحصل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی

برنامه تحصیلی گسترده، ارائه بورس‌های تحصیلی برای دانشجویان داخلی و خارجی، و ارتباطات بین‌المللی برای همکاری و تبادل دانش با مؤسسات آموزشی معتبر جهانی از ویژگی‌های بارز دانشگاه کایرنیا هستند. به علاوه، این دانشگاه به دانشجویان خود امکان مشارکت در کارگاه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی را نیز فراهم می‌کند که می‌تواند به توسعه تخصصی و شغلی آن‌ها کمک کند.

دانشگاه کایرنیا قبرس شمالی

دانشگاه رئوف دنکتاش

دانشگاه “رئوف دنکتاش” یا به عبارت ساده دانشگاه Denktaş Rauf در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و نام خود را به افتخار رهبر برجسته قبرس شمالی ، رئوف دنکتاش، گرفته است. این دانشگاه با چندین دانشکده و رشته تحصیلی متنوع، امکانات دانشگاهی عالی و شناخته شده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهد، از این رو به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های قبرس شمالی شناخته می‌شود.

برگزاری کلاس‌های آموزشی با کیفیت، برنامه‌های تحصیلی گسترده، ارائه خدمات پشتیبانی به دانشجویان، فعالیت‌های تحقیقاتی و برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های متعدد، به دانشجویان فرصتی برای پیشرفت و توسعه شخصی می‌دهد که از این‌رو در لیست بهترین دانشگاه‌های قبرس جای دارد.

این دانشگاه از یک مجموعه ورزشی کامل و با امکانات مدرن نیز بهره‌مند است، که به دانشجویان امکان فعالیت در رشته‌های ورزشی مختلف را می‌دهد. ارائه بورس‌های تحصیلی و امکانات تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی، این دانشگاه را به یک مقصد مطلوب برای تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل کرده است.

دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس شمالی

دانشگاه گیرنه یکی دیگر از مشهورترین و بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی است که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شده است. این موسسه آموزشی حالا بیش از ۱۵,۰۰۰ دانشجوی داخلی و خارجی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بیش از ۱۲۰ رشته تحصیلی می‌پذیرد. دانشگاه گیرنه با بیش از ۳۰ سال سابقه در ارائه خدمات آموزشی و مطالعاتی، هدف دارد با ارائه امکانات دانشگاهی بسیار قوی و مدرن، از دیگر دانشگاه‌های منطقه تمایز یابد.

این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده مختلف، کتابخانه بزرگ، مراکز تحقیقاتی، مجتمع‌های مسکونی، اماکن تفریحی و فرهنگی، و مراکز ورزشی مدرن است.

GAU امکان برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در زمینه‌های مختلف و داشتن دانشگاه آنلاین را نیز فراهم می‌کند. علاوه بر این، با برگزاری کنفرانس‌های مختلف، طرح‌های تحقیقاتی، همکاری با دانشگاه‌های برتر جهانی، ارائه بورس‌های تحصیلی به دانشجویان برتر و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، به دانشجویان فرصتی برای ارتقای دانش و توانمندیهای شخصی خود می‌دهد.

دانشگاه آمریکایی گیرنه قبرس شمالی

آیا دانشگاه های قبرس شمالی معتبراند؟

یکی از ابهاماتی که معمولاً در مورد دانشگاه‌های قبرس مطرح می‌شود، مربوط به میزان اعتبار آن‌ها است. لازم به ذکر است که قبرس شمالی، یک بخش از اروپا به حساب می‌آید و به همین دلیل مدارک تحصیلی حاصل از دانشگاه‌های این منطقه در تمامی کشورهای اروپایی و ترکیه اعتبار دارند.

به این ترتیب، پس از دریافت مدارک تحصیلی، امکان مشغول به کار شدن در این کشورها به شما اعطا می‌شود. برخی از دانشگاه‌های قبرس شمالی نیز در رتبه‌بندی اروپا جایگاه مناسبی کسب کرده‌اند. به عنوان مثال، دانشگاه مدیترانه شرقی توانسته است رتبه ۵۹۱ اروپا را به خود اختصاص دهد. همچنین، دانشگاه خاور نزدیک نیز در جایگاه ۸۴۳ از دانشگاه‌های اروپا قرار گرفته است.

به همین دلیل، شما می‌توانید با آرامش تحصیلات خود را از دانشگاه‌های قبرس شمالی آغاز کرده و از تجربه موفقیت‌آمیز خود بهره‌مند شوید.

منبع: شرکت مهاجرتی وارتان

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments